Tenere 900?

Vilken Tiger menar du? 900 är betydligt bättre än de tidigare tack vare veven.

Tiger 800 är den enda jag kört på olika underlag. Jo det sägs att 900 är bättre (mysigare ljud iaf) men motorstopp-lägga hoj-sprucken plast/handtag är inte ovanligt bland 900-orna heller. Jag tror inte att karaktären ändras så pass mycket under 2000 rpm för att man ändrar vevaxelgeometrin.

Tyngre svänghjul, lägre trimningsgrad, färre cylindrar brukar vara receptet på lågvarvsstyrka men då säljer man ju toppeffekten, dvs det som säljer i broschyrerna…
 
Detta hade varit min drömhoj enligt det du specificerat ovan :bow
Haha kul, då vi har samma smak!

En önskning till hade också varit ett kåpglas som inte ger samma turbulens som 660/700 Tenere. Har inget bra exempel på en offroadhoj med ett mer slimmat kåpglas, men ett mer lutande glas är ju att föredra.

Bästa och snyggaste kåpan av hojarna jag ägt, så ligger Kawa GPZ 750 -83 som solklar etta!
GPz 750 (2).jpg
Den här hojens glas är nog tyvärr lite högre än orginal.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top