SVT- Sunt eller sanslöst?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag är nog för ung för att komma ihåg det där. Född -81 men har inga minnen av det där förutom möjligen vad som fanns i filmer om kalla kriget. Men vis som jag var (eller tror) så var det var ju självklart att det man ser på dumburken för det mesta är ren fiktion.
Behöver vi bli bättre m.a.p utsläpp och dylikt? Absolut. Men om man indoktrineras konstant och oavbrutet tro jag, obs tror, att man också blir mättad av informationen och därmed finner det hela blasé till slut.

Så är det, och det är väl kanske därför som vi äldre tenderar att se klimathotet som ett bland andra. Vi har varit med förr. Ingen panik, liksom.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Om du läser sista stycket i inlägget så borde du kunna se kopplingen. Om inte, så kan jag inte hjälpa dig.
”Sedan KAN det ju faktiskt vara så att det är VI som är indoktrinerade; exempelvis att tycka att lokala bränslepriser i Sverige är viktigare än mänsklighetens överlevnad på lågt liggande befolkningscentra i tredje världen…”
Nä, det finns ingen koppling mellan dem alls. Det är värderingen av faror som åsyftas, inte en eventuell påverkan mellan de olika fenomenen. Det framgår klart av det som står där.
För vissa är priset på bensin viktigt och för andra är det viktigt att hålla borta klimatförändringar som dränker bebodda områden.

I en förlängning påverkar förstås bensinpriset utsläppen av växthusgaser som i sin tur påverkar klimatförändringarna som sen riskerar att göra områden svårare att bo i vilket antagligen kommer att göra så att de människorna får ett behov av att bo någon annanstans och en del av den människoströmmen kommer nog inte överleva och det har dagens unga på sin agenda när de inte bryr sig om att tanka bilen.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Nä, det finns ingen koppling mellan dem alls. Det är värderingen av faror som åsyftas, inte en eventuell påverkan mellan de olika fenomenen. Det framgår klart av det som står där.
För vissa är priset på bensin viktigt och för andra är det viktigt att hålla borta klimatförändringar som dränker bebodda områden.

I en förlängning påverkar förstås bensinpriset utsläppen av växthusgaser som i sin tur påverkar klimatförändringarna som sen riskerar att göra områden svårare att bo i vilket antagligen kommer att göra så att de människorna får ett behov av att bo någon annanstans och en del av den människoströmmen kommer nog inte överleva och det har dagens unga på sin agenda när de inte bryr sig om att tanka bilen.
Först ser du inget samband och i andra stycket förklarar du sambandet jag syftar på.

Eftersom du nu hävdar att bensinpriset i Sverige gör det svårare att bo i vissa områden så frågar jag dig. Hur stor inverkan tror du Sveriges bränslepriser har på att göra vissa områden svårare att bo i?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Först ser du inget samband och i andra stycket förklarar du sambandet jag syftar på.

Eftersom du nu hävdar att bensinpriset i Sverige gör det svårare att bo i vissa områden så frågar jag dig. Hur stor inverkan tror du Sveriges bränslepriser har på att göra vissa områden svårare att bo i?
Marginell inverkan med nuvarande låga pris. Skulle man tredubbla priset skulle det kanske gå att räkna på.

Jag är dock av åsikten att man kan försöka göra en liten del för att lösa ett stort problem även om det inte märks. Man kanske rentav lär sig något av det som går att tjäna pengar på förutom att visa vad som är möjligt.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Det är ju fullt möjligt att du inte gör förstås men jag uppfattar det som en stor nyhet om forna fiender inte längre är det.
Om Nordkorea och Sydkorea blir buddies lär vi få höra om det.
Och den största dagstidningen på högersidan i Sverige tycker inte heller att det besöket är värt att rapportera om. Det kanske inte är en så stor nyhet, kansker för att större besök gjorts tidigare. Kanske typ september 2020, men vad vet jag.

/R
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Och den största dagstidningen på högersidan i Sverige tycker inte heller att det besöket är värt att rapportera om. Det kanske inte är en så stor nyhet, kansker för att större besök gjorts tidigare. Kanske typ september 2020, men vad vet jag.

/R
Nu handlar förvisso inte den här tråden om SvD/Schibstedsajter utan om SVT/public service.
Det finns sannerligen mycket att skriva om SvD nyhetsredaktion också, jag kommer skriva massor om Negra Efendics lögnaktiga propaganda om åldersbestämning så snart du startar "stora tråden om hur jag känner inför SvD", kör hårt.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Nu handlar förvisso inte den här tråden om SvD/Schibstedsajter utan om SVT/public service.
Det finns sannerligen mycket att skriva om SvD nyhetsredaktion också, jag kommer skriva massor om Negra Efendics lögnaktiga propaganda om åldersbestämning så snart du startar "stora tråden om hur jag känner inför SvD", kör hårt.
Det är korrekt, men eftersom SVT är vänstersatan och frågan var vad SVT skulle rapportera om det så kändes det relevant att kolla vad högersidans media rapporterade plus att det är ett år sedan de länderna "blev polare igen" så relevansen i ett flygvapenbesök är kanske inte superduperstor.

/R
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
26 verkar vara ofantligt mycket mer än 25 medan 20 är strax under just det värdet.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
De har ju för fan lagt in den streckade linjen vid 4%.
MPs siffra/stapel i förhållande till den linjen ???
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Av en ren händelse visade var detta också ett mycket bra tillfälle att presentera utan decimaler. Strax under 4 avrundas ju då till just 4.
Enkelt och helt korrekt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
...
3f6230a73fa6cf5a9f62bdd69e3a09f1.jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top