Sverige idag..

ÄNTLIGEN, att någon i TOPPEN reagerar !​

View attachment 523989
Det är ju det, bland annat, som är anledningen till att EU sagt att vi ska införa konto-till-konto-betalningar. Och USA har mer makt via banksystemen än genom EMVCo, och det är designat så, efter andra världskriget passade USA på att bygga upp system där Europa var underordnade USA genom ekonomiska medel. Men USA betalade också för det genom NATO-baser och annat. Nu när Trumpen gnäller över att Europa inte betalar för sig i NATO kan det komma att bli någorlunda snabba vändningar.

ÄNTLIGEN, att någon i TOPPEN reagerar !​

View attachment 523989
Finns inget Europeiskt alternativ - samtliga kreditkort jag känner till är kopplade till USA-banker (AMEX, VISA, Mastercard, Citi, Diners Club)
Enda alternativ här är direktbetalning från kontot via bankkort (som ändå har koppling till USA-korten) eller Swish.
Man undrar varför - är det ingen affärsidè för eu-banker eller bara slapphet? Annars brukar banker vara snabba på alla sätt att tjäna pengar.

Nyss på p3, en tjej som anmält en kille för våldtäkt.
Citat: Jag bad honom använda kondom på ett sätt så att han borde förstå att jag inte ville ha sex!
Hon har även visat honom var det fanns kondomer.

Den här samtyckeslagen är ju fan helt sjuk.
Sådana människor borde få straffet för brottet de anklagar någon annan.

Finns inget Europeiskt alternativ - samtliga kreditkort jag känner till är kopplade till USA-banker (AMEX, VISA, Mastercard, Citi, Diners Club)
Enda alternativ här är direktbetalning från kontot via bankkort (som ändå har koppling till USA-korten) eller Swish.
Man undrar varför - är det ingen affärsidè för eu-banker eller bara slapphet? Annars brukar banker vara snabba på alla sätt att tjäna pengar.
Det finns ett kort i Danmark. Det kanske bara gäller i Danmark. Men ett motsvarande kort som fungerar i Sverige skulle ju vara en lösning för vid akuta problem med dom amerikanska korten.

Hur ska dom redan ut det här nu. Män som juridiskt är kvinnor på Kvinnofängelse.
1766401614886.png
Jag hoppas KD röstade nej eller var frånvarande vid omröstningen.

Som samtidigt hade motorik att hugga ner ett träd? Dvs personen var knappast full eller påtänd!
Jag tror du har fel. Både fulla och påtända klarar ju av både det ena eller det andra,
tex köra bil, sex, inbrott, mord.
Att det sedan kanske inte blev helt rätt som det var tänkt när hen nyktrat till är en annan sak.
För länge sedan festade jag och några andra på en båt. En 16-åring drack ensam en 75:a Gordons Gin blandat med Loranga. Vi pratade om att det inte märktes på honom. Och han bevisade det genom att utan problem gå balansgång på en av wirarna som gick från winchen ut genom en öppning i sidan och ner till fästet på kajen. 16000 tonnaren PAJALA, Grängesbergsbolaget i början på 1960-talet. Jag jobbade där på sommarlovet från skolan.

Last edited:
Jag tror du har fel. Både fulla och påtända klarar ju av både det ena eller det andra,
tex köra bil, sex, inbrott, mord.
Att det sedan kanske inte blev helt rätt som det var tänkt när hen nyktrat till är en annan sak.
För länge sedan festade jag och några andra på en båt. En 16-åring drack ensam en 75:a Gordons Gin blandat med Loranga. Vi pratade om att det inte märktes på honom. Och han bevisade det genom att utan problem gå balansgång på en av wirarna som gick från winchen ut genom en öppning i sidan och ner till fästet på kajen. 16000 tonnaren PAJALA, Grängesbergsbolaget i början på 1960-talet. Jag jobbade där på sommarlovet från skolan.
Fast du missar en sak...klarar man det du beskriver, ser man skillnad på en gran och andra träd.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back