Tänkte köpa verktyg

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Någon som vet ett ställe där man billigt, men inte för billigt (tänker kvalite), kan köpa borr, slip, verktyg och andra roliga manicker?

Var inne på Rusta. Det var billigt, men när det gick att välja på blommor och andra konstiga skal på en borrmaskin så var jag inte längre så intresserad.

Egentligen är det bara att köpa såna billiga maskiner, men se till att använda dom när du köper dom, inte bara för att "bra att ha". Du har ju iaf 1 års garanti, och ibland 2.
Fast det kan ju bli lite körigt om den pajar just när man ska använda den, och man inte har nära till butik.

Swedie skrev:
2081175 Någon som vet ett ställe där man billigt, men inte för billigt (tänker kvalite), kan köpa borr, slip, verktyg och andra roliga manicker?

Var inne på Rusta. Det var billigt, men när det gick att välja på blommor och andra konstiga skal på en borrmaskin så var jag inte längre så intresserad.
Clas Ohlson Säljer ju deras serie som heter Cotech eller något ditåt.
Det är billigt, bra kvalitet, och funkar helt ok.

Jag köpte själv en överhandsfräs och en slipmaskin av det märket och jag är übernöjd.

Till verktyg som inte ska användas ofta och länge så duger det utmärkt.

Ett alternativ om du kan tänka dig begagnat är att kolla upp konkursauktioner för verkstadsföretag. Där kan man hitta mycket intressant till bra priser, oftast är det ju kvalitet på grejerna också.

Swedie skrev:
2081175 Någon som vet ett ställe där man billigt, men inte för billigt (tänker kvalite), kan köpa borr, slip, verktyg och andra roliga manicker?

Biltema, har nog allt du behöver. :tummenupp

Biltema finns ju oxå, har en borrmaskin därifrån som funkar kanon. Borrar lite nu och då. Borr därimot får man nog lägga lite mer slantar på om man vill att dom ska vara bra en längre tid.

[edit] Gabor han före.

Behöver ett verktygsskåp som tar en hel del verktyg. Någon som någon här kanske har begagnat? för de var sablans dyra...

Swedie skrev:
2081309 Behöver ett verktygsskåp som tar en hel del verktyg. Någon som någon här kanske har begagnat? för de var sablans dyra...
Finns åxå på Biltema... (även om det inte är snorbilligt)

War-psycho skrev:
2081336 Finns åxå på Biltema... (även om det inte är snorbilligt)
deras hemsida hade inget... vad jag såg iaf.

sådant här vill jag ha

Bifogat

• sasasdfasdf.jpg
    sasasdfasdf.jpg
    59.1 KB · Visningar: 639
Swedie skrev:
2081351 deras hemsida hade inget... vad jag såg iaf.

sådant här vill jag ha
Ok, misstänkte det... dom har såna där andra verktygsvagnar.

Dom skåpen du vill ha kostar ju svinmycket... löjligt mycket.
Känns inte värt det, nästan så man hellre bygger nåt själv istället.

Swedie skrev:

sådant här vill jag ha

Jag har ett sådant fast varianten med tre sektioner dvs där är ytterligare en sektion mellan hjuldelen och den bärbara delen.

Fungerar utmärkt rymmer en komplett 2-t räsermotor samt alla verktyg du någonsin kommer att behöva och är utmärkt i kvaliten....

Särskilt billigt är det dock inte men väldigt smidigt.

Swedie skrev:

sådant här vill jag ha

Jag köpte sådana skåp på verktygsboden.se. Swedol.se har också likadana

och väldigt prisvärda verktyg. Kolla upp!

Jula har alla prisklasser.

Deras serie.... Meec tror jag den heter, är mycket prisvärd och funkar jättebra. Kanske inget för proffsen men för mig som bara använder ibland, kanon.

Elverktyg får man vad man betalar för tycker jag, köpt vinkelslipar med två års garanti som pajjat på första försöket, bytt och nästa också pajjat osv...
Men vanliga handverktyg är Biltema överraskande bra på mot vad de kostar.

Swedol

Där handlar jag massvis med grejjer och 10 000:- i kredit utan problem.
De har en serie verktyg, Ampro, som är jäkligt prisvärd!
Beställ en katalog och börja fynda, de säljer även märkeskläder (blåkläder, fristad mm) till bra priser.

*/ ?>
Back