Tävlingslicens

Att bedriva verksamheten enligt den modell jag förespråkar har ytterligare fördelar för att rekrytera nya unga aktiva meddlemmar i SMC . Många ungdomar har idag inte råd att först skaffa körkort och sedan sporthoj med tillhörande försäkring för att kunna delta i smc- kurser.

Att sedan komma med en 125 på 15 hk när man är 16-17 år eller 25 kW 600 cc när man är 18- 21 år är inte särskilt lockande för många. När dom kan köra fulleffekthojar typ cbr 600 rr, r6 i den åldern med licens på bana helt lagligt.

Samtidigt är många hojar olagligt "ostrypta" och dom personerna lär inte visa sig på någon "trafikövning" sterg 1-4 med risk att bli upptäckta, fast dom har kanske har störst behov av det.
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top