SVT- Sunt eller sanslöst?

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Jag såg att Henrik Jönsson anordnar något (retoriskt) vadslagning om huruvida SVT kommer sända massor med nyheter om katastrof-väder nästa sommar.
Jag kommer inte sätta mot i alla fall.

Denna fladdrade förbi på Facebook i morse, var det någon vinkel SVT ville anta?

12034b84f520d92df809cb9e34ce441b.jpg

Men den grafen visar ju vad folk utanför PS-bastionen tycker. Självklart kan man inte bedriva seriös debatt kring vad vanligt folk vill göra.
Lorentz har dessutom sagt att det inte är relevant och då är det sant.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag såg att Henrik Jönsson anordnar något (retoriskt) vadslagning om huruvida SVT kommer sända massor med nyheter om katastrof-väder nästa sommar.
Jag kommer inte sätta mot i alla fall.

Denna fladdrade förbi på Facebook i morse, var det någon vinkel SVT ville anta?

12034b84f520d92df809cb9e34ce441b.jpg
Det mest vinklade från SVT var väl att de flera ggr tryckte på att SD inte var med i de allmänna miljömålen som alla andra skrivit på.
Något som Kinnunen ganska snabbt neutraliserade genom att nämna att ju SD inte fick vara med i de diskussionerna men att SD ställer upp på Paris-avtalet.

I övrigt var alla politiker med på punkt ett har jag för mig.
Alla ville bygga ut vindkraft.
Ganska tydlig skiljelinje gällande kärnkraft där höger, förutom vindkraft, också vill bygga ut kärnkraft.
Och alla ville elektrifiera bilflottan vilket inte står ovan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det mest vinklade från SVT var väl att de flera ggr tryckte på att SD inte var med i de allmänna miljömålen som alla andra skrivit på.
Något som Kinnunen ganska snabbt neutraliserade genom att nämna att ju SD inte fick vara med i de diskussionerna.

I övrigt var alla politiker med på punkt ett har jag för mig.
Alla ville bygga ut vindkraft.
Ganska tydlig skiljelinje gällande kärnkraft där höger, förutom vindkraft, också vill bygga ut kärnkraft.
Och alla ville elektrifiera bilflottan vilket inte står ovan.
Men det var ingen som vågade föreslå att vi ska trycka på andra länder?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Men det var ingen som vågade föreslå att vi ska trycka på andra länder?
Jo, det var ganska mycket prat om det.
Men i kontext av EU som skall på olika diffusa sätt skall sätta press på "övriga världen".
Det nämndes tullar och konsumentskatt och lite annat.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Hela upplägget med de inbjudna forskarna var mycket problematiskt. När man skall försöka skapa någon slags "facit" som man recenserar politikerna utifrån skapar man sig en nästan omöjlig uppgift. Särskilt momentet där de skulle ge grönt/gult/rött kort åt politikerna vittnar mest om journalisters generella oförståelse om vad forskning handlar om. Forskarna hade kunnat hålla sig till till att tala om effekter av olika typer av åtgärder som kom upp, utifrån vad som finns starkt forskningsstöd för.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hela upplägget med de inbjudna forskarna var mycket problematiskt. När man skall försöka skapa någon slags "facit" som man recenserar politikerna utifrån skapar man sig en nästan omöjlig uppgift. Särskilt momentet där de skulle ge grönt/gult/rött kort åt politikerna vittnar mest om journalisters generella oförståelse om vad forskning handlar om. Forskarna hade kunnat hålla sig till till att tala om effekter av olika typer av åtgärder som kom upp, utifrån vad som finns starkt forskningsstöd för.
Det som klart framgick av experternas gröna/gula/röda kort var att de politiska åtgärderna enligt dem på intet sätt räcker till för att nå klimatmålen.
Övervägande röda kort från experterna.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Intressant i P1-s "Medierna" igår kväll: Pascalidou sattes åt ganska ordentligt JUST i publicitetsetiskt hänseende.

Lyssna på ett som alltid intressant program. Bara det och God morgon världen är värt pengarna... ;)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hela upplägget med de inbjudna forskarna var mycket problematiskt. När man skall försöka skapa någon slags "facit" som man recenserar politikerna utifrån skapar man sig en nästan omöjlig uppgift. Särskilt momentet där de skulle ge grönt/gult/rött kort åt politikerna vittnar mest om journalisters generella oförståelse om vad forskning handlar om. Forskarna hade kunnat hålla sig till till att tala om effekter av olika typer av åtgärder som kom upp, utifrån vad som finns starkt forskningsstöd för.
Ja där håller jag också med. Som forskare är man inte politisk överdomare...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Intressant i P1-s "Medierna" igår kväll: Pascalidou sattes åt ganska ordentligt JUST i publicitetsetiskt hänseende.
Hon verkade inte vilja förstå problemet alls. Till och med Klas Granström verkade ha förstått det, men han har ju redan cashat in på hennes felsteg.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hon verkade inte vilja förstå problemet alls. Till och med Klas Granström verkade ha förstått det, men han har ju redan cashat in på hennes felsteg.
Ja, även om det också skall betonas att Expressen inte är Public Service (med tanke på trådämnet).
Kvällspressen har väl inte direkt briljerat de sista fyrtio åren vad gäller pressetik...
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Intressant i P1-s "Medierna" igår kväll: Pascalidou sattes åt ganska ordentligt JUST i publicitetsetiskt hänseende.

Lyssna på ett som alltid intressant program. Bara det och God morgon världen är värt pengarna... ;)

Att SR med flera inte fullständigt tar avstånd mot Pascalidou och förbjuder henne att beträda deras lokaler eller interagera på något sätt med produktionen för all framtid är totalt obegripligt.
Både sett i pressetikens ljus, men framförallt gällande oberoendet.

När till och med en slaskinrättning som Expressen pudlar på hennes alster, då har det gått långt.

Inga frågor till Brooklyn den här gången då det är fullständigt slöseri med tid.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
"Fråga Lund" är något utav det bästa som går på tv. #fakta
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om medierna framhålls som ett gott exempel vill jag anföra hur dåligt Epstein och vad den andra nu heter är.
Fy fan vilken dynga
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top