Tävlingslicens

Att bedriva verksamheten enligt den modell jag förespråkar har ytterligare fördelar för att rekrytera nya unga aktiva meddlemmar i SMC . Många ungdomar har idag inte råd att först skaffa körkort och sedan sporthoj med tillhörande försäkring för att kunna delta i smc- kurser.

Att sedan komma med en 125 på 15 hk när man är 16-17 år eller 25 kW 600 cc när man är 18- 21 år är inte särskilt lockande för många. När dom kan köra fulleffekthojar typ cbr 600 rr, r6 i den åldern med licens på bana helt lagligt.

Samtidigt är många hojar olagligt "ostrypta" och dom personerna lär inte visa sig på någon "trafikövning" sterg 1-4 med risk att bli upptäckta, fast dom har kanske har störst behov av det.
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top