Tenere 900?

Vilken Tiger menar du? 900 är betydligt bättre än de tidigare tack vare veven.

Tiger 800 är den enda jag kört på olika underlag. Jo det sägs att 900 är bättre (mysigare ljud iaf) men motorstopp-lägga hoj-sprucken plast/handtag är inte ovanligt bland 900-orna heller. Jag tror inte att karaktären ändras så pass mycket under 2000 rpm för att man ändrar vevaxelgeometrin.

Tyngre svänghjul, lägre trimningsgrad, färre cylindrar brukar vara receptet på lågvarvsstyrka men då säljer man ju toppeffekten, dvs det som säljer i broschyrerna…
 
Detta hade varit min drömhoj enligt det du specificerat ovan :bow
Haha kul, då vi har samma smak!

En önskning till hade också varit ett kåpglas som inte ger samma turbulens som 660/700 Tenere. Har inget bra exempel på en offroadhoj med ett mer slimmat kåpglas, men ett mer lutande glas är ju att föredra.

Bästa och snyggaste kåpan av hojarna jag ägt, så ligger Kawa GPZ 750 -83 som solklar etta!
GPz 750 (2).jpg
Den här hojens glas är nog tyvärr lite högre än orginal.
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top