Tatueringsidéer

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Varför inte nåt sånt här:

bad-boy.jpg


Det står: "Friterad kyckling med bambuskott och lök"
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Tattos börjar kännas rätt barnsligt nuförtiden.
 

Bifogat

  • baby-sleeve-tattoo.jpg
    baby-sleeve-tattoo.jpg
    53.2 KB · Visningar: 68

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag tror mer på någon av dessa för dig....

Ha! Får man plats med alla på kroppen?

Tattueringar är och förblir förknippat med rebeller. Enfast var och varannan har idag. Själv skulle jag aldrig anställa någon som var gaddad utanför t shirt linjen. Vad dom har under där är deras ensak.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Om du måste fråga folk om vad du ska tatuera för ngt så ska du verkligen tänka igenom detta en gång till!

1) välj ett motiv som symboliserar ngt för dig, mindre risk att du ångrar dig, välj inte ngt som ngn annan föreslår..en tatuering är högst personlig!

2.tänk igenom vart du ska ha den och hur stor den ska vara, många gör misstaget att välja att göra sin första tatuering för liten i förhållande till detaljer.

3. Köp tidningar, klipp ut motiv som verkar intressanta (jag gjorde massor me skisser o ändring av smådetaljer innan jag var nöjd med min, tog hjälp av en som var duktig på att rita.

När man sitter o skissar (oavsett om det är tatuerare eller "själv") så kan många saker "poppa upp" som man inte hade en tanke på innan.
I min skiss/tatuering blev det så finurligt att hjärtan blev "gömda"..:)
http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=68195&ordning=desc



Tatuera dig inte nu då solen är stark!
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Det jag mest reagerar är att när personer gör dessa trådar och frågar om folks uppfattning, och sen blir sura över ett svar dom inte ville få...:va

för nio av tio som inte är insatta i bob marley etc så är det ju självklart att dom kommer se din tattoo du vill göra som en bild av att du är för att röka på.

Ska man tattuera sig tycker jag iaf att man ska göra nått man verkligen vill ha, och inte gå efter vad andra gillar å inte gillar bara för att.

:krama
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Gillar du Bob Marley så tatuera Bob Marley. Om någon undrar om du har en förkärlek till droger eller polismord så förklarar du bara att du helt enkelt gillar musiken och inget annat.

Svårare än så behöver det inte vara, det hade varit värre med en Che Guevara-tatuering om du inte sympatiserade med honom vill säga...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Och sedan tillkommer resterande 99% av dom som ser tatueringen och bara drar sin egen slutsats utan att fråga.

Pinka inte på pojkens parad...

Låt gossen tatuera en hashtomte på sig, så kan han gråta ut i aftontidningarna om "diskriminering" sen när han drabbas av minsta motgång...

Vem mins inte Marcus med hackspettfrillan?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11446237.ab

Eller den här tjommen:
http://www.dt.se/nyheter/1.3066634-tatuerad-fick-sparken-fran-jobbet?pageNavType=all
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Ha! Får man plats med alla på kroppen?

Tattueringar är och förblir förknippat med rebeller. Enfast var och varannan har idag. Själv skulle jag aldrig anställa någon som var gaddad utanför t shirt linjen. Vad dom har under där är deras ensak.

Rebeller? Kåkfarare och sjömän snarare, i övrigt är vi överens.

F.ö känns inte tatuering lite Karlsson? (Inte Jörgen då utan mera så vanligt att det nästan är Svensson?)
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Svårare än så behöver det inte vara, det hade varit värre med en Che Guevara-tatuering om du inte sympatiserade med honom vill säga...

Den här killen kanske vore något att ha? :D
 

Bifogat

  • Stalin-post49.jpg
    Stalin-post49.jpg
    28 KB · Visningar: 28

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Konstigt egentligen att vi 2011 fortfarande dömmer folk beroende på hur dem ser ut
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Konstigt egentligen att vi 2011 fortfarande dömmer folk beroende på hur dem ser ut

Det är inte hur dom ser ut, det är vad dom klottrar på sitt skinn.

Jag tror det är ett symptom på ett samhälle i förfall med många förvirrade och osäkra människor.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top