Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
men hallå säg en tråd på SH öv-diskuss som inte spårat

Jag förstår ägaren till fullo, och tror att jag skulle handlat på något liknande sätt om nån stack iväg på min hoj
För det första så står det inte någonstans i texten att han hade för avsikt att döda utan det står att det är oklart vad som egentligen hände. Kan tänkas att han svängde in framför för att stoppa och så körde tjucen på hans bil vilket ledde till en dödsolycka. Men det står det inte heller.Nog har jag väl viss sympati för ägaren att han inte ville se sina hojjar stulna, men det finns något som heter måtta och rimlighet, och i detta fall fanns varken eller. Att säga att man med berått mod kan köra över (och döda) en som stulit sin MC tyder ju på viss empatisk (eller kanske human?) störning.
För det första blir han väl förmodligen vållande till annans död (jag skulle då inte kunna sova gott om natten) och för det andra är det egenmäktigt förfarande. Jag skulle nog ha låtit polisen hanterat det hela - som det låter verkade det ju som han var precis bakom dem. Skulle nog inte tagit polisen allt för länge att undsätta honom i denna situation.
Nog har jag väl viss sympati för ägaren att han inte ville se sina hojjar stulna, men det finns något som heter måtta och rimlighet, och i detta fall fanns varken eller. Att säga att man med berått mod kan köra över (och döda

|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |