Syns ju rätt tydligt att norden håller ihop när det behövs på den sidan iaf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hörde på nyheterna igår att han riskerar fängelsestraff i 20 år för hela skiten.
Hur fan kan en människa som kallblodigt mördat ca 95 personer, däribland
många ungdomar med hela livet framför sig, endast sitta i förvar i 20 år???
En sådan människa vill inte jag ha lös här i världen. Tanken på att han kommer
ut och kan börja planera nästa dåd om 20 år är ju fan skrämmande.
Å varför en rättegång? Han har erkänt och tagen på bar gärning. Samt att får lite grädde på moset att berätta om sina "hjältedåd".
Hörde på nyheterna igår att han riskerar fängelsestraff i 20 år för hela skiten.
Hur fan kan en människa som kallblodigt mördat ca 95 personer, däribland
många ungdomar med hela livet framför sig, endast sitta i förvar i 20 år???
En sådan människa vill inte jag ha lös här i världen. Tanken på att han kommer
ut och kan börja planera nästa dåd om 20 år är ju fan skrämmande.
Gjort.
Men min fråga är, som garanterat blivit ställd tidigare:
Hur kan man dämpa hans framfart och inte föra hans budskap och skräck vidare, men samtidigt hedra de drabbade?
Han får ju ut sitt budskap med all media och alla länkningar härs och tvärs? Hur kan man tiga sönder honom?
Det behövs väl ingen lagändring för att få honom att sitta längre? Som jag har förstått det så kan dom förlänga straffet med fem år så många gånger som det anses vara nödvändigt (i brist på bättre ord), så rent teoretiskt kan han vara inlåst tills han dör av ålderdom.
Eller?
Har norrmannen sagt sig företräda kristendomen och göra vad han har gjort i kristendomens namn?
Muslimer, Muslimska ledare och Muslimska anhängare har ju utfört och tagit på sig en del bussträck på senare tid, samt hotat med flera bussträck bland annat i Europa.
Inte minst efter gripandet/dödandet av ledarskägget nu senast.
HAr för mig att man i vissa länder kan bli belagd med yttrandeförbud under strafftiden, som sedan kan vara livstid.
Done.![]()
Det var lite det jag menade. Även om han hade sagt sig utföra sina dåd i religionens namn så hade det framstått som absurt att lasta kristendomen för en förvirrad individs gärningar. När någon lika förvirrad utför illdåd i islams namn så brukar många vara snabba att peka ut religionen i sig som en förklaring.
Nu kallar han sig tempelriddare, men det säger inte så mycket om kristendomen.
Det var lite det jag menade. Även om han hade sagt sig utföra sina dåd i religionens namn så hade det framstått som absurt att lasta kristendomen för en förvirrad individs gärningar. När någon lika förvirrad utför illdåd i islams namn så brukar många vara snabba att peka ut religionen i sig som en förklaring.
Nu kallar han sig tempelriddare, men det säger inte så mycket om kristendomen.
Det beror ju IOFS oftast på att görs ett liknande dåd i Islams namn så är det sällan en ensam förvirrad gärningsman, utan en grupp förvirrade människor med en ännu större grupp som säger sig stå bakom dådet.
Jag har inte hört om några präster i norska kyrkan har backat upp den här killen?
Det beror ju IOFS oftast på att görs ett liknande dåd i Islams namn så är det sällan en ensam förvirrad gärningsman, utan en grupp förvirrade människor med en ännu större grupp som säger sig stå bakom dådet.
Jag har inte hört om några präster i norska kyrkan har backat upp den här killen?
Om jag förstått det rätt så i de nordriska länderna så ställs det krav på att man skall ha en kristen tro för att få vara medlem hos frimurarna (tempelriddarna) tillsammans med en annans massa krav självklart.
Å andra sidan har man inte hört någon fördöma det heller.
Nej, och detta är faktiskt ett viktigt faktum. Det finns helt enkelt jävligt många galningar inom den religionen. Så jämförelsen funkar inte helt enkelt. Dessutom predikas ju mest om kramar och försoning nuförtiden inom kyrkan. Ok, pingstvänerna lyckas väl klämma in nåt ont ord om bögar också.
Nog för att kristna muppar i USA förfasas över att det sägs FUCK i tv men att gå man ur huse i stora delar av världen för att kravalla, skrika ut hat och bränna flaggor och ambassader för att någon ritar en teckning säger rätt mycket om hur många potentiella galenpannor de har.
Livets ord är ju enligt min mening rejäla idioter men inte ens Ekman propagerar ju för sånt här.
Jaså? Det ordnas ju gudstjänster och minnesstunder och grejer i Göteborg i alla fall. Det görs det ju alltid i kyrkorna när nåt tragiskt inträffat, olyckor och annat.
Ja, dom är duktiga på att propagera för kramar i kyrkan. Särskilt alla trevliga präster som gillar att krama barn.
Ja, gud vad de kristna är duktiga. Mer religion till folket!
Jag ser inget religiöst motiv i ordets rätta bemärkelse och ingen koppling till kristendomen utbortsett från det faktum att han snarare använder den som motpol och som paroll i syfte att visa sin tydliga kamp mot islam/muslimer och "islamiseringen" av Norge.
Han utför inte ett "kristet dåd i religionens namn" utan använder kristendom för att visa sitt motstånd till islam.
Så att för att hedra offren är det viktigt att vi ägnar denna tråd att spy galla över muslimer och "islamiseringen" av Europa samt den stora PK-konspirationen.
...Som jag skrev i mitt första inlägg, han är ensam bitter men har hittat en identitet och en samhörighet genom hat och hets och en gemensam fiende på nätet på samma sätt som Stockholmsbombaren gjorde detsamma om än med motsatt fiende...
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |