Sverige vann - igen!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu kan alla ni domedagsprofeter som bara gnäller om hur dåligt det är ställt med Sverige sluta klaga ett tag! Än en gång visar vi att vi är absolut bäst inom ett område som alla nationer har extremt högt prioriterat på dagordningen. Tävlingen är stentuff, ändå lyckas vi ta hem bucklan. Hurra.

Sverige tar än en gång första plats i skattetrycksligan. Vi är det enda OECD-land där skattetrycket överstiger 50 procent av BNP, visar preliminära siffror för 2004 från de utvecklade ländernas samarbetsorganisation, OECD.

Som god två kommer Danmark med 49,6 procent. Sedan följer Belgien, Norge och Finland. På andra sidan av tabellen finns USA med 25,4 procent, där är skattetrycket hälften av det svenska. USA har samma skattetryck som för 30 år sedan. Även för 30 år sedan hade Sverige högst skattetryck med 42 procent.

Statistiken visar också att skatter tas ut på olika sätt. I Danmark dominerar skatter på inkomster och företag. I Frankrike är de tyngsta posterna omsättningsskatter och avgifter till socialförsäkring.

http://www.n24.se/dynamiskt/nyheter/did_10764007.asp

O jag e bäst på att vara sämst att betala skatt! Jag tjänade styvt 450´förra året o betalade 13726:- i skatt.. ja ni läste rätt.
Jippi Sverige e inte bara bra Sverige e bäst! :)

Ernst skrev:
O jag e bäst på att vara sämst att betala skatt! Jag tjänade styvt 450´förra året o betalade 13726:- i skatt.. ja ni läste rätt.
Jippi Sverige e inte bara bra Sverige e bäst! :)
Svartjobb?

Ja, nu e de väl dax att vi alla röstar blått.

Zee skrev:
Ja, nu e de väl dax att vi alla röstar blått.
Jag har kommit på varför det alltid är sossarna som vinner. För att det är sossarna som har rätt. De behandlar svenska folket retards som inte förstår vad som är bäst för dom. Det gillar jag ju inte och tänker att inte kan vi vara så dumma? Men sen så visar det sig ju att dom har rätt eftersom att svenska folket röstar på dom varje jävla gång.

honkiie skrev:
Jag har kommit på varför det alltid är sossarna som vinner. För att det är sossarna som har rätt.

På vilket sätt har de rätt?

Zee skrev:
På vilket sätt har de rätt?
Läs ordentligt eller så var det jag som förklarade dåligt. Vi behandlas som idioter som inte vet vårat eget bästa och varje gång det är val så bevisas att dom har rätt eftersom att vi röstar på vänstern.

Vi = Svenska folket.

honkiie skrev:
Läs ordentligt eller så var det jag som förklarade dåligt. Vi behandlas som idioter som inte vet vårat eget bästa och varje gång det är val så bevisas att dom har rätt eftersom att vi röstar på vänstern.

Vi = Svenska folket.

Ok, det var så du menade. Jag uppfattade det som att deras politik per se var rätt och att de lyckades övertala oss vid varje val. Howsomhelst..

Jag förstod väl vad du menade men ville bara kolla att du inte menade att sossarnas politik är universalrätt. :) För då hade det blitt krig. ;)

Honkiie har faktiskt en poäng, majoriteten förtjänar inte bättre än vad de har det. Men vi andra då? :mad:

Zee skrev:
Det får du gääärna utveckla.
Tjänar du 10 miljoner om året betalar du mer i skatt än om du tjänar 1 miljon om året. Då bekräftar skatten din rikedom! :banana

Iofs skulle skatten bekräfta din rikedom lika mycket om skatten låg på tex 20%....

KalleNorton skrev:
Tjänar du 10 miljoner om året betalar du mer i skatt än om du tjänar 1 miljon om året. Då bekräftar skatten din rikedom! :banana

Iofs skulle skatten bekräfta din rikedom lika mycket om skatten låg på tex 20%....
Ifall du tjänar 10 miljoner om året så betalar du ingen skatt för då nolltaxerar du.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg