Sverige idag..

Därför måste man

1. Öka produktionen snarast i SE4
2. Bygga ut överföringskapaciteten
3. Bygga in lagringslösningar i nätet

Elområdena finns till för att överföringskapaciteten är begränsad. SVK gör vinst på ”flaskhalsintäkter” och gjorde ett resultat på 27 miljarder 2024.

Vindkraften åläggs exempelvis nätavgift, avgift för balanskraft och reglerkraft, kostnader för nätförluster och fastighetsskatt på taxeringsvärdet. Så det är inte korrekt att den är särskilt gynnad, tvärtom. Oavsett detta så är vindkraft det som idag är tillgängligt för att öka produktionen.

Fortfarande har ingen lyckats förklara varför det är en bra idé att satsa 5-600 miljarder på en reaktor i SE3 som kanske blir klar 2040 och kommer att binda elpriset på en tredubbelt så hög nivå som idag i 40 år framåt. :va

Satsa på produktion som kan byggas idag, investera i nät och smarta lösningar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Prefekt. Bara att brandskatta SVK och putta in i projekt känkraft. Problem solved. Dessutom minskar kärnkraften flaskhalsar då det gynnar överföringen, så det blir en dubbelvinst.
Det som vindkraften åläggs är samma som för andra; såvida de inte bidrar med det..
Vad gäller fastighetsskatt så är den 0,5% av taxeringsvärdet, som för alla andra. Men de hade en lägre skattesats tidigare, 0,2. Det fick Sverige smisk av från EU, eller nåt.
Den har dock varit gynnad, precis som mycket annat med grön stämpel, för att kunna bjuda in det med armbågen. Det hade inte byggts mycket från början utan dessa, för att inte glömma elcertifikat..

Att däremot öka produktionen av sådant som redan finns i överflöd är inte till någon hjälp. Kraften som byggs behöver vara oberoende av vädret.
 
Last edited:
Angående centern. Denna gamla händelsen är ju på ämnet hat;

Finns nog ändå inget parti som fått ta emot så mycket hat som SD och fortfarande så.
Hela tiden anklagas dom för att vara fascister och nazister av samtliga övriga partisympatisörer.
 
Finns nog ändå inget parti som fått ta emot så mycket hat som SD och fortfarande så.
Hela tiden anklagas dom för att vara fascister och nazister av samtliga övriga partisympatisörer.

Att man kallar en spade för en spade är något annat än det som omnämns i tråden. Hatsvansarna, dreven på sociala medier och liknande. I stort sett enbart härrörande från vänsterns och högerns ytterkanter där demokrati inte sitter i ryggraden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Att man kallar en spade för en spade är något annat än det som omnämns i tråden. Hatsvansarna, dreven på sociala medier och liknande. I stort sett enbart härrörande från vänsterns och högerns ytterkanter där demokrati inte sitter i ryggraden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ok, jag ska komma ihåg att du tycker allt är i sin ordning bara man kallar en spade för en spade. Du brukar ju inte gilla det vanligtvis.
 
  • Gilla
Reaktioner: GuW
Ok, jag ska komma ihåg att du tycker allt är i sin ordning bara man kallar en spade för en spade. Du brukar ju inte gilla det vanligtvis.

Det var inte vad jag skrev.


Tillmälen hör inte hemma någonstans, men hoten och haten i samhället kommer från mobben ute på ytterkanterna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Det var inte vad jag skrev.


Tillmälen hör inte hemma någonstans, men hoten och haten i samhället kommer från mobben ute på ytterkanterna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Här har vi en extremist som radar helt orimliga invektiv på varandra. Stavningen är också under all kritik, vilket är signifikant för näthatare på ytterkanterna. En man som gillar att synas, så han klär sig därefter. Han har någon slags smak, inte nödvändigtvis god…
Här angriper han en från MED, ett parti som haft en partiledare med judisk härkomst. Intressant angrepp med påtagligt ideologiskt spann.


Edit;

Vad hände med BrooklynS?
Hans röst på forumet tystnade den 16/10.

Hoppas inte detta exempel på gaphals ur ”mittfåran”, som så lätt tappar besinning, stavning och resonemangsförmåga är orsaken. Ville bara peka på att det skriks från fler än de på ytterkanterna.
Högsta hönset i kommunen här. Kandiderar till riksdagen…
 
Last edited:
Hohoho här va det draaag fiiifaaaan :tuttar

Dags för misantropiska miggen att reda ut detta demokratiska hattrick :fyllisar

Såatteee, här ska det alltså delas ut sympatier till en individ som dragit in ca 4 000 000 kronor på 6 månader, courtesy of the skattebelarana? Det ska delas ut sympatier till en individ som tycker det är helt rimligt att ta ca 4 000 000 kronor av skattebetalarna för 6 långa månaders hårt slit? Det ska delas ut sympatier till en individ som gärna skickar vapen till köttkvarnen i Ukraina och som inte har några större problem med söndersprängda barn i mellanöstern, men som inte klarar av att hantera elaka kommentarer på ze internets? :va

Folk idag tar demokrati och frihet för givet. Folk idag förstår inte vad de som byggde västvärlden behövde offra. Demokrati och frihet måste man slåss och dö för, något våra "ledare" uppenbarligen inte klarar av :sissy

De är jäkligt bra på att fixa pengar åt sig själva dock, bevisligen :tummenupp

Här har man blivit mordhotad och angripen på jobbet för en tiondel av månadspengen korrupta krulltottskärringen fått åtnjuta, sympatier och snyft för miggen? Nä, skulle inte tro det va :rofl

En vit man med potatisnäsa, 1900-talets billigaste köttfärs :hihi

Tiden för sympatier är long gone på alla fronter. Starka mångkulturella feminister dykte upp jäkligt lägligt efter två världskrig, bra timing :tungan Den vidriga vita mannen har spelat ut sin roll, håll regnsbågsfanan högt längst fram i ledet och djupt nere i skyttegravarna, det blir säkert bra tillslut :lol

Au revoir, Shoshanna! Glöm inte hatten på vägen ut :hej
 
Ja alltså, vi har vattenkraft som kan lagra hyfsat mycket elektricitet. Den står i dagsläget för ca 65% av Sveriges elbehov.

Befintlig kärnkraft kommer att köra något decennium till.

Sol- och vindkraft skall givetvis ses som del av systemet, inte hela systemet.

Tillkommer pris/konsumtion och import/export.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Problemet med vind (utom att dom tydligen kostar för mycket vindkraftverken, jämfört med vad dom drar in) är ju att ingen vill ha dom på tomten eller i närheten.
Det här är från 2022 Tyskland river vindmöllorna/fågelkvarnarna för utvidga brunkolgruvan.
1760689416434.png
 
Hohoho här va det draaag fiiifaaaan :tuttar

Dags för misantropiska miggen att reda ut detta demokratiska hattrick :fyllisar

Såatteee, här ska det alltså delas ut sympatier till en individ som dragit in ca 4 000 000 kronor på 6 månader, courtesy of the skattebelarana? Det ska delas ut sympatier till en individ som tycker det är helt rimligt att ta ca 4 000 000 kronor av skattebetalarna för 6 långa månaders hårt slit? Det ska delas ut sympatier till en individ som gärna skickar vapen till köttkvarnen i Ukraina och som inte har några större problem med söndersprängda barn i mellanöstern, men som inte klarar av att hantera elaka kommentarer på ze internets? :va

Folk idag tar demokrati och frihet för givet. Folk idag förstår inte vad de som byggde västvärlden behövde offra. Demokrati och frihet måste man slåss och dö för, något våra "ledare" uppenbarligen inte klarar av :sissy

De är jäkligt bra på att fixa pengar åt sig själva dock, bevisligen :tummenupp

Här har man blivit mordhotad och angripen på jobbet för en tiondel av månadspengen korrupta krulltottskärringen fått åtnjuta, sympatier och snyft för miggen? Nä, skulle inte tro det va :rofl

En vit man med potatisnäsa, 1900-talets billigaste köttfärs :hihi

Tiden för sympatier är long gone på alla fronter. Starka mångkulturella feminister dykte upp jäkligt lägligt efter två världskrig, bra timing :tungan Den vidriga vita mannen har spelat ut sin roll, håll regnsbågsfanan högt längst fram i ledet och djupt nere i skyttegravarna, det blir säkert bra tillslut :lol

Au revoir, Shoshanna! Glöm inte hatten på vägen ut :hej
I motsatts till många andra politiker hade Hatt bra jobb efter hon lämnat politiken som hon avstod från när hon accepterade Partiledarposten.
Citat: She was CEO of Almega, the employers' organisation for the Swedish service sector, from 2015 to 2019 and CEO of Federation of Swedish Farmers from 2019 to 2025
slut citat
så jag ser inget konstigt med fallskärm betald av (c).
 
Har tidigare lagt fram tesen att Svensken är världens mest hjärntvättade folk, värre än Nordkorea tom. Dagligen får man detta bekräftat.

För det första. SLUTA blanda ihop HAT och HOT. Det förstnämnda är en KÄNSLA och den är fullt legitim, HOT är däremot olagligt och skall polisanmälas. Om det nu förekommer. Noll risk att Hatten fått några hot då inget är polissak vad jag vet. Och INGEN verkar ha frågat.

Vi har alltså genomfört ett av världshistoriens största sociala experiment där vi under kort tid tagit emot ca 2 miljoner MENA migranter utan någon som helst plan för hur dom ska kunna bidra till vårt samhälle.

Detta har genomdrivits helt emot den svenska majoriteten.

Svensken lever alltså nu med dagliga skjutningar, sprängningar avrättningar av kvinnor med barn mitt på dagen osv osv. Vi ger bidrag till människor som helt öppet vill rasera det svenska samhället och införa Sharia lagar. Förstår ni vad vi håller på med?

Vi har ett MEDVETET förstört energisystem, det var ett av dom absolut bästa i världen men NEJ, det skall istället ersättas av goda tankar om grönt flum som inte fungerar i den verkliga världen. Nu ska vi prata om att begränsa vår användning av el istället.

Utöver detta som en stor jävla LÖK PÅ LAXEN så kommer påhitt om att livets gas, CO2 är livsfarlig och skall beskattas så hårt det bara går. 2027 kommer efterblivna EU med utsläppsrätter som kommer dubbla bränslepriserna. (om dom nu inte går under innan dess vilket mycket pekar på)

OCH vi ska självklart skänka bort hela vårt försvar samt enorma summor till ett proxykrig.
Vi är totalt hjärndöda.

Ironin blir monumental när våra politiker sen lipar över att folket inte verkar gilla deras politik, dom får helt enkelt MOTHUGG. Detta kallar man för troll, hatsvans, ryssbotar och allt möjigt jävla skit.

Tro mig, innan det blir bättre kommer det bli mycket värre. Ord kommer vara deras minsta problem.

Vi måste börja förstå att den del av världen som inom kort kommer leda utvecklingen SKRATTAR åt oss. Vi är ett skämt. Vi gräver vår egna grav och ytterst få av dom stora beslut som fattas har någon som helst förankring hos folket. Noll.
 
Problemet med vind (utom att dom tydligen kostar för mycket vindkraftverken, jämfört med vad dom drar in) är ju att ingen vill ha dom på tomten eller i närheten.
Det här är från 2022 Tyskland river vindmöllorna/fågelkvarnarna för utvidga brunkolgruvan.
View attachment 522213
Äntligen fattar Tyskland sitt stora misstag med intermittent elproduktion och återinstallerar planerbar elproduktion.
Synd att de lade ned sina rena Kärnkraftverk.
Japanerna var smartare och satte dom i malpåse = enklare att återstarta vilket du nu gör.

https://world-nuclear.org/information-library/country-profiles/countries-g-n/japan-nuclear-power
14 reactors have restarted. 11 reactors are currently in the process of restart approval.
 
Kvinnan ska ha beskrivit TV-profilen med orden ”knubbig svensk man knullar länge”. :hjarta
 
Eller den här, det är väl bara konstatera att (v) och (mp) måste betecknas som högerextrema.
1760720892993.png
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top