Tänkte köpa verktyg

Swedie skrev:
2081351 deras hemsida hade inget... vad jag såg iaf.

sådant här vill jag ha

Jag köpte ett Mac Tools :yoparty 150 kg amerikanskt järn på 4 hjul
hur coolt som helst

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    61.8 KB · Visningar: 179
Mr o skrev:
2082255 Jag köpte ett Mac Tools :yoparty 150 kg amerikanskt järn på 4 hjul
hur coolt som helst
vad gick det där på? Jag köpte ett verktygsskåp på Jula nu för 2495... det jag visade på bilden tror jag. De hade en mindre variant men det var ack för litet. Biltema hade oxå ett mellanting, men det var lite .. ja sisådär.

Swedie skrev:
2082531 vad gick det där på? Jag köpte ett verktygsskåp på Jula nu för 2495... det jag visade på bilden tror jag. De hade en mindre variant men det var ack för litet. Biltema hade oxå ett mellanting, men det var lite .. ja sisådär.

Mja det vete fan om jag törs tala om :tungan
Jag fick det till ett jättebra pris kunde inte motstå för det är groteskt stort och hur tufft som helst nästan 2 meter högt 1 meter djupt och 1,5 meter brett (alla borde ha ett) ... Ordinarie pris i sverige tror jag är runt 30 + moms utan verktyg :yoparty

Dee_cati skrev:
2081842 Swedol

Där handlar jag massvis med grejjer och 10 000:- i kredit utan problem.
De har en serie verktyg, Ampro, som är jäkligt prisvärd!
Beställ en katalog och börja fynda, de säljer även märkeskläder (blåkläder, fristad mm) till bra priser.

Ampro-verktygen håller bra kvalitet, det skriver jag under på.
Vi tjöpte smådelstvätten dom har ute i sitt reablad titt som tätt till jobbet, märket är 4USE men den funkar såvitt vi kan se utmärkt, men avfettningen kostade mer än tvätten :huvet

Sen köpte vi varsin rostfri utegrill också, men dom var restnoterad.

Det bästa/värsta med affären var att man fick deras stora katalog på köpet, så nu har vi en ny order på gång....

Hmm, köpte en vinkelslip på biltema. Men fick inte med någon fästpunkt för kapskivorna. Vad i helsikte? Det borde väl ändå följa med?

och vart kan man köpa en enkel borrsats? Biltema hade olika saker? t.ex koboltlegerade stålborrar. Vill väl köpa dessa. Men även vanliga hederliga, men de verkar skita i det och kör endast stora feta satser.

Mr o skrev:
2082917 Mja det vete fan om jag törs tala om :tungan
Jag fick det till ett jättebra pris kunde inte motstå för det är groteskt stort och hur tufft som helst nästan 2 meter högt 1 meter djupt och 1,5 meter brett (alla borde ha ett) ... Ordinarie pris i sverige tror jag är runt 30 + moms utan verktyg :yoparty

En kompis köpte ett sånt set för 19.900 med verktyg så 30+ utan verktyg låter väldigt otroligt..

Swedie skrev:
2084990 Hmm, köpte en vinkelslip på biltema. Men fick inte med någon fästpunkt för kapskivorna. Vad i helsikte? Det borde väl ändå följa med?

Nu vet inte jag vad du menar med fästpunkt, men på många billiga vinkelslipar vänder man på "brickan" som man gängar fast skivorna med.
Sidan med kant inåt = Slipskiva
Plana sidan inåt = Kapskiva

Kan det vara så enkelt?

alltså, det följde inte med något alls. någon annan kund måste ha fipplat med den jag tog.

Swedie skrev:
2085019 alltså, det följde inte med något alls. någon annan kund måste ha fipplat med den jag tog.

Ahhhh, köp på SWEDOL säger jag ju! Typ lika billigt som på feltema men här får du fungerande grejjer!
Eller vad sägs om en pelarborr-maskin för under 400:-!!!!!?

Xyron skrev:
2085002 En kompis köpte ett sånt set för 19.900 med verktyg så 30+ utan verktyg låter väldigt otroligt..

Det var något erbjudande på det bara tror jag. Vet att det var reklam med Tony Rickardsson på just det skåpet i diverse motortidningar och då har jag för mig att det stog att det bara var tillfälligt.

Ten-0 skrev:
2085121 Det var något erbjudande på det bara tror jag. Vet att det var reklam med Tony Rickardsson på just det skåpet i diverse motortidningar och då har jag för mig att det stog att det bara var tillfälligt.

Det är mycket möjligt men ett plåtskåp utan verktyg för 30.000 lät alldeles för mycket, det är väll ändå verktygen som kostar??

Om nu biltema kan ge 10 års garanti på prylarna lär det ju inte vara skit iaf.

fireblade skrev:
2085958 Om nu biltema kan ge 10 års garanti på prylarna lär det ju inte vara skit iaf.

Eller så är det så att de VET att minst 50% av köparna inte sparar kvittot eller helt enkelt inte orkar bry sig om att lämna tillbaka skiten. För övriga 50% så håller grejjerna för mer än hälften av dem i över 1 år sen skiter de fullständigt i det :hihi
Visst, biltema har mycket prisvärda prylar och deras krafthylsor tex är riktigt prisvärda, men lägger man till några kronor får man bättre grejjer. Oftast.

Xyron skrev:
2085002 En kompis köpte ett sånt set för 19.900 med verktyg så 30+ utan verktyg låter väldigt otroligt..

Då var det nog inte ett mac tools. Troligtvis ett Teng tools

Edit.. Mac Tools är dom som sponsrar Monstergarage (jesse james)
Dom sponsrar även nascar, Och har skåp uppemot 500 000 spänn. Nascarteamen använder sig av dessa

Last edited:
Dee_cati skrev:
2085971 Eller så är det så att de VET att minst 50% av köparna inte sparar kvittot eller helt enkelt inte orkar bry sig om att lämna tillbaka skiten. För övriga 50% så håller grejjerna för mer än hälften av dem i över 1 år sen skiter de fullständigt i det :hihi
Visst, biltema har mycket prisvärda prylar och deras krafthylsor tex är riktigt prisvärda, men lägger man till några kronor får man bättre grejjer. Oftast.

Vi köpte tidigare Biltema blocknycklar till jobbet, och klippte loss pappflikarna från varje nyckel och sparade dem tillsammans med kvittot i påsen som vi slängde in i kassaskåpet på jobbet, så nu är det bara att lägga in dom slutnötta nycklarna i påsen och byta när det behövs.
Vi nöter upp väldigt många 8mm 10mm och 15mm nycklar, nästa gång testar vi nog Ampro från Swedol.

Jag har själv en gammal udda nyckel som jag vaktar med mitt liv på jobbet, den har säkert varit i cirkulation 20 år, men det är först nu den börjar vara nött (dom andra nöter ut sina verktyg på 1-2år)

Hemma i garaget har jag ett spärrskaft som har överlevt hur länge som helst, trots att det är rejält långt skaft (och ibland har man väl förlängt med ett rör) av något udda märke, annars kör jag rakt av med Kamasa hemma.

Jag fick den då absolut största Kamasa satsen för tjugo år sedan, och använde den flitigt både ute på tävlingar och hemma i garaget, och använder den än flitigt (dom verktyg som finns kvar), det enda som har gått sönder är 19mm hylsan och t-skaftet när jag har bytt däck på bilen och det har varit fastrostat, men då har jag förlängt med någon meter järnrör också, jag har alltid fått ut nya på garnti....

Så, nu har jag delgett er mina erfarenheter vad gäller verktyg

Ps, bra verktyg gör halva jobbet, så köp två uppsättningar så kan du luta dig tillbaka och dricka öl....

*/ ?>
Back