Jag undrar om du visar sån här medmänsklighet och kommer med visdomsord när islamisterna spränger bomber över hela världen eller kommer med hot om att västmänniskor ska utrotas. Det kanske du har gjort men jag har en känsla av att du gärna vill hitta ursäkter för de andra så att säga. Men du får hemskt gärna motbevisa mig. Kanske nåt i stockholmsbombartråden eller vid nån annan händelse där islamisterna har utmärkt sig. Vilkstråden eller nån äldre terrortråd kanske.
Terrordåden i Irak, Israel och Pakistan verkar ju iaf inte väcka några medkänslor vare sig hos dig eller nån annan på detta forum eftersom inga trådar startas om det.
Jag har liknande tankar om/inför alla människor som har så mycket hat inom sig.
Spelar ingen större roll i min ögon om det är en amerikansk soldat i uniform, en hillbilly som tror den lilla byn han/hon bor i är jämförbar med hela världen, någon i Norge eller självaste Usama Bin Laden. Bara "fascinerad" över hur de kan ha så stort hat och att vissa individer slösar bort sin hela (och enda) tid på jorden med att hata andra människor p.g.a åsikter, hudfärg, hemstad eller någon annan skit.
Finner det sjukt, slöseri med liv och samtidigt fascinerande.
Det är fan inte svårt att leva med andra människor, sen måste man inte älska andra, men det är en annan sak.
Jag blir fascinerad över hur denna/dessa tanke/tankar tar över en individs hjärna och liv så otroligt mycket att i vissa fall blir självmord för att försöka stryka med så många oskyldigas liv syftet med hela ens liv...
Visst sker det skit här i världen, men att vara så blåst och generalisera så grovt att han (med nåt så sjukt extremt vinklade tankar) lägger all skylld på islam och muslimer är otroligt och stört. Samtidigt verkar han själv inte ha blivit drabbat av någon negativ händelse, vare sig av en muslim eller annan - men ändå finns det ofantliga hatet inom honom.
Hur kan man hata människor man inte ens vet existerar? otroligt (korkat)....
*EDIT*
Att jag skrev allt detta just nu är för att detta är en minst sagt spektakulär händelse/tragedi och ABB verkar extremt påläst (fast ha otroligt tunnelseende, och nöjer sig bara med extremt vinklat material som stämmer överens med hans redan förutbestämda världsbild)
Efter att ha tänkt lite så är det nog det jag fascineras av i alla sådana här fall är hur någon kan vara så säker på att han själv har rätt att det ska rättfärdiga att andra oskyldiga dödas, och även känna ett så äckligt starkt behov att mer eller mindre tvinga på andra människor sina åsikter.... när det enda man kan vara säker på är att man aldrig vet med säkerhet.
Approximately 50% of my female friends end up under the definition/category; promiscuous (female sluts) as they have engaged in sexual activity with more than 20 partners.
Hahaha, han verkar ju egentligen inte helt blåst i skallen, men ändå kan han inte tänka ett litet steg längre och inse att t.ex. texten ovan enbart berättar vad det är för tjejkompisar han hade, inte hur tjejers sexliv i världen eller europa eller norge eller ens i "lilla" Oslo är....