Tändkablar R1

Är det verkligen ingen som vet?

Måste och måste. Vet en som klipper kabeln nära spolen och löder dit nya kablar. Sen är det en halv vetenskap och en viss procedur för att få det isolerat och vatten tätt. Han kör någon slags själv vulkande högspänningseltape för att inte få genomslag och sen någon speciell krympslang för att få det vattentätt. Nu vet inte jag om detta fungerar på en modern sporthoj, han kör en Kawa Z1300. Kan ju vara värt att prova iaf då nya spolar trots allt kostar en slant. Dumt att behöva byta spolar bara för att kabeln blivit för kort efter att man klippt och fått fram fräch koppar.

Okej...det aser utt som att det ska gå om man tar bort två clips som sitter vid varje kabel. Men jag vågar inte, vore ju jävligt trist om spolen pajade.

Kablarna är silikonade inne i tändspolen.Det går att dra loss dessa problemet är att få rent inne i fästet så kabeln får bra kontakt igen.Sedan är det bara att limma dit kablarna igen.Lite pyssel bara.Har gjort det själv flera gånger
//2

Okej...det aser utt som att det ska gå om man tar bort två clips som sitter vid varje kabel. Men jag vågar inte, vore ju jävligt trist om spolen pajade.

Jag har själv bytt på min gsxr, och ja, clipsen gick sönder. Men inte mer än att jag kunde använda dom igen för återmontering. fast nu kör ju jag gammal blysläde från 91 å andra sidan.

Kablarna är silikonade inne i tändspolen.Det går att dra loss dessa problemet är att få rent inne i fästet så kabeln får bra kontakt igen.Sedan är det bara att limma dit kablarna igen.Lite pyssel bara.Har gjort det själv flera gånger
//2

Tack för det..då vet jag!:tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2