SVT- Sunt eller sanslöst?

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Hur kommer SVT rapportera om detta?

1. En helt vanlig anställd Palestina-aktivist lyckas vända det till något ytterst negativt

X. Trump kommer påstås åstadkommit en dålig fred i Mellanöstern

2. Inte alls, detta gynnar inte Ann Linde, heller inte Sverigebilden
120c2024a122bd148bcc15a21d2e3137.jpg



I bakgrunden hördes det hur åskådare som samlats för att se billoppet, och som såg att det pågick en TV-intervju, plötsligt började skandera: "Fuck Joe Biden" i bakgrunden
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Minister Ekström verkar ha fastnat i vinkelvolten och upprepar sig en smula i 30 minuter.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Svenska Dagbladet rapporterade inte heller om detta och ärligt talat så vet jag inte om jag bryr mig om det.

/R
Det är ju fullt möjligt att du inte gör förstås men jag uppfattar det som en stor nyhet om forna fiender inte längre är det.
Om Nordkorea och Sydkorea blir buddies lär vi få höra om det.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Måste inflika en grej som jag uppmärksammat. Mina småglin har börjat titta på "Lilla Aktuellt". Jag blir lite mörkrädd av hur mycket tid varje avsnitt som spenderas på "klimatet". Det liknar inte så lite indoktrinering..
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Måste inflika en grej som jag uppmärksammat. Mina småglin har börjat titta på "Lilla Aktuellt". Jag blir lite mörkrädd av hur mycket tid varje avsnitt som spenderas på "klimatet". Det liknar inte så lite indoktrinering..
Jag noterar även att 90% av programledarna och deltagande barnen är av utländsk härkomst. Jag undrar vad det beror på? Är föräldrar med invandrarbakgrund mer benägna att anmäla sina barn till barnprogram, har någon på SVT valt ut dessa barn just för detta eller är det ”slumpen”?

Denna är också en klassiker. Lämpligt för barn?

Ett nu raderat klipp där barnen fick sjunga en hyllningssång om islam och göra IS-tecken var också fint.

Transvestitbarn får också ett eget program. En flicka som vid nio års ålder bestämde sig för att hon är pojke. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...ob-berattar-om-bakgrunden-till-barnprogrammet
Mamman till pojkflickan är aktivist i RFSL. Vilken slump att just hennes barn drabbades av könsdysfori i ovanligt tidig ålder. Finns en ansenlig mängd artiklar som mamman varit med i för att skandera ut det hela. SVT nappade direkt.

Min son får titta men han vet att mycket av det som visas på TV är en dålig representation av hur samhället ser ut.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Måste inflika en grej som jag uppmärksammat. Mina småglin har börjat titta på "Lilla Aktuellt". Jag blir lite mörkrädd av hur mycket tid varje avsnitt som spenderas på "klimatet". Det liknar inte så lite indoktrinering..

Tja, det är väl typ dagens atomkrigshot?

Kom ihåg att vi hade 20 sidor om detta i telefonkatalogen i 50 år efter andra världskriget…

För den uppväxande generationen finns nog inget viktigare än klimatfrågan. För oss gamla uvar är det kanske mer ett hot bland andra, vi har sett mer osv. Men å andra sidan är det ju inte vi som skall leva med konsekvenserna av vår livsstil heller. Men det får de göra.

Sedan KAN det ju faktiskt vara så att det är VI som är indoktrinerade; exempelvis att tycka att lokala bränslepriser i Sverige är viktigare än mänsklighetens överlevnad på lågt liggande befolkningscentra i tredje världen…
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Tja, det är väl typ dagens atomkrigshot?

Kom ihåg att vi hade 20 sidor om detta i telefonkatalogen i 50 år efter andra världskriget…

För den uppväxande generationen finns nog inget viktigare än klimatfrågan. För oss gamla uvar är det kanske mer ett hot bland andra, vi har sett mer osv. Men å andra sidan är det ju inte vi som skall leva med konsekvenserna av vår livsstil heller. Men det får de göra.

Sedan KAN det ju faktiskt vara så att det är VI som är indoktrinerade; exempelvis att tycka att lokala bränslepriser i Sverige är viktigare än mänsklighetens överlevnad på lågt liggande befolkningscentra i tredje världen…
Hur stor inverkan menar du Sveriges bränslepriser har för människornas överlevnad i tredje världen?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Denna är också en klassiker. Lämpligt för barn?
Barnen ser ut att gilla det iaf. Får mig att tänka på när det var direktsändning från partiernas valvakor i förra valet och där miljöpartiet tappat stort. 5 sekunder innan reportern går ut i sändning från deras valvaka: "ALLA - VIFTA MED BALLONGERNA... 3...2...1... NU!!"
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Hur sjutton kom du fram till den frågan av det han skrev?
Om du läser sista stycket i inlägget så borde du kunna se kopplingen. Om inte, så kan jag inte hjälpa dig.
”Sedan KAN det ju faktiskt vara så att det är VI som är indoktrinerade; exempelvis att tycka att lokala bränslepriser i Sverige är viktigare än mänsklighetens överlevnad på lågt liggande befolkningscentra i tredje världen…”
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Transvestitbarn får också ett eget program. En flicka som vid nio års ålder bestämde sig för att hon är pojke. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...ob-berattar-om-bakgrunden-till-barnprogrammet
Mamman till pojkflickan är aktivist i RFSL. Vilken slump att just hennes barn drabbades av könsdysfori i ovanligt tidig ålder. Finns en ansenlig mängd artiklar som mamman varit med i för att skandera ut det hela. SVT nappade direkt.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Tja, det är väl typ dagens atomkrigshot?

Kom ihåg att vi hade 20 sidor om detta i telefonkatalogen i 50 år efter andra världskriget…

För den uppväxande generationen finns nog inget viktigare än klimatfrågan. För oss gamla uvar är det kanske mer ett hot bland andra, vi har sett mer osv. Men å andra sidan är det ju inte vi som skall leva med konsekvenserna av vår livsstil heller. Men det får de göra.

Sedan KAN det ju faktiskt vara så att det är VI som är indoktrinerade; exempelvis att tycka att lokala bränslepriser i Sverige är viktigare än mänsklighetens överlevnad på lågt liggande befolkningscentra i tredje världen…

Jag är nog för ung för att komma ihåg det där. Född -81 men har inga minnen av det där förutom möjligen vad som fanns i filmer om kalla kriget. Men vis som jag var (eller tror) så var det var ju självklart att det man ser på dumburken för det mesta är ren fiktion.
Behöver vi bli bättre m.a.p utsläpp och dylikt? Absolut. Men om man indoktrineras konstant och oavbrutet tro jag, obs tror, att man också blir mättad av informationen och därmed finner det hela blasé till slut.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top