Sverige idag..

Bra för alla oss som faktiskt gillar yttrandefrihet! 👍
(Sen Àr Paludan en skitstövel men det Àr inte olagligt...)
Man hade dock inte behövt gett tillstÄnd till honom (och andra) att demonstrera, om syftet enbart Àr att provocera.
Helt uppenbart utnyttjas vÄr yttrandefrihet till helt fel syfte.
Yttrandefrihet handlar om dialog, respekt och diskussion.

FÄr höra liknande pÄ jobb/grannar allt som oftast. "vadÄ...jag fÄr vÀl sÀga som det Àr, har vi inte högt till tak hÀr eller..." vilket i princip alltid sÀgs av personer som bara sÄrar - med eller omedvetet.
Noll respekt för andras Äsikter, tankar och kÀnslor.

Jag Àr totalt chockad av hur korkade "mannen pÄ gatan" Àr.

Jag var ocksÄ det, en gÄng i tiden, men nu har jag insett att dom Àr precis hur korkade som helst...

Och nu tar jag ett par tusen gubbpoÀng till pÄ ett brÀde, ungdomar nuförtiden kan vara rent otroligt kassa mÀnniskor.
Alldelens nyss var det en i 20 Ärs Äldern som frÄgade "AlltsÄ Àr det nÄgon som vet hur mycket en meter Àr.... alltsÄ typ hur mÄnga centimeter..."
Dom kan inte skriva hjÀlpigt med en penna och papper, dom kan inte rÀkna dom enklaste talen utan minirÀknare, eller ens göra en rimlig bedömning om 22x 50 Àr 647 eller 1100...

Men dom kan ÅAS lĂ€gga filter pĂ„ en instagrambild i sömnen och vet vad dom 10 mest populĂ€ra tiktok-ljuden heter.....

Man hade dock inte behövt gett tillstÄnd till honom (och andra) att demonstrera, om syftet enbart Àr att provocera.

FÄr höra liknande pÄ jobb/grannar allt som oftast. "vadÄ...jag fÄr vÀl sÀga som det Àr, har vi inte högt till tak hÀr eller..." vilket i princip alltid sÀgs av personer som bara sÄrar - med eller omedvetet.

Fast det dÀr Àr en burk mask man inte heller vill öppna, dom allra flesta demonstrationer provocerar nÄgon, oavsett om det Àr pride, abortmotstÄndare, veganer, köttÀtare, golfklubbar som vill ha mera mark, eller motorklubbar som vill ha fler bullerdagar....

Folk mÄste fÄ demonstrera Àven om man inte hÄller med dom, det Àr liksom grundlÀggande för en demokrati, alternativet Àr Nord Korea... Eller USA....

Jag var ocksÄ det, en gÄng i tiden, men nu har jag insett att dom Àr precis hur korkade som helst...
Ja att de Àr korkade Àr jag inte chockad över, men att antalet Àr ca 50%...

Och nu tar jag ett par tusen gubbpoÀng till pÄ ett brÀde, ungdomar nuförtiden kan vara rent otroligt kassa mÀnniskor.
Alldelens nyss var det en i 20 Ärs Äldern som frÄgade "AlltsÄ Àr det nÄgon som vet hur mycket en meter Àr.... alltsÄ typ hur mÄnga centimeter..."
Pröva att svara "cirka 100cm" och kolla reaktionen. Antagligen förstÄr de inte cirka som begrepp eller sÄ förstÄr de inte att man skojar med dom (1m Àr exakt 100cm)

Men ett sÄdant hÀr kontrakt Àr vÀl av intet vÀrde ifall Vindkraftverksföretaget gÄr i konkurs!?
Som tex Markbygdens vindkraft
Samtidigt har bybor fÄtt omkring 760 000 kronor mindre Àn förvÀntat av bolaget.
DÄ stÄr MarkÀgaren med ansvaret att stÀda. Gissar jag. Sopor som Sopor :hjarta
View attachment 521706
Man borde ha samma regler för alla kraftslag. KĂ€rnkraft har krav pĂ„ fondering för Ă„terstĂ€llning av mark och hantering av avfall
.

Jag förstÄr vad du menar och, som sagt, han Àr en skitstövel men jag tycker ÀndÄ han ska fÄ tillstÄnd.
Han kan dock fÄ tillstÄndet en bit utanför stan, inte pÄ centraltorget, och dessutom betala för brandbil.

Förvisso upphausat av sExpesten:

1759835799591.png

Men det Àr ju bara att lÄta det blÄsa och slÄ av överföringarna till gröt, fisk och korvlÀnderna!
Vodkalandet har ju sitt pÄ det torra iom kÀrnkraftverket.

Förvisso upphausat av sExpesten:

View attachment 521844

Men det Àr ju bara att lÄta det blÄsa och slÄ av överföringarna till gröt, fisk och korvlÀnderna!
Vodkalandet har ju sitt pÄ det torra iom kÀrnkraftverket.

Jo, men i genomsnitt exporterar vi ju ström. :rofl

Livet Ă€r inte lĂ€tt för gĂ€vlarna. Jobbar till strax före 22 pĂ„ fredagskvĂ€llen !​

1759858156172.png
4 timmar tidigare, dvs strax före 22 pÄ fredagskvÀllen ! ?
1759858462020.png

Bifogat

• 1759858239732.png
    1759858239732.png
    50 KB · Visningar: 9
Det Àr dags att slopa Äldersamnesti för grova brott.
View attachment 521794
Lösningen Àr med andra ord att avskaffa straffmyndighetsÄldern.
DÄ kommer skjutningarna att upphöra för det finns inga som kan begÄ brott ostraffat.
Det finns helt enkelt inga att rekrytera.
I ett Multikulturellt land som Sverige borde dödsstraff tillÀmpas.
Invandrarna, de nyanlÀnda och migranterna kommer ju lÀnder med dödsstraff och kebab.
Att dödsstraff Àr accepterat i gÀngkriminaliteten ger vÄran sida rött kort i matchen.
Medan andra laget i matchen, gÀngkriminaliteten fÄr aldrig rött kort.
LÀnder med dödsstraff nedan i rött.

1759901238886.png
Ett argument Àr att detta kommer inte EU-domstolen acceptera. Men i Sverige försöker Regeringen (m, kd, l) med (s)! fÄ igenom massövervakning trots att EU-domstolen redan sagt nej. SÄ visst gÄr det bryta mot EU-lagstiftningen om viljan finns tycker m, kd, l och s !
Citat:
För Sveriges regering Àr svaret ja. Den linjen driver man sedan lÀnge i Bryssel, uppbackad av en riksdagsmajoritet som bestÄr av M, L, KD och S. I opposition Àr SD, C, V och MP.
slut citat
Citat:
De skeptiska EU-regeringarna argumenterar inte bara principiellt utan ocksÄ pragmatiskt.
GĂ„ng pĂ„ gĂ„ng har nĂ€mligen ministerrĂ„dets egna jurister ringt i varningsklockan: EU-domstolen har redan slagit fast att allmĂ€n skanning, utan brottsmisstanke, utgör olaglig massövervakning. ”DĂ€rför tror vi inte att detta kommer att klara en domstolsprövning” sade rĂ€ttstjĂ€nsten under en förhandling om lagen i somras, vilket framgĂ„r av svensk diplomatpost.
slut citat
frÄn

Last edited:

Skratta eller GrĂ„ta ?​

View attachment 521913

Det Àr vÀl precis som det brukar se ut? De som skriker högst har oftast minst lika smutsig buk sjÀlv.

Pedofiler Àr vÀl dessutom tacksamma mÄltavlor ifall man i grupp vill avreagera sig pÄ random person som sannolikt inte anmÀler.
Förr eller senare kommer ett sÄnt hÀr gÀng ge sig pÄ nÄgon med mer vÄldskapital Àn de sjÀlva men dÄ kommer dom sÀkert vara snabba till polisen för att anmÀla sig som misshandlade. Om dom inte fÄtt akut blyförgiftning.

Du kan vÀl lÀsa pÄ deras hemsida, den verkar i mina ögon vara ganska omfattande och saknar du nÄt sÄ kan du vÀl skriva till dem och frÄga.
Jag Àr inte deras informationschef.
Nu var det iof du som pÄstod att det fanns... :hej Vilket jag ifrÄgasatte, dÄ jag redan dÄ du postade lÀnken, kollade igenom deras hemsida efter Kunder och Kundcase utan att hitta nÄgra kunder.

Nu var det iof du som pÄstod att det fanns... :hej Vilket jag ifrÄgasatte, dÄ jag redan dÄ du postade lÀnken, kollade igenom deras hemsida efter Kunder och Kundcase utan att hitta nÄgra kunder.

240 miljoner i omsÀttning och hyfsat bra tillvÀxt Ärligen.

Men visst, det kanske Àr pÄhittat, dom saknar sÀkert kunder. Och jag Àr felinformerad eller ljuger nÀr jag sÀger att dom sÀljer över större delen av vÀrlden.

240 miljoner i omsÀttning och hyfsat bra tillvÀxt Ärligen.

Men visst, det kanske Àr pÄhittat, dom saknar sÀkert kunder. Och jag Àr felinformerad eller ljuger nÀr jag sÀger att dom sÀljer över större delen av vÀrlden.
MĂ€rkligt svar, letade efter Kunder som anvĂ€nder denna specifika produkt ”syntetisk svĂ€ngmassa”.
Att de framgÄngsrikt sÀljer Àr uppenbart men de sÀljer mÄnga produkter

Nyheter
EU:s fartgrÀns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster Àr hÀr

Legendariska Ducati Monster...

PÄvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, vÀrsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

PÄ plats i depÄn pÄ Ärets G...

Wunderlich vindavvisande vÀskor

Pressrelease om nyhet frÄn ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i LaxÄ I sönda...

Bike nr 10 lÀmnad till tryck!

NÀsta nummer av Bike Àr som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjÀrnor till 2025 Ärs Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back