Tenere 900?

Vilken Tiger menar du? 900 är betydligt bättre än de tidigare tack vare veven.

Tiger 800 är den enda jag kört på olika underlag. Jo det sägs att 900 är bättre (mysigare ljud iaf) men motorstopp-lägga hoj-sprucken plast/handtag är inte ovanligt bland 900-orna heller. Jag tror inte att karaktären ändras så pass mycket under 2000 rpm för att man ändrar vevaxelgeometrin.

Tyngre svänghjul, lägre trimningsgrad, färre cylindrar brukar vara receptet på lågvarvsstyrka men då säljer man ju toppeffekten, dvs det som säljer i broschyrerna…
 
Detta hade varit min drömhoj enligt det du specificerat ovan :bow
Haha kul, då vi har samma smak!

En önskning till hade också varit ett kåpglas som inte ger samma turbulens som 660/700 Tenere. Har inget bra exempel på en offroadhoj med ett mer slimmat kåpglas, men ett mer lutande glas är ju att föredra.

Bästa och snyggaste kåpan av hojarna jag ägt, så ligger Kawa GPZ 750 -83 som solklar etta!
GPz 750 (2).jpg
Den här hojens glas är nog tyvärr lite högre än orginal.
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top