Sverige idag..

Men Manne skyllde ju på slump och otur, så ett tag till går det visst att förneka?
Otur kan man väl hålla med om att det är, inte fan är det tur i alla fall.

Men ja, det förefaller ganska verklighetsfrämmande.

Min poäng är att invandringen är det stora problemet, tveklöst, men det finns fler faktorer ( se Tyskland, Danmark).

Nu sällar sig Löven till de som tycker
Jag tror att det är bäst att inte vara verksam i Sverige

Varför vill Region Stockholm att jag svarar på detta skit?

Och på ett djupare plan, varför vill vänstern så gärna sexualisera barn? Vad är syftet? Ett förskolebarn har ingen sexuell läggning eller identitet, varför vill vänstern så gärna prata om sex och barn? Vad uppnår de med det?
ad2820e4bfdf42a0d3da7da5b5907e1b.jpg

Och på ett djupare plan, varför vill vänstern så gärna sexualisera barn? Vad är syftet? Ett förskolebarn har ingen sexuell läggning eller identitet, varför vill vänstern så gärna prata om sex och barn? Vad uppnår de med det?
Det hade räckt att ställa frågan:
Blev barnet bemött med respekt och värdighet?

Vad tillför den stora mängden ytterligare ord egentligen? Bortsett från att frågan blir i princip omöjlig att besvara och ännu svårare att tolka svaren från efteråt?

Det ingår i läroplanen för dagis att vara ”normkritisk” och att de har samtal med barnen där det lärs ut att det är ok att ha två pappor eller att man kan vara annat än pojke och flicka. För fan, låt barnen vara barn ett litet tag i alla fall.

Säkert nyttigt sedan när dessa barn börjar blir äldre och ska hitta sig själva och sin plats i livet, när tankar och funderingar kring sexualitet, det motsatta könet(?), vem man, var man passar in osv viner i skallen. Då är det nog en jättetrygghet att ha växt upp med noll ramverk i allt detta samtidigt som dessa miljoner tankar snurrar omkring i huvudet.

Det är väl bara nyttigt att vara normkritisk, då vi många gånger överför fördomar osv utan att veta om det. Typ tjej = rosa och vårdyrke, kille = ljusblå och chaufför.

Men risken är mycket stor att man skapar nya normer, dvs definierar vad som är OK och inte när unga skall hitta sig själva. Typ tjej, vegan och fältbiolog = bra medan kille, motorcykel och jakt = dåligt.

Eller tvärtom, vilket är precis lika illa.

Säkert nyttigt sedan när dessa barn börjar blir äldre och ska hitta sig själva och sin plats i livet, när tankar och funderingar kring sexualitet, det motsatta könet(?), vem man, var man passar in osv viner i skallen. Då är det nog en jättetrygghet att ha växt upp med noll ramverk i allt detta samtidigt som dessa miljoner tankar snurrar omkring i huvudet.

Noll ramverk från föräldrarna är nog inte så stort problem då barnen ändå lär finna sin plats.
Värre då med vissa föräldrar som verkar vilja trycka barnen ur sin könsidentitet.

Noll ramverk från föräldrarna är nog inte så stort problem då barnen ändå lär finna sin plats.
Värre då med vissa föräldrar som verkar vilja trycka barnen ur sin könsidentitet.
Jag drev litet med nya BVC-sköterskan på det ämnet.

Hon till barnet, -Jaha, pappa är med dig idag.

Jag till henne, -Jag identifierar mig inte som pappa. Jag är primär vårdnadshavare.

Stackarn visste inte vad hon skulle tro. Det blev inte lättare då vi båda hade munskydd som kastrerar minspelet. Så till slut var jag tvungen att i klartext tala om att familjen består av mamma, pappa och barn.

Det är väl bara nyttigt att vara normkritisk, då vi många gånger överför fördomar osv utan att veta om det. Typ tjej = rosa och vårdyrke, kille = ljusblå och chaufför.

Men risken är mycket stor att man skapar nya normer, dvs definierar vad som är OK och inte när unga skall hitta sig själva. Typ tjej, vegan och fältbiolog = bra medan kille, motorcykel och jakt = dåligt.

Eller tvärtom, vilket är precis lika illa.
Ja det kan man tycka och föräldrar bör kunna fostra sina barn enligt de normer och icke-normer de finner lämpliga.

Att skolan, kommun, landsting och stat ska välja normer vänder jag mig dock mot.

Jag har en närstående 16-åring som de senaste åren haft mer och mer problem med depressivitet och vi har inte vetat hur vi ska hantera det. För ett halvår sen kom beslutet att han inte längre accepterar att kallas "hon" och att hon går från att se sig som homosexuell tjej till att numera vara en straight kille. Plötsligt fungerar vardagen betydligt bättre även om det rent praktiskt bara är ändrat på det teoretiska planet.

Jag har en närstående 16-åring som de senaste åren haft mer och mer problem med depressivitet och vi har inte vetat hur vi ska hantera det. För ett halvår sen kom beslutet att han inte längre accepterar att kallas "hon" och att hon går från att se sig som homosexuell tjej till att numera vara en straight kille. Plötsligt fungerar vardagen betydligt bättre även om det rent praktiskt bara är ändrat på det teoretiska planet.
Riktigt skoj om det fungerar.

Dock visar statistiken på annat. Själmordsfrekvensen för könsdysfori, med eller utan könskorrigerande behandlingar, är lika hög som schizofreni. Det är i grunden en sjukdom.

Håll koll på måendet för den ungdomen. Känslig ålder och känslig sjukdom. Sen finns det de som ”byter kön” och lever lyckliga i alla sina dagar men de är i minoritet.

Riktigt skoj om det fungerar.

Dock visar statistiken på annat. Själmordsfrekvensen för könsdysfori, med eller utan könskorrigerande behandlingar, är lika hög som schizofreni. Det är i grunden en sjukdom.

Håll koll på måendet för den ungdomen. Känslig ålder och känslig sjukdom. Sen finns det de som ”byter kön” och lever lyckliga i alla sina dagar men de är i minoritet.
Självmordsfrekvensen med könsdysfori inblandat varierar kraftigt med vilken ålder man börjar notera problemet och hur det tas emot. Många har oförstående föräldrar och även problem med att acceptera sig själva.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman