Sverige idag..

Bra för alla oss som faktiskt gillar yttrandefrihet! 👍
(Sen Àr Paludan en skitstövel men det Àr inte olagligt...)
Man hade dock inte behövt gett tillstÄnd till honom (och andra) att demonstrera, om syftet enbart Àr att provocera.
Helt uppenbart utnyttjas vÄr yttrandefrihet till helt fel syfte.
Yttrandefrihet handlar om dialog, respekt och diskussion.

FÄr höra liknande pÄ jobb/grannar allt som oftast. "vadÄ...jag fÄr vÀl sÀga som det Àr, har vi inte högt till tak hÀr eller..." vilket i princip alltid sÀgs av personer som bara sÄrar - med eller omedvetet.
Noll respekt för andras Äsikter, tankar och kÀnslor.

Jag Àr totalt chockad av hur korkade "mannen pÄ gatan" Àr.

Jag var ocksÄ det, en gÄng i tiden, men nu har jag insett att dom Àr precis hur korkade som helst...

Och nu tar jag ett par tusen gubbpoÀng till pÄ ett brÀde, ungdomar nuförtiden kan vara rent otroligt kassa mÀnniskor.
Alldelens nyss var det en i 20 Ärs Äldern som frÄgade "AlltsÄ Àr det nÄgon som vet hur mycket en meter Àr.... alltsÄ typ hur mÄnga centimeter..."
Dom kan inte skriva hjÀlpigt med en penna och papper, dom kan inte rÀkna dom enklaste talen utan minirÀknare, eller ens göra en rimlig bedömning om 22x 50 Àr 647 eller 1100...

Men dom kan ÅAS lĂ€gga filter pĂ„ en instagrambild i sömnen och vet vad dom 10 mest populĂ€ra tiktok-ljuden heter.....

Man hade dock inte behövt gett tillstÄnd till honom (och andra) att demonstrera, om syftet enbart Àr att provocera.

FÄr höra liknande pÄ jobb/grannar allt som oftast. "vadÄ...jag fÄr vÀl sÀga som det Àr, har vi inte högt till tak hÀr eller..." vilket i princip alltid sÀgs av personer som bara sÄrar - med eller omedvetet.

Fast det dÀr Àr en burk mask man inte heller vill öppna, dom allra flesta demonstrationer provocerar nÄgon, oavsett om det Àr pride, abortmotstÄndare, veganer, köttÀtare, golfklubbar som vill ha mera mark, eller motorklubbar som vill ha fler bullerdagar....

Folk mÄste fÄ demonstrera Àven om man inte hÄller med dom, det Àr liksom grundlÀggande för en demokrati, alternativet Àr Nord Korea... Eller USA....

Jag var ocksÄ det, en gÄng i tiden, men nu har jag insett att dom Àr precis hur korkade som helst...
Ja att de Àr korkade Àr jag inte chockad över, men att antalet Àr ca 50%...

Och nu tar jag ett par tusen gubbpoÀng till pÄ ett brÀde, ungdomar nuförtiden kan vara rent otroligt kassa mÀnniskor.
Alldelens nyss var det en i 20 Ärs Äldern som frÄgade "AlltsÄ Àr det nÄgon som vet hur mycket en meter Àr.... alltsÄ typ hur mÄnga centimeter..."
Pröva att svara "cirka 100cm" och kolla reaktionen. Antagligen förstÄr de inte cirka som begrepp eller sÄ förstÄr de inte att man skojar med dom (1m Àr exakt 100cm)

Men ett sÄdant hÀr kontrakt Àr vÀl av intet vÀrde ifall Vindkraftverksföretaget gÄr i konkurs!?
Som tex Markbygdens vindkraft
Samtidigt har bybor fÄtt omkring 760 000 kronor mindre Àn förvÀntat av bolaget.
DÄ stÄr MarkÀgaren med ansvaret att stÀda. Gissar jag. Sopor som Sopor :hjarta
View attachment 521706
Man borde ha samma regler för alla kraftslag. KĂ€rnkraft har krav pĂ„ fondering för Ă„terstĂ€llning av mark och hantering av avfall
.

Jag förstÄr vad du menar och, som sagt, han Àr en skitstövel men jag tycker ÀndÄ han ska fÄ tillstÄnd.
Han kan dock fÄ tillstÄndet en bit utanför stan, inte pÄ centraltorget, och dessutom betala för brandbil.

Förvisso upphausat av sExpesten:

1759835799591.png

Men det Àr ju bara att lÄta det blÄsa och slÄ av överföringarna till gröt, fisk och korvlÀnderna!
Vodkalandet har ju sitt pÄ det torra iom kÀrnkraftverket.

Förvisso upphausat av sExpesten:

View attachment 521844

Men det Àr ju bara att lÄta det blÄsa och slÄ av överföringarna till gröt, fisk och korvlÀnderna!
Vodkalandet har ju sitt pÄ det torra iom kÀrnkraftverket.

Jo, men i genomsnitt exporterar vi ju ström. :rofl

Nyheter
MV Agusta bekrÀftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar pÄ GGN

NÀr vÀrldens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot NÀr Buell för...

Nytt vĂ€rldsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbestÀll...