Synden straffar sig själv

Har varit uppe, tråden spårade typ ur och låstes.

Nu fick vi iaf svar på tal att personen som omkom förmodligen var yrkeskriminell iaf.

Last edited:
Misstänkte nästan att så skulle bli fallet med denna tråd.
Ta bört den om det spårar!

Jag förstår ägaren till fullo, och tror att jag skulle handlat på något liknande sätt om nån stack iväg på min hoj

Jag förstår ägaren till fullo, och tror att jag skulle handlat på något liknande sätt om nån stack iväg på min hoj

Nog har jag väl viss sympati för ägaren att han inte ville se sina hojjar stulna, men det finns något som heter måtta och rimlighet, och i detta fall fanns varken eller. Att säga att man med berått mod kan köra över (och döda) en som stulit sin MC tyder ju på viss empatisk (eller kanske human?) störning.

För det första blir han väl förmodligen vållande till annans död (jag skulle då inte kunna sova gott om natten) och för det andra är det egenmäktigt förfarande. Jag skulle nog ha låtit polisen hanterat det hela - som det låter verkade det ju som han var precis bakom dem. Skulle nog inte tagit polisen allt för länge att undsätta honom i denna situation.

dubbelmoralens högborg, i morfars tråden så tyckte många att de var rätt gjort, nu gjorde en annan person en liknande grej och resultatet blev annat då helt plötsligt är de inte rätt gjort...

Nog har jag väl viss sympati för ägaren att han inte ville se sina hojjar stulna, men det finns något som heter måtta och rimlighet, och i detta fall fanns varken eller. Att säga att man med berått mod kan köra över (och döda) en som stulit sin MC tyder ju på viss empatisk (eller kanske human?) störning.

För det första blir han väl förmodligen vållande till annans död (jag skulle då inte kunna sova gott om natten) och för det andra är det egenmäktigt förfarande. Jag skulle nog ha låtit polisen hanterat det hela - som det låter verkade det ju som han var precis bakom dem. Skulle nog inte tagit polisen allt för länge att undsätta honom i denna situation.
För det första så står det inte någonstans i texten att han hade för avsikt att döda utan det står att det är oklart vad som egentligen hände. Kan tänkas att han svängde in framför för att stoppa och så körde tjucen på hans bil vilket ledde till en dödsolycka. Men det står det inte heller.

För det andra så sätter jag mina pengar på att polisen inte hade gjort ett skit utan bara sagt att de inte hade resurser för tillfället men ska skicka en bil så fort som möjligt. Det betyder att de eventuellt kommer dyka upp inom 24h. Ungefär så fungerar det.

Brott är kanske inte så lönsamt trots allt.. För den som tror på karma så kanske denna killen inte direkt låg på pluskontot.

popcorntn5.gif

"Polisen misstänker nu att 23-åringen, bara några timmar efter begravningen, bröt sig in i en verkstad söder om Stockholm tillsammans med två kumpaner."
:hihi

...råkade läsa lite snabbt, och blev ju aningen förvånad av ovanstående :tungan...

Om jag hade vaknat osv hade jag oxå hoppat in i bilen och försökt preja av tjuvjäveln av vägen.

I dagens DN så stod det att tjuven fanns med på polisen Projekt nova* lista.

* Projekt Nova är ett projekt inom polisen i Stockholms län riktat mot organiserad brottslighet. Man punktmarkerar individer som ligger bakom organiserad brottslighet eller är väldigt brottsaktiva.

Nog har jag väl viss sympati för ägaren att han inte ville se sina hojjar stulna, men det finns något som heter måtta och rimlighet, och i detta fall fanns varken eller. Att säga att man med berått mod kan köra över (och döda

Jag har ingen empati över för folk som inte kan skilja på mitt eller ditt.
Sen så är polisen i Sverige inte så mycket att hurra över..

Alltså att döma att killen gjorde fel tycker jag är fel .. Nånstans får man säga nu räcker det . När inte äns våra lagar kan hålla klåfingriga jävlar borta från äns egendomar.. Jag tycker att killen agerade rätt ..Hoppas han sover gott på nätterna han förkännar en dagens ros .Han gjorde nåt som alla här på sporthoj pratar om ,men ingen vågar göra det.

Jag skulle inte tveka en sekund på att åsamka den människan så pass mycket stryk att han senare avlidit efter svåra smärtor på IVA.

Folk måste helt enkelt lära sig de simpla hederskodexerna människor emellan i ett civiliserat samhälle.:krama

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back