Tatueringsidéer

Konstigt egentligen att vi 2011 fortfarande dömmer folk beroende på hur dem ser ut

Vaddå, om jag förutsätter att någon är rasist och dum i huvudet för att dom har tatuerat ett hakkors i pannan, då är det alltså jag som har fördomar?

Konstigt egentligen att vi 2011 fortfarande dömmer folk beroende på hur dem ser ut

Så här är det:

Du har 30 sekunder på dig, sedan har du din stämpel.

Läste det någon gång någonstans men har ingen säker källa.

Jag har för mig att exemplet var att en lärare har tiden på sig mellan dörren och katedern att göra intryck första gången h*n har en klass.

Grejen är att det tar lång tid att övervinna ett första intryck, och för många av oss lite äldre ger tatueringar, piercing, halssmycken på män och gjympadojjor när sport inte utövas ett sjavigt intryck.

Har själv nekat i övrigt kompetenta personer jobb p.g.a sådana saker när de kommit på anställningsintervju då de som köpte tjänsterna vi erbjöd mest köptes av män födda på 40 och 50 talet.

Hel, ren, nyklippt och utan utsmyckningar är modellen när du har med oss stofiler att göra.

Kvinnor ska vara sparsamma med dekoltaget och smink men kommer undan med örhängen och halsband/armband.

Orättvist och trångsynt? Ja, utan tvekan, men det är vår värld muhahaha.

Edit: Om du inte vet när de eller dem skall användas använd dom! det är tillåtet nuförtiden av någon anledning.
Taz har skrivit en utmärkt förklaring till när de och dem skall användas, läs och begrunda http://www.sporthoj.com/blogg/?inlaggid=284

Last edited:
Dom ända som tatuerar sig är sjömän och horor, jobbar TS på sjön?

Bara pirater bär piratbyxor, är alla tjejer som har dessa pirater?
Bara luder och fnask som silikonar pattarna också :rolleyes:

Vad spelar det för roll om någon vill tatuera sig och se ut som en direktimport från Farsta, Nacka eller vilken annan B-förort till sthlm som helst?
Alla kämpar för att vara originella men det slutar ändå med att alla ser ut som likadana idioter så det kvittar ju :D
Folk bryr sig för mycket om vad andra tycker, vad är idéen med att låta andra bestämma hur man ska se ut?

TS, åk och tatuera in Bobban på armen, bilden du visade var ju snygg och något liknande skulle säkert göra sig bra. Och är du osäker på vad arbetsgivare ska säga så tatuera den på axeln eller dylikt.

Själv "ångrar" jag mina tatueringar men då var jag samtidigt 14 respektive 16 år när jag gjorde dem och man är inte alltid så smart när man är en snoris.

Last edited:
:jisses

Varje gång jag ser min tatuering minns jag ett speciellt minne efter min mor, det gjordes som ett "avstamp" o hjälpte mig att gå vidare.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2385366/ror-inte-var-magister

Diskuterats flitigt i vår, den gamla sura gubben har inte fått många sympatier..

artikel/index/4428543?programId=97

Så då kan vi lägga till TTS ägare till listan?

Sjömän, horor, fängelsekunder och audiförare, någon vi glömt:D

(Jag bara skojar, skiter fullständigt i om någon vill se ut som en tattare från Bandhagen)

Samma här. Klart tveksam till tatueringar, halsband/smycken, armband, ringar, piercings, ringar i öronen osv på män. Man är väl oldschool men jag spyr åt de här "åh, den här (fula) tatueringen symboliserar något mycket viktigt för mig och ska vara med mig jämt". Kan det blir mer WT?

själv e ja både retard å wt men funderar på personnummer i nacken i form av läsbar sträckkod... Kan ju passa mej om inte annat :D

själv e ja både retard å wt men funderar på personnummer i nacken i form av läsbar sträckkod... Kan ju passa mej om inte annat :D

Ja, det känns ju helt nytt och unikt....

darkangel_21894182.jpg

Tycker absolut du ska skaffa en tatuering om du känner för det TS! Däremot tycker jag inte du ska ha just den som du visade för den är så pass vanlig, hur kul är det att dela motiv med hundratals andra? Nej, gå till tatueraren, ta med dig lite bilder och ideér och låt denna rita upp ett förslag, kommer bli så mycket bättre.:tummenupp

Dock tråkigt att se så många konservativa i frågan på forumet :gnissla

Dock tråkigt att se så många konservativa i frågan på forumet :gnissla

Tråkigt?
Jag ser det bara som att det kanske kan vara kul och söka annat jobb än hantverkare, lagerarbetare eller annan skymd verksamhet.
I min branch finns ingen med gaddningar, kanske under t shirtlinjen, men jag är tveksam till det också. Alla som bestämmer är 40-50 talister som är grymt konservativa.
Visst du kan försöka vara rebell och bli den första, men killen som inte har kluddat på kroppen får jobbet före dej. Förstår inte varför man ska sänka sin status pga att man vill bära med sig en bild? Skaffa ett foto på det du vill och ha som bakrund i mobben....Eller lägg den i plånkan som man gjorde på 60 talet, det skulle gubbarna gilla.

Om min värld ser ut på ett sätt, så måste jag anpassa mej till den. Jag kan inte begära att alla andra ska anpassa sig efter mej.

• Gilla
Reaktioner: GuW
Tråkigt?
Jag ser det bara som att det kanske kan vara kul och söka annat jobb än hantverkare, lagerarbetare eller annan skymd verksamhet.
I min branch finns ingen med gaddningar, kanske under t shirtlinjen, men jag är tveksam till det också. Alla som bestämmer är 40-50 talister som är grymt konservativa.
Visst du kan försöka vara rebell och bli den första, men killen som inte har kluddat på kroppen får jobbet före dej. Förstår inte varför man ska sänka sin status pga att man vill bära med sig en bild? Skaffa ett foto på det du vill och ha som bakrund i mobben....Eller lägg den i plånkan som man gjorde på 60 talet, det skulle gubbarna gilla.

Om min värld ser ut på ett sätt, så måste jag anpassa mej till den. Jag kan inte begära att alla andra ska anpassa sig efter mej.

Bara för att de som bestämmer är konservativa och har en förlegad bild av tatueringar betyder väl inte att de har rätt? Visst, jag skulle inte tatuera hals, händer eller ansikte men en tatuering som enkelt kan döljas av en långärmad skjorta eller tröja borde inte vara ett problem för någon. Sen är det ju skillnad på tatuering och tatuering, ser man ut som följande är det ju bara dumt.

nazi.jpg

Däremot något som detta borde ju vara helt annorlunda?

sh106304.jpg

Bära med sig en bild, javisst :död

Bara för att de som bestämmer är konservativa och har en förlegad bild av tatueringar betyder väl inte att de har rätt? Visst, jag skulle inte tatuera hals, händer eller ansikte men en tatuering som enkelt kan döljas av en långärmad skjorta eller tröja borde inte vara ett problem för någon. Sen är det ju skillnad på tatuering och tatuering, ser man ut som följande är det ju bara dumt.

Jo vi har rätt, du har fel.

Varför inte?

Vad är en tatuering då?

Jag tror inte att Bob själv bryr sig om skillnaden.

Man kan ju IOFS vara jävligt glad att trådstartaren inte gillar Brittney Spears.

Ska du bära med dig en bild på tatuering ovan får du ha en rejäl bild för att den ska komma till sin rätt. Ett tatueringsmotiv på bild och ett som sitter på kroppen är (om den är bra gjort, givetvis) helt annorlunda då man tar hänsyn till kroppen det sitter på och dess linjer, särskilt inom Irezumi som är så populärt i dessa dagar.

Men det är helt enkelt skillnaden mellan de som accepterar tatueringar och de som inte gör det, bara tanken att "bära med en bild istället" får mig att tappa hakan, är helt otänktbart.

bivius skrev:
Jo vi har rätt, du har fel.
Gulligt:arsele

Ska du bära med dig en bild på tatuering ovan får du ha en rejäl bild för att den ska komma till sin rätt.

Men det är helt enkelt skillnaden mellan de som accepterar tatueringar och de som inte gör det, bara tanken att "bära med en bild istället" får mig att tappa hakan, är helt otänktbart.

TS la upp en bild på en underarm, jag gissar att den tatueringen är normal foto/vykorts storlek

Visst, det är skillnaden mellan dom som accepterar att dom inte får vissa jobb/chanser här i livet för att dom är tatuerade, och människor som både vill äta kakan och ha den kvar, och sålede grinar ut för att dom är diskriminerade på grund av sina självvalda tatueringar.

Accepterar man att man aldrig kan avancera till "kökschef" på McDonalds för att man har ett spindelnät på halsen, tja, då kan man tatuera ett spindelnät på halsen.

Vilket jobb kan man inte få som tatuerad? De flesta av mina vänner har massor av tatueringar och är akademiker med bra kreativa jobb med bra inkomster.

Det är klart. Är högsta drömmen att bli försteman på Statoil är det kanske svårt. Vad vet jag.

Ska vi börja jämföra årsinkomster, eller vad fan är det frågan om?

Kan det bli mer svenne banan än att ha åsikter om tatueringar och fopptofflor? Vem bryr sig?

Rädslan att inte bli accepterad är något de flesta inte pallar. Sorgligt.

Våga skita i andras åsikter. Eller förresten..gör inte det. Det kanske dyker upp en fri tanke i huvudet på er. Tack å hej.

Vilket jobb kan man inte få som tatuerad? De flesta av mina vänner har massor av tatueringar och är akademiker med bra kreativa jobb med bra inkomster.

Det är klart. Är högsta drömmen att bli försteman på Statoil är det kanske svårt. Vad vet jag.

Ska vi börja jämföra årsinkomster, eller vad fan är det frågan om?

Kan det bli mer svenne banan än att ha åsikter om tatueringar och fopptofflor? Vem bryr sig?

Rädslan att inte bli accepterad är något de flesta inte pallar. Sorgligt.

Våga skita i andras åsikter. Eller förresten..gör inte det. Det kanske dyker upp en fri tanke i huvudet på er. Tack å hej.

Tror du missupfattar det hela, en arbetsgivare är ganska noga med sina anställdas åsikter, dock kanske inte om man skall lägga tak eller montera ihop diskmaskiner i en fabrik.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D