Tatueringsidéer

Kan det bli mer svenne banan än att ha åsikter om tatueringar och fopptofflor? Vem bryr sig?

Jo, att ha tatueringar och foppatofflor är värre, kanske inte mera svennebanan, men definitivt mera WT.
Kompletterar man sen med en "farlig hund" och addidasbyxor så är det komplett...

Men vill man framstå som pantat trailertrash som gillar droger så är definitivt en Bob Marley tatuering ett bra steg på vägen.

Fördomsfria människor under 40år är en klar minoritet på positioner med makt inom företag om man jämför med fördomsfyllda människor över 40år.

Oavsett vad man vill få fram med sin tatuering, kommer den ändå tala mot dig i vissa sammanhang. Valet är fritt dock.

Jag har som så många andra valt, att tatuera mig.

Jag har valt det själv har idag hela vänstra överarmen tatuerad.
Kommer snart ha den högra överarmen tatuerad också.

Jag har medvetet valt att inte tatuera underarmarna. Då jag i jobbet, ibland kan behöva dölja den.
Framförallt vid besök av utländska kunder. Men när man väl kommit så pass långt i affärsrelstionen att man tar en bastu. Då har kunden redan skaffat sig sitt intryck av mig o skiter fullständigt i min tatuering.

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk

Last edited:
Även om det bara är en av hundra människor som är emot tatueringar, så är det fullt möjligt att du går miste om ditt drömjobb för att den personalansvarige som skulle anställa är just den hundrade personen.

Är tatueringen så viktig?
Skänker den så mycket mervärde?
Blir livet så mycket fattigare utan tatuering?

Tatuera dig då.

Så här är det:

Du har 30 sekunder på dig, sedan har du din stämpel.

Läste det någon gång någonstans men har ingen säker källa.

Jag har för mig att exemplet var att en lärare har tiden på sig mellan dörren och katedern att göra intryck första gången h*n har en klass.

Grejen är att det tar lång tid att övervinna ett första intryck, och för många av oss lite äldre ger tatueringar, piercing, halssmycken på män och gjympadojjor när sport inte utövas ett sjavigt intryck.

Har själv nekat i övrigt kompetenta personer jobb p.g.a sådana saker när de kommit på anställningsintervju då de som köpte tjänsterna vi erbjöd mest köptes av män födda på 40 och 50 talet.

Hel, ren, nyklippt och utan utsmyckningar är modellen när du har med oss stofiler att göra.

Kvinnor ska vara sparsamma med dekoltaget och smink men kommer undan med örhängen och halsband/armband.

Orättvist och trångsynt? Ja, utan tvekan, men det är vår värld muhahaha.

Edit: Om du inte vet när de eller dem skall användas använd dom! det är tillåtet nuförtiden av någon anledning.
Taz har skrivit en utmärkt förklaring till när de och dem skall användas, läs och begrunda http://www.sporthoj.com/blogg/?inlaggid=284

Synd att det finns folk som dig som bara ser till det yttre, som inte kan se förbi tatueringar och piercingar, och se kompetensen hos en annan människa... Sorgligt att det finns folk som är så insnöade i dagens samhälle...

Har själv råkat ut för en person som dig när jag sökte jobb för nåra år sen, synd tyckte jag, för jag va bra överkvalificerad för tjänsten i sig, men företaget missa en jävligt arbetare, bara för att jag hade synliga tatueringar, och det fick man inte ha enligt företagets policy "Host Host UPS"

Hata gubbar som är så tighta, så dom skriker när dom skiter... :huvet

Synd att det finns folk som dig som bara ser till det yttre, som inte kan se förbi tatueringar och piercingar, och se kompetensen hos en annan människa... Sorgligt att det finns folk som är så insnöade i dagens samhälle...

Har själv råkat ut för en person som dig när jag sökte jobb för nåra år sen, synd tyckte jag, för jag va bra överkvalificerad för tjänsten i sig, men företaget missa en jävligt arbetare, bara för att jag hade synliga tatueringar, och det fick man inte ha enligt företagets policy "Host Host UPS"

Tycker snarare att det är sorgligt finns människor som är så insnöade i dagens samhälle att de anser det vara en bra ide att sticka en bit metall genom näsan eller måla en bit taggtråd runt överarmen.

Med detta sagt så känner jag rätt många med tatueringar men de är alltid placerade så att de går att dölja och de flesta, om inte alla, ångrar dem idag.

Jag smyckar mig med ärr istället. Nu är de iofs inte tillkomna av val, de är mera som en konsekvens av dem...

Jag ser förbi dom, men i 90% av fallen hamnar gaddade (dom som vill att det skall synas) i samma kategori.

Jo, att ha tatueringar och foppatofflor är värre, kanske inte mera svennebanan, men definitivt mera WT.
Kompletterar man sen med en "farlig hund" och addidasbyxor så är det komplett...

Men vill man framstå som pantat trailertrash som gillar droger så är definitivt en Bob Marley tatuering ett bra steg på vägen.

Du missförstår mig. Jag anser att du (och folk som delar din åsikt) är
svenne banan. Det är tack vare er vi har nationalfester som Let´s Dance, Camilla Läckberg (?), Melodifestivalen och andra höjdpunkter.

Detta kommer du/ni att högljutt protestera mot, men vi som står vid sidan om vet att det är så.

Jag kan inte påstå att jag beundrar eller umgås med folk i adidasbyxor, men de bidrar förhoppningsvis till lite variation i samhället.

Och japp. Jag är tatuerad, men äger inga adidasbyxor och gillar inte hundar.

Det är tack vare er vi har nationalfester som Let´s Dance, Camilla Läckberg (?), Melodifestivalen och andra höjdpunkter.

Detta kommer du/ni att högljutt protestera mot, men vi som står vid sidan om vet att det är så.

Det är ju bra att ni som står vid sidan om vet att det är så, för då är ni ju minst lika dåliga som dom som "vet" att tatuerade människor är kriminella missbrukare och inte att lita på...

Jag ids inte protestera, än mindre högljutt, jag vet var jag står i fråga om dom saker du rabblade upp, du glömde förövrigt BigBrother, fast det kanske mera är ett nöje för er tatuerade WT människor?

svenne banan. Det är tack vare er vi har nationalfester som Let´s Dance, Camilla Läckberg (?), Melodifestivalen och andra höjdpunkter.

Det där är ju precist lika löjligt som de griniga gubbarselena som gnäller på tatueringar. :gnissla

Jag kan inte påstå att jag beundrar eller umgås med folk i adidasbyxor, men de bidrar förhoppningsvis till lite variation i samhället.

Och japp. Jag är tatuerad, men äger inga adidasbyxor och gillar inte hundar.

Jag är svenne banan, men om din ide om att vara rebell och annorlunda är att du har en tatuering så varsågod.

(F.Y.I så kollar jag inte på TV så jag kan inte uttala mig om de evenemang du refererar till utan böjer mig för din sakkunskap i frågan)

Jävlar va uptight folk verkar vara. Tur att det går att tjäna pengar med tatueringar, piercingar och långt hår som kille i yrken där man träffar både inhemska och utländska kunder ändå. Och tur är också att ni är på utdöendet.

Till TS: skaffa förihelvete inte en tatuering som betyder nåt. Ska det vara så ska det vara snyggt, inte nåt jävla Miami Ink-snyft. Det är en bit av ditt skinn som är målat i, inte mer och ingen vill veta vad du tycker den betyder ändå.

Kan inte låta bli att imponeras av vad dom styrande 40+arna har lyckats göra med Sverige de sista 10 åren. Men det blir väl så när man sitter och oroar sig för vad alla andra ska tycka och tänka.

Gör tatueringen om du vill ha den! Som du ser så kryllar det av fördomsfulla människor. Med andra ord är det en fördel att kunna dölja den vid en anställningsintervju.

PS. GUW - Jag tror att dom flesta "tatuerade WT människor" på det här forumet har ett betydligt intressantare liv än dig.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D