Tesla Model S Plaid vs Modified Suzuki Hayabusa

Iofs en ganska tråkig sport att titta på även om det troligen är sjukt skoj om man är insatt...

Slänger man ut all onödig vikt ur Teslan (inredning, ljuddämpning osv osv) och sätter på icke-standard däck kanske man putsar tiderna en del. Vikt gör väl mest även här?
 
60-fotaren på hojen som hade förlängd sving borde legat på 1.40-ish istället för 1.70.. Jag körde 1.70 60-fotare med min original bandit (dock avtagen ljuddämpare). Jag 105 kg då.
1642243477004.jpeg
 
Ja 1.7 med Hayabusa och förlängd sving är inte speciellt bra. En original R1 med bra förare klarar det (har det svart på vitt från 201-meters tävlingar vi arrangerade i somras). Betänk då hur kort hjulbas en R1 > 2014 har.
 
0.36 eller nåt sekunder det för att vara modifierad.
(Original hayabusa körde tidningen Cycle World 9.70 med, 2008…)
Nåja…
 
Är det launch control på den där Hayabusan, eller hur farao lyckas han inte slå runt på de första växlarna med full gas?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top