Terrordåd i Oslo?

Att sitta på ett forum och dravla sin skit och sina teorier när nära ett hundratal familjer förlorat sina medlemmar är avskyvärt och respektlöst i alla aspekter.

Båda ja och nej, om man sitter och kastar ur sig skit som inte hör hit är det osmakligt och respektlöst men annars är det väl precis så här människor reagerar, man talar om det för att försöka förstå.
Få inlägg hittills är ju direkt avskyvärda och respektlösa, eller har du några direkta exempel?

Att gärningsmannen var en religiös dåre var ju inte oväntat, sen att han tillbad en annan gud än Allah spelar ju ingen som helst roll då det är lika idiotiskt ändå.
Jag hade ju dock blivit mindre förvånad om det hade visat sig vara en grupp av religiösa fanatiker än en ensam gärningsman som verkar ha planerat det väldigt länge.

Dags för Norge att utföra undantagstillstånd gällande dödsstraff kanske?

Känner en enorm frustration över alla HD knuttar som inte hälsar, jag spelar också MW2 och WoW, ph34r me.

Båda ja och nej, om man sitter och kastar ur sig skit som inte hör hit är det osmakligt och respektlöst men annars är det väl precis så här människor reagerar, man talar om det för att försöka förstå.
Få inlägg hittills är ju direkt avskyvärda och respektlösa, eller har du några direkta exempel?

Att gärningsmannen var en religiös dåre var ju inte oväntat, sen att han tillbad en annan gud än Allah spelar ju ingen som helst roll då det är lika idiotiskt ändå.
Jag hade ju dock blivit mindre förvånad om det hade visat sig vara en grupp av religiösa fanatiker än en ensam gärningsman som verkar ha planerat det väldigt länge.

Dags för Norge att utföra undantagstillstånd gällande dödsstraff kanske?

Jag har exempel, men då jag valde att inte peka ut någon i mitt tidigare inlägg kommer jag inte att göra det nu heller.

Va i Oslo när bomben small....det va helt sjukt vilken satans knall det va !! Jobbar ca 800m från regeringshuset i en kran som är 120m hög , hörde smällen väldigt väldigt väl å halvsekunden senare skakade kranen till som fan. Ser en mann (tror jag) halvhänger ut ur ett fönster i Hälsa- och Arbetsdepartementets byggnad , tittar bort för en sekund för att ropa på min kollega i en annan kran vart det smällt. När jag kollar igen är fönstret tomt.....

Det är så stört.

Föraktar samtidigt som jag måst erkänna att jag blivit fascinerad av människan. Hur kan någon verka så smart och duktig, dedikerad och fungerande människa, tänka så extremt fel på en sådan fundamental nivå?

Han verkar vilja göra europa fritt från muslimer... jaja, och sen? och varför skulle dom inte få vara här?

Det är en sån pytteliten önskan utan fäste i verkligheten. VARFÖR? och vad är målet med det?

Vi är några få miljarder människor på en blå liten planet i ett gigantiskt multiversum/universum - och han (m.fl!?) har dedikerat hela sitt liv, iallafall senaste nio åren på att vilja/försöka få bort människor som kommer ifrån, eller vars föräldrar en gång i tiden kom ifrån, en annan del av samma kontinent... på denna lilla blåa svävande planeten.

Seriöst? Har vi människor inget bättre för oss?

Skummat igenom hans dokument också (IDIOTEN har inte med sidnumreringar, fan va irriterad jag blir, IDIOT! haha) där han skriver om hur islam är hatens religion och hur araber för typ 1500 år sedan haft totalt 1,5 miljoner européer som slavar.
Vad fan gör det nu rent ut sagt? och hur många miljoner afrikanska människor, män kvinnor och barn, har inte européer och amerikanare tagit sen dess?
Islam skulle vara hatens religion, okej, en religionen KANSKE inte är så fredlig, men hur jävla full av hat är inte den här idioten?

Samtidigt dokumenterar han allt något så otroligt väl, strukturerad, målsmedveten, bestämt... otroligt och fascinerande.

Och tanken om att muslimer vill ta över europa... Indierna är för fasen över 1 miljard människor, kina är över 1,3 miljarder.
Och vad gör det om muslimer skulle ta över europa? Vi lever för fasen omkring 80-100 år, orka bry sig om det, lev livet och njut av det, sprid kärlek, GE och FÅ kärlek/energi osv.
Som om samtliga muslimer är så jävla målmedvetna och siktar på att ta över europa... samma fråga där; Jaha, och sen? för vad?

Ja, det var ju precis vad jag skrev. Massa kallblodiga mördare finns det här på SH för att dom uttrycker liknande saker. Fan vad bra att du som första person precis förstod vad man skrev, trodde inte det skulle framgå. (OBS ironi)

Nej, vad som är skrämmande är att du fullkomligt misstolkar vad man skriver och missar poängen. Jag är dock inte förvånad över att det är just du som gör det. Jag funderade på när ett sånt inlägg/svar skulle komma. Andra verkar förstå och det räcker faktiskt för mig i det här fallet.

Ok, då kan du väl förklara för mig som är så puckad vad du anser vara så relevant med att folk här, och folk överallt, tycker media mörkar och vinklar, så du måste hetsa upp dig över det och skriva ett inlägg om det. Breivik tyckte vad ungefär hälften av folket tycker angående detta. Med andra ord, vi som tänker själva. Vad var meningen egentligen med ditt ytterst givande inlägg?

Varför inte tjata om att det finns folk som spelar tv-spel också, för det gjorde ju han.

Jag måste vara riktigt jäkla dum för jag fattar inte. Vänligen förklara.

Det är en sån pytteliten önskan utan fäste i verkligheten. VARFÖR? och vad är målet med det?

Vi är några få miljarder människor på en blå liten planet i ett gigantiskt multiversum/universum - och han (m.fl!?) har dedikerat hela sitt liv, iallafall senaste nio åren på att vilja/försöka få bort människor som kommer ifrån, eller vars föräldrar en gång i tiden kom ifrån, en annan del av samma kontinent... på denna lilla blåa svävande planeten.

Seriöst? Har vi människor inget bättre för oss?

Jag undrar om du visar sån här medmänsklighet och kommer med visdomsord när islamisterna spränger bomber över hela världen eller kommer med hot om att västmänniskor ska utrotas. Det kanske du har gjort men jag har en känsla av att du gärna vill hitta ursäkter för de andra så att säga. Men du får hemskt gärna motbevisa mig. Kanske nåt i stockholmsbombartråden eller vid nån annan händelse där islamisterna har utmärkt sig. Vilkstråden eller nån äldre terrortråd kanske.

Terrordåden i Irak, Israel och Pakistan verkar ju iaf inte väcka några medkänslor vare sig hos dig eller nån annan på detta forum eftersom inga trådar startas om det.

Att sitta på ett forum och dravla sin skit och sina teorier när nära ett hundratal familjer förlorat sina medlemmar är avskyvärt och respektlöst i alla aspekter.

Får man inte söka anledningar till att det inträffar sånt här skit menar du? Det är väl kanon så man kanske ska kunna undvika att fler liknande dåd inträffar? Men vi kanske ska sitta med armarna i kors och låta näste Breivik gå loss på random människor? Polisen kan ju skita i att utvärdera varför det tar 1,5 h att komma ut till Utöya också.

Det som däremot är respektlöst är att likt korvgubbe, cykelstyre och bettskena dra nytta av såna här händelser i sin retorik. Precis så som nassar brukar göra när judar eller muslimer gör nåt dåligt. Nassar tycker tex jetesynd om palestinierna (Sure..). För det är ju inte alls pga att de hatar judar mer än araber och därav vill visa falska sympatier och smutskasta judar så fort de kan.

Men det kanske var det du menade? Eller vill du bara att den här tråden ska vara en massa VIF och RIP:s?

Last edited:
Det är så stört.........

Samtidigt dokumenterar han allt något så otroligt väl, strukturerad, målsmedveten, bestämt... otroligt och fascinerande......

Och tanken om att muslimer vill ta över europa... Indierna är för fasen över 1 miljard människor, kina är över 1,3 miljarder.

Mycket systematiskt och välplanerat och han lyckades med sitt mål att bli en martyr.

Man undrar vems sympati han skulle vinna genom att skjuta sina egna landsmän som dessutom var helt försvarslösa barn.

En fråga man undrar över hur det kunde ta en sån sjukt lång tid innan Polisen kom fram, närmare 2 timmar tog det innan myndigheten var på plats på sosse ön.

Ett helt lands underrättelsetjänst och polisverksamhet vart grundlurade. Sanslöst helt enkelt...dags att dom börjar röja på högerflanken i kåren :fakta

Jag undrar om du visar sån här medmänsklighet och kommer med visdomsord när islamisterna spränger bomber över hela världen eller kommer med hot om att västmänniskor ska utrotas. Det kanske du har gjort men jag har en känsla av att du gärna vill hitta ursäkter för de andra så att säga. Men du får hemskt gärna motbevisa mig. Kanske nåt i stockholmsbombartråden eller vid nån annan händelse där islamisterna har utmärkt sig. Vilkstråden eller nån äldre terrortråd kanske.

Terrordåden i Irak, Israel och Pakistan verkar ju iaf inte väcka några medkänslor vare sig hos dig eller nån annan på detta forum eftersom inga trådar startas om det.

Jag har liknande tankar om/inför alla människor som har så mycket hat inom sig.

Spelar ingen större roll i min ögon om det är en amerikansk soldat i uniform, en hillbilly som tror den lilla byn han/hon bor i är jämförbar med hela världen, någon i Norge eller självaste Usama Bin Laden. Bara "fascinerad" över hur de kan ha så stort hat och att vissa individer slösar bort sin hela (och enda) tid på jorden med att hata andra människor p.g.a åsikter, hudfärg, hemstad eller någon annan skit.

Finner det sjukt, slöseri med liv och samtidigt fascinerande.

Det är fan inte svårt att leva med andra människor, sen måste man inte älska andra, men det är en annan sak.

Jag blir fascinerad över hur denna/dessa tanke/tankar tar över en individs hjärna och liv så otroligt mycket att i vissa fall blir självmord för att försöka stryka med så många oskyldigas liv syftet med hela ens liv...

Visst sker det skit här i världen, men att vara så blåst och generalisera så grovt att han (med nåt så sjukt extremt vinklade tankar) lägger all skylld på islam och muslimer är otroligt och stört. Samtidigt verkar han själv inte ha blivit drabbat av någon negativ händelse, vare sig av en muslim eller annan - men ändå finns det ofantliga hatet inom honom.

Hur kan man hata människor man inte ens vet existerar? otroligt (korkat)....

*EDIT*

Att jag skrev allt detta just nu är för att detta är en minst sagt spektakulär händelse/tragedi och ABB verkar extremt påläst (fast ha otroligt tunnelseende, och nöjer sig bara med extremt vinklat material som stämmer överens med hans redan förutbestämda världsbild)

Efter att ha tänkt lite så är det nog det jag fascineras av i alla sådana här fall är hur någon kan vara så säker på att han själv har rätt att det ska rättfärdiga att andra oskyldiga dödas, och även känna ett så äckligt starkt behov att mer eller mindre tvinga på andra människor sina åsikter.... när det enda man kan vara säker på är att man aldrig vet med säkerhet.

Approximately 50% of my female friends end up under the definition/category; promiscuous (female sluts) as they have engaged in sexual activity with more than 20 partners.

Hahaha, han verkar ju egentligen inte helt blåst i skallen, men ändå kan han inte tänka ett litet steg längre och inse att t.ex. texten ovan enbart berättar vad det är för tjejkompisar han hade, inte hur tjejers sexliv i världen eller europa eller norge eller ens i "lilla" Oslo är....

Last edited:
Jag har liknande tankar om/inför alla människor som har så mycket hat inom sig.

Ja, det är ju bra. Det är bara det att sånt du skriver kommer, från många, oftast fram först när det är hat från västmänniska riktat mot andra än västmänniskor. Men som jag skrev kan jag ha fel, fick bara vissa vibbar. Därför jag frågade om du brukar skriva så i de trådar som handlar om hur islamister hatar och mördar oss andra och att du isf gärna får visa mig det.

Efter att ha tänkt lite så är det nog det jag fascineras av i alla sådana här fall är hur någon kan vara så säker på att han själv har rätt att det ska rättfärdiga att andra oskyldiga dödas, och även känna ett så äckligt starkt behov att mer eller mindre tvinga på andra människor sina åsikter.... när det enda man kan vara säker på är att man aldrig vet med säkerhet.

Håller med, men du vet om att vi har en världsreligion som alltså påbjuder att hela världen ska tycka som dem, annars förslavas eller dö? Självklart är det inte alla av utövarna som tycker så men en tillräckligt stor del för att du borde uppmärksamma det ofantligt många gånger mer än en galenpanna till frimurare som vill att alla ska tycka som han.

Kristendomen har ju agerat precis likadant, men det var många, många år sen de gjorde det. Med inkvisition och annat. Bla tvingade de ju oss nordbor att tycka som dem. Och eftersom du tydligen enbart ser till hur vi i denna generation har det och inte verkar bry dig alls om våra barnbarnsbarn får leva under sharialagens piska, så spelar det väl noll roll för dig vad som hände på medeltiden och dessförinnan, antar jag.

Historien kan man inte ändra men man kan påverka framtiden och jag är iaf väldigt mån om att våra barn och barnbarn ska kunna få gå oantastade på gatan i Sverige.

Last edited:
Håller med, men du vet om att vi har en världsreligion som alltså påbjuder att hela världen ska tycka som dem, annars förslavas eller dö?

Har skulle man kunna tro att det är Kristendomen och USA du snackar om :tungan ;)

Självklart är det inte alla av utövarna som tycker så men en tillräckligt stor del för att du borde uppmärksamma det ofantligt många gånger mer än en galenpanna till frimurare som vill att alla ska tycka som han.

Kristendomen har ju agerat precis likadant, men det var många, många år sen de gjorde det. Med inkvisition och annat. Bla tvingade de ju oss nordbor att tycka som dem. Och eftersom du tydligen enbart ser till hur vi i denna generation har det och inte verkar bry dig alls om våra barnbarnsbarn får leva under sharialagens piska, så spelar det väl noll roll för dig vad som hände på medeltiden och dessförinnan, antar jag.

Historien kan man inte ändra men man kan påverka framtiden och jag är iaf väldigt mån om att våra barn och barnbarn ska kunna få gå oantastade på gatan i Sverige.

Jag vet vad som skedde under medeltiden, jag har klarat mig igenom grundskolan ;)
Mitt tankesätt är bara att "släpp den skiten" - ett få antal kristna gjorde hemska saker då (och nu), ett få antal islamister gör hemska saker nu (och då), ska historien ständig tas upp om och om igen i sådant här syfte så blir det bara hämnd för en tidigare hämnd för en tidigare hämnd i all evighet och dödande, terrorism och hat fortsätter.

Jag kan bara konstatera att Jehovas Vittnen, Livets Ord och Skolan har (velat) påtvingat mig mer religion och "du-måste-tänka-som-oss" än någon muslim eller buddist.

procentuellt och även till antal TROR jag inte troende islamister bryr sig mer om vad vi andra tror eller inte tror på jämfört med kristna.

http://www.youtube.com/watch?v=kUEGHdQO7WA

Problemet med alla religoner är två saker:
1) att dom är verktyg som kan och faktiskt utnyttjas för helt andra syften
2) FOLKET, människan, individerna som inte kan nöja sig med att själv vara troende utan fått för sig att religionen måste påtvingas ANDRA människor

"Det är inte gud jag har ett problem med, det är hans fanclub"

Det som däremot är respektlöst är att likt korvgubbe, cykelstyre och bettskena dra nytta av såna här händelser i sin retorik. Precis så som nassar brukar göra när judar eller muslimer gör nåt dåligt.

Eller som Sverigedemokrater/PI/Islamofober gör när någon muslim gör något dåligt.

Nej förlåt, det är ju en heeelt annan sak... :rolleyes:

Breivik tyckte vad ungefär hälften av folket tycker angående detta. Med andra ord, vi som tänker själva.

Det som gör det ganska tröttsamt att läsa dina inlägg är just denna attityd. Det är alltid du som har rätt, alltid vi som är löjligt korkade. Vi som ingår i den grå lurade massan, när du har klättrat upp på intelligensen stege och tittar ner på oss.

Allt du läser som går mot din idé är antingen en produkt av vilsna höns och nyttiga idioter, eller en del av den enorma propagandamaskin som systematiskt försöker bryta ner ditt motstånd.

Jag har aldrig uppfattat ens ett litet frö till tvivel. Det är kanske en del av din debattstrategi eller så är du lika främmande för andra idéer och teser som en fundamentalistisk iman, rabbi eller präst.

Sen blir du besviken när folk inte debatterar eller svarar dig trots att hela din närvaro här skriker FUNDAMENTALIST. Varför skulle vi svara dig?

Sen är det alltid dessa förlöjligande kommentarer. De ger säkert stora pluspoäng hos er som ingår i detta upplysta broderskap, men är ytterst larviga och barnsliga.

Last edited:
Eller som Sverigedemokrater/PI/Islamofober gör när någon muslim gör något dåligt.

Delvis sant, de gottar sig väl inte riktigt lika mycket i det iofs, men som du säkert vet så är ju de tre jag nämnde väldigt snabba att alltid påpeka detta. Nu är det alltså de som gör likadant och det är enligt mig värre eftersom det tyder på en rejäl dubbelmoral.

Egentligen bryr jag mig inte så hemskt mycket men är det nåt som stör mig så är det när folk som själva utnämner sig till så förstående och duktiga är minst lika goda kålsupare. Som sagt, osmakligt och dubbelmoral.

Det som gör det ganska tröttsamt att läsa dina inlägg är just denna attityd. Det är alltid du som har rätt, alltid vi som är löjligt korkade.

Men läs dem inte då om det är så tröttsamt. Det är väl en rätt enkel lösning på det hela? För det kan väl inte vara så att du helt enkelt stör dig på att någon tycker helt annorlunda än du men inte har några bra motargument och väljer att dra iväg ett snyft/personangreppsinlägg i ren desperation istället? Kan du inte skriva ens i närheten av ontopic så tycker jag faktiskt att du inte ska skriva alls.

Skriv istället vad du själv tycker om den här tragedin. Tror du också att det är bla Sverigedemokraternas fel, som det tex står på GP:s ledarsida idag, att en dåre verkar tycka om att kallblodigt mörda ungdomar?

Sen blir du besviken när folk inte debatterar eller svarar dig trots att hela din närvaro här skriker FUNDAMENTALIST. Varför skulle vi svara dig?

Förstår faktiskt inte vad du menar. Får jag inte svar i tex denna tråd? Av dig också till och med.

Sen när blir en fundamentalist besviken över att inte få svar på tal förresten? Kan du visa exakt vad som gör mig till en såndäringa fundamentalist eller är alla som ni SH-missionärer inte lyckas frälsa till underkastelse fundamentalister? :D

Rätt schysst inställning du har hördu. :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP