Baksmäller vid jämn gas Suzuki Intruder VS800 -95

Liten uppdatering.
Har byr oringar i förgasaren och packningar
Uplever att tändstiften inte är lika svarta men backsmälarna har inte försvunit helt.
Har testat med att bytta munstycke från 135.5 i backre förgasare till 107,5
Och på främre från 127.5 till 100 men hojen klarade inte högre register den låter bara bööö bööö.Så byte tillbaka til 135.5 o 127,5 som verkar vara orginal på desa förgasare.
Har även komprisions testat sylinderna
185 psi fram cylinder 2
181 psi cylinder 1 som är mycket bra enligt manualen
Har även bytt packning melan insug och cylinder .
Felsökning fortsätter ska göra en ordentlig kontroll av alla skarvar efter lekage över om jag gjort det innan .har även plockat bort röret melan förgasare och filter och märkte att det kommer backsmällar från förgasaren med.
 
Liten uppdatering.
Har byr oringar i förgasaren och packningar
Uplever att tändstiften inte är lika svarta men backsmälarna har inte försvunit helt.
Har testat med att bytta munstycke från 135.5 i backre förgasare till 107,5
Och på främre från 127.5 till 100 men hojen klarade inte högre register den låter bara bööö bööö.Så byte tillbaka til 135.5 o 127,5 som verkar vara orginal på desa förgasare.
Har även komprisions testat sylinderna
185 psi fram cylinder 2
181 psi cylinder 1 som är mycket bra enligt manualen
Har även bytt packning melan insug och cylinder .
Felsökning fortsätter ska göra en ordentlig kontroll av alla skarvar efter lekage över om jag gjort det innan .har även plockat bort röret melan förgasare och filter och märkte att det kommer backsmällar från förgasaren med.
Baktändning genom insuget kan tyda på att cylindern går för snålt och/eller att tändningen står fel.
 
Baktändning genom insuget kan tyda på att cylindern går för snålt och/eller att tändningen står fel.
snålt kan jag till 100 säga att den inte gör. ska kolla en sista gång efter läckage sen har jag provat allt förutom tändningen, så blir att googla hur den ska stå och kontrollera.
 
bara en tanke, batteriet verkar det inga problem med men det sitter ett biltema batteri i den, vi säger om det är dåligt men ändå går starta kan det va så att batteriet kan påverka hojen på något vis,
 
Har du kört motorcykeln nu?

Fick du loss lågfartsmunstycket du frågade om, det i mässing bredvid huvudmunstycket?

Fick du loss nålmunstycket, det där nålen går ner och som huvudmunstycket skruvas i?

Luftfiltren, hela, rena och original?

Nålarna och nålmunstyckena kan vara slitna.
 
Orkar inte läsa hela tråden men jag har en Virago och fick löst alla baksmällar genom att ta bort hela gamla AIS skiten som sitter på. Kolla om din Intruder har samma system. Nåt "miljövänligt" skit som skall tända avgaserna en gång till innan de går ut i naturen. När systemet blir gammalt så funkar det dåligt. Jag tog bort mitt och knappt en smäll efter det. Typ 1 ggr på 10 mil.
 
Har du kört motorcykeln nu?

Fick du loss lågfartsmunstycket du frågade om, det i mässing bredvid huvudmunstycket?

Fick du loss nålmunstycket, det där nålen går ner och som huvudmunstycket skruvas i?

Luftfiltren, hela, rena och original?

Nålarna och nålmunstyckena kan vara slitna.
Nej har inte haft möjlighet fick ihop den igår och i dag har vi ösregn tyvär (bara startat upp den)
Nej jag fick inte bort dom två munstyckena jag ringde in med rött men jag har untrajudstvättat förgasaren med dom i så hoppas fäder hjälpte om där var skit I, men tror inte den får för lite bensin .
Luftfilterna är fina byttes för cirka 100mil sen .
Om nålen och nålmunstycket är slitna så borde den släppa in för myclet bensin va?
 
Orkar inte läsa hela tråden men jag har en Virago och fick löst alla baksmällar genom att ta bort hela gamla AIS skiten som sitter på. Kolla om din Intruder har samma system. Nåt "miljövänligt" skit som skall tända avgaserna en gång till innan de går ut i naturen. När systemet blir gammalt så funkar det dåligt. Jag tog bort mitt och knappt en smäll efter det. Typ 1 ggr på 10 mil.
Hej Jag hittar inget på min hoj som liknar det ais som virago har. Vet inte riktigt hur fet skulle kunna se ut på min hoj.
 
Uppdatering!

Vill börja med att tacka alla som engagerat sig och hjälpt och kommit med tips, ni är grymma.

Efter en liten semester i Spanien var det dags att ge sig på eländet igen.

Köpte mig en varvräknare för att kolla så varvtalet stod rätt och det visade sig att den bara stod på 600 rpm. Höjde tomgången till runt 1000 och gjorde om hela processen med förgasarsynk med mera. Satte ihop hojen och gav mig ut på en runda igår och till min förvåning så gick hojen till 90 procent bra. Kopplingen bråkade lite, den ville gärna slira vid kraftigt gaspådrag, men jag märkte att kopplingen tog väldigt långt in, så det får bli en luftning av den och en service med ny olja, så går det nog bra sen. Tror dock inte jag blivit av helt med att den får för mycket bensin, för om jag står still vid stopp eller rödljus så kan den plödra de första metrarna, men det kanske går att justera på luft/bränsleskruven, men det får vänta till det blir lite varmare och går att köra ordentligt utan att frysa fingrarna av mig.
 
För låg tomgång har jag haft på alla mina gamla hojar. Vet inte vem som ställer in det för lågt hela tiden, om man vill efterlikna HD ljudet etc. :)
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top