Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jättevetenskapande och forskigt, sådär, lixom.Men Manne skyllde ju på slump och otur, så ett tag till går det visst att förneka?
Eller en kommunpoet.
Eller en kommunpoet.
Om inte annat kan ju denne skapa poesi av de observationer som genusvetaren gör. Win-win. Ett plus ett blir tre, typ.Inte för att jag vill betala för en kommunpoet men jag ser nog ändå ett större värde med en kommunpoet.
Det hade räckt att ställa frågan:Varför vill Region Stockholm att jag svarar på detta skit?
Och på ett djupare plan, varför vill vänstern så gärna sexualisera barn? Vad är syftet? Ett förskolebarn har ingen sexuell läggning eller identitet, varför vill vänstern så gärna prata om sex och barn? Vad uppnår de med det?
![]()
Det ingår i läroplanen för dagis att vara ”normkritisk” och att de har samtal med barnen där det lärs ut att det är ok att ha två pappor eller att man kan vara annat än pojke och flicka. För fan, låt barnen vara barn ett litet tag i alla fall.Varför vill Region Stockholm att jag svarar på detta skit?
Och på ett djupare plan, varför vill vänstern så gärna sexualisera barn? Vad är syftet? Ett förskolebarn har ingen sexuell läggning eller identitet, varför vill vänstern så gärna prata om sex och barn? Vad uppnår de med det?
![]()
Säkert nyttigt sedan när dessa barn börjar blir äldre och ska hitta sig själva och sin plats i livet, när tankar och funderingar kring sexualitet, det motsatta könet(?), vem man, var man passar in osv viner i skallen. Då är det nog en jättetrygghet att ha växt upp med noll ramverk i allt detta samtidigt som dessa miljoner tankar snurrar omkring i huvudet.
Jag drev litet med nya BVC-sköterskan på det ämnet.Noll ramverk från föräldrarna är nog inte så stort problem då barnen ändå lär finna sin plats.
Värre då med vissa föräldrar som verkar vilja trycka barnen ur sin könsidentitet.
Jag var kanske otydlig. Det var så jag avsåg det i mitt inlägg när jag skrev "dessa".Värre då med vissa föräldrar som verkar vilja trycka barnen ur sin könsidentitet.
Ja det kan man tycka och föräldrar bör kunna fostra sina barn enligt de normer och icke-normer de finner lämpliga.Det är väl bara nyttigt att vara normkritisk, då vi många gånger överför fördomar osv utan att veta om det. Typ tjej = rosa och vårdyrke, kille = ljusblå och chaufför.
Men risken är mycket stor att man skapar nya normer, dvs definierar vad som är OK och inte när unga skall hitta sig själva. Typ tjej, vegan och fältbiolog = bra medan kille, motorcykel och jakt = dåligt.
Eller tvärtom, vilket är precis lika illa.
Riktigt skoj om det fungerar.Jag har en närstående 16-åring som de senaste åren haft mer och mer problem med depressivitet och vi har inte vetat hur vi ska hantera det. För ett halvår sen kom beslutet att han inte längre accepterar att kallas "hon" och att hon går från att se sig som homosexuell tjej till att numera vara en straight kille. Plötsligt fungerar vardagen betydligt bättre även om det rent praktiskt bara är ändrat på det teoretiska planet.
Självmordsfrekvensen med könsdysfori inblandat varierar kraftigt med vilken ålder man börjar notera problemet och hur det tas emot. Många har oförstående föräldrar och även problem med att acceptera sig själva.Riktigt skoj om det fungerar.
Dock visar statistiken på annat. Själmordsfrekvensen för könsdysfori, med eller utan könskorrigerande behandlingar, är lika hög som schizofreni. Det är i grunden en sjukdom.
Håll koll på måendet för den ungdomen. Känslig ålder och känslig sjukdom. Sen finns det de som ”byter kön” och lever lyckliga i alla sina dagar men de är i minoritet.
Nja, för det första är det ju en annan fråga, det här handlade om att fråga sexåringar och yngre om sexualitet.Det är väl bara nyttigt att vara normkritisk, då vi många gånger överför fördomar osv utan att veta om det. Typ tjej = rosa och vårdyrke, kille = ljusblå och chaufför.
Men risken är mycket stor att man skapar nya normer, dvs definierar vad som är OK och inte när unga skall hitta sig själva. Typ tjej, vegan och fältbiolog = bra medan kille, motorcykel och jakt = dåligt.
Eller tvärtom, vilket är precis lika illa.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |