Zee
MotoGP URT 3 seed: 5
honkiie skrev:Ifall du tjänar 10 miljoner om året så betalar du ingen skatt för då nolltaxerar du.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
honkiie skrev:Ifall du tjänar 10 miljoner om året så betalar du ingen skatt för då nolltaxerar du.

Om jag nu är så dum varför lägger du tid på att kommentera alla mina inlägg du ser??Markus skrev:Du verkar smart!![]()
Det känns skönt å se att det finns några få vettiga personer kvar på detta förpestade forum.bonny skrev:Om jag nu är så dum varför lägger du tid på att kommentera alla mina inlägg du ser??![]()
...
bonny skrev:Om jag nu är så dum varför lägger du tid på att kommentera alla mina inlägg du ser??![]()
bonny skrev:Vidare är det så att i ett kapitalistiskt samhälle kommer de eventuella pengar du spar på skatt att tas ut i högre priser för kapitalvaror eftersom invånarna då har mer pengar, vlket ger högre efterfrågan och därför högre priser.
bonny skrev:ALLA pengar som bidrar till din kunskap och utveckling tycker jag är väl använda pengar!

bonny skrev:Sedan en sista liten allmän reflektion: hur kommer det sig att det oftast är dem som är rikast som klagar på skattetrycket i Sverige? Om de som var fattiga klagade hade jag förstått det lite bättre.
jag vill bara komma med en kort kommentar: jag är imponerad, absolut ingen ironi!!!Markus skrev:Nonstans är det snett, håller du inte med om det?
Hade vi haft noll brott, inga vårdköer, fina vägar, bra skolor etc etc etc och samtidigt dessa höga skatter så hade jag säkert inte varit nöjd, men jag hade inte varit jättearg heller direkt.![]()

Jag är ledsen att göra dig besviken, men jag är ingen student (än).Markus skrev:@eus:
Jag skulle gärna läsa alla de kurserna om jag hade tid, kanske vi en dag kan ses och diskutera politik - jag med nyinskaffad akademisk kompetens och du med lite erfarenhet utanför studentbostaden och pojkrummet.
Hum, vilken branch är du inne i?Ernst skrev:O jag e bäst på att vara sämst att betala skatt! Jag tjänade styvt 450´förra året o betalade 13726:- i skatt.. ja ni läste rätt.
Jippi Sverige e inte bara bra Sverige e bäst!![]()
pogo skrev:Hum, vilken branch är du inne i?

Masonit skrev:Jadu man kan ju undra vart alla ens pengar går till. Skulle vara kul å se hur mycket invandringen har kostat/kostar. Men det blir nog ett jävla liv om sossarna presenterar de siffrorna.
\Masonit
korvgubbe skrev:Ca 6iljarder i runda slängar om jag inte minns fel... Försvaret rockar loss på ca 43 miljarder...
Hade du ens bekymrat dig om att söka efter budgeten så hade du sett att siffrorna presenteras som en egen post...
Masonit skrev:Där ser man, lägg ner försvaret...![]()
\Masonit
Masonit skrev:Där ser man, lägg ner försvaret...![]()
\Masonit
Ps va inte så elaka mot varandra när ni disskuterar! 
korvgubbe skrev:Ca 6iljarder i runda slängar om jag inte minns fel...
Markus skrev:Hur kan man ta den siffran på allvar, du måste väl räkna med alla kostnader och intäkter - inte bara de i asylprocesser, utredningar, avvisningar etc?
Aja, det var inte det tråden skulle handla om.
juha01 skrev:Japp. Och allt dom tillför i form av arbete, skatt osv. ska med i den beräkningen.
juha01 skrev:NI grabbs som är statistikexperter, var finns mätningarna om välfärd?? Borde ju finnas några olika beroende på vad man tar med i mätningarna. Hur står sverige till egentligen?
bonny skrev:Plus att jag vet hur det var att inte ha pengar och är av den anledningen inte så negativ till att använda skatter för att jämna ut fördelningen i Sverige.

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |