Tank för att synka förgasare

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag skulle vilja ha tips på var man kan få tag på, eller hur man bygger en enkel tank som man kan använda vid tex förgasarsynkning.

Den ska helst ha en kran som pallar bensin. :-)

Ebay varianten ser riktigt bra ut, men jag tänkte fixa detta i veckan...

Var hittar man lämplig nippel/kran till typ pet-flaska?

Du kan nog hitta en i närmaste järnhandel. Du kan säkert köpa en kran med vanlig skruvanslutning och borra ett hål i korken på petflaskan och sätta den där. Det brukar vara en o-ringtätning på dom.

Jag ramlade över denna när jag kikade efter något smidigt sätt att synka förgasarna.
http://www.carbtune.com/

Har varken provat verktyget eller handlat av honom. Men jag tyckte instrumentet såg smidigt ut och det kostade ändå bara ca 500-600kr med frakt.

Jag ramlade över denna när jag kikade efter något smidigt sätt att synka förgasarna.
http://www.carbtune.com/

Har varken provat verktyget eller handlat av honom. Men jag tyckte instrumentet såg smidigt ut och det kostade ändå bara ca 500-600kr med frakt.

Skaffade ett sånt själv vilket syns på min bild ovan. Bra mkt lättare att använda än dom konventionella klockor jag har använt tidigare. Mkt prisvärt

Skaffade ett sånt själv vilket syns på min bild ovan. Bra mkt lättare att använda än dom konventionella klockor jag har använt tidigare. Mkt prisvärt

Ah köpte du av killen som jag länkade till också?

Jag har aldrig tidigare synkat förgasarna och jag insåg just vad TS faktiskt frågade efter :crash
Jag trodde han skulle synka förgasarna på något vänster med en dunk :död:fyllisar

Ah köpte du av killen som jag länkade till också?

Jag har aldrig tidigare synkat förgasarna och jag insåg just vad TS faktiskt frågade efter :crash
Jag trodde han skulle synka förgasarna på något vänster med en dunk :död:fyllisar

Japp beställde från carbtune.com
Bränsleförsörjningen behöver man lösa oavsett vilket instrument man använder.

Jag använde i många år en sportdrycksflaska, de där med slangstump att dricka ur, 10:- på Stadium.

En längre slang och ett litet hål mitt i flaskan är vad som behövs.
Jag fyllde bensin till en tredjedel och hakade upp flaskan vid instrumenteringen för att få självfall till förgasarna. Går även att hänga i en ståltrådsögla.
När man är klar ställer man flaskan på marken, inget behov av kran :)

Tack för alla svar. Får bli en tripp till stadium. :-)

En sån där carbtune har jag redan, den funkar kanon. Sist jag använde den hade jag en tank med pri-läge på kranen vilket underlättade något.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026