Sverige idag..

Brottslingarna på den regniga fiskerisidan av landet verkar udda. "Varselväst och balaklava" känns lite motsägelsefullt.
Nåja eftersom offret tillhörde södra Biskopsgården var det ingen överraskning för mig med smal man
Citat:
En smal man, klädd i gul varselväst och balaklava eller halsduk som täcker delar av ansiktet, rör sig på gatan i radhusområdet, i riktning mot mannen i 35-årsåldern. Han avfyrar först ett antal skott på några meters avstånd, vilket får den beskjutne mannen att falla till marken.
Gänget i norra Biskopsgården är ju från Östafrika. Ofta smala.
Här en annan östafrikan

Last edited:
Demokratimördaren Jan Guillou!!!!

1757927370736.png

Bekämpar vänsterfolket även vår väl uppbyggda demokrati som har utvecklats från Vikingatiden? :va

Malmö: Kommunen som använder mest skatteutjämningsbidrag och kräver mer.......

1758177000261.png

Rapport: Stor otrygghet bland Malmös företag​

Malmö främjar den svarta ekonomin genom att handla upp servicetjänster av företag med kopplingar till organiserad brottslighet, enligt rapporten från Svenskt Näringsliv.
En omfattande brottslighet fortsätter att breda ut sig i Malmö och det saknas en tilltro till att kommunen och polisen kan ta itu med den, skriver Svenskt Näringsliv i en ny rapport. 37 procent av företagen i Malmö upplever att brottslighet/otrygghet påverkar dem negativt. Samma siffra för hela Sverige är 18 procent.
Det är skarp kritik mot Malmö kommun i rapporten. Inte nog med att det saknas en tilltro till att kommunen och polisen kan ta itu med brottsligheten, dessutom spär staden på problemen genom att i upphandlingar gynna oseriösa bolag, menar rapporten.

Den stora svarta ekonomin tvingar seriösa bolag att konkurrera med oseriösa företag eftersom staden handlar upp servicetjänster av företag som har kopplingar till organiserad brottslighet.

Näst högst arbetslöshet

– Vi går sällan i polemik med en stad men känner ett ansvar för att Malmös beslutsfattare har en korrekt bild av verkligheten, säger Johan Dalén på Svenskt Näringsliv.

Han menar att vart femte företag i Malmö stad har tvekat att lämna klagomål till kommunen på grund av risken att det kan påverka dem negativt. Malmö har den näst högsta arbetslösheten i landet av alla kommuner och tappar dessutom till 175:e plats när det gäller företagsklimatet.

Även Sydsvenska Handelskammaren delar Svenskt Näringslivs syn och Ellen Dahl som är regionchef för Policy menar att kommunen är mer intresserad av bilden av Malmö än av verkligheten.

Kommunstyrelsens ordförande håller inte med

Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), kommunstyrelsens ordförande i Malmö, menar att rapporten ger en dyster bild som hon inte delar.

– Men jag läser den förstås med intresse och vet att det finns mycket vi kan göra bättre, inte minst kring service och bemötande. Det är något som vi arbetat systematiskt med i flera år, säger hon till Dagens Industri.

Har motsatt bild

På konstaterandet att mycket av företagens kritik handlar om en utbredd brottslighet i staden och att den inte tas på allvar av kommunen svarar hon:

– Vi hade en förfärlig situation runt 2017 med stort medialt fokus på Malmö. Då tog vi tag i problemen, till exempel var vi först med att arbeta strukturerat med gemensamma tillslag mot företag där det förekom svarta pengar. Min bild är att företagen bekymrar sig mindre för kriminaliteten i dag. Men för ett enskilt företag som drabbas av brottslighet är det naturligtvis ett hårt slag.

Hon ställer sig ”väldigt frågande” inför att kommunen driver på den svarta ekonomin genom att upphandla tjänster från bolag med koppling till organiserad brottslighet.

Malmö: Kommunen som använder mest skatteutjämningsbidrag och kräver mer.......

View attachment 521057

Rapport: Stor otrygghet bland Malmös företag​

Malmö främjar den svarta ekonomin genom att handla upp servicetjänster av företag med kopplingar till organiserad brottslighet, enligt rapporten från Svenskt Näringsliv.
En omfattande brottslighet fortsätter att breda ut sig i Malmö och det saknas en tilltro till att kommunen och polisen kan ta itu med den, skriver Svenskt Näringsliv i en ny rapport. 37 procent av företagen i Malmö upplever att brottslighet/otrygghet påverkar dem negativt. Samma siffra för hela Sverige är 18 procent.
Det är skarp kritik mot Malmö kommun i rapporten. Inte nog med att det saknas en tilltro till att kommunen och polisen kan ta itu med brottsligheten, dessutom spär staden på problemen genom att i upphandlingar gynna oseriösa bolag, menar rapporten.

Den stora svarta ekonomin tvingar seriösa bolag att konkurrera med oseriösa företag eftersom staden handlar upp servicetjänster av företag som har kopplingar till organiserad brottslighet.

Näst högst arbetslöshet

– Vi går sällan i polemik med en stad men känner ett ansvar för att Malmös beslutsfattare har en korrekt bild av verkligheten, säger Johan Dalén på Svenskt Näringsliv.

Han menar att vart femte företag i Malmö stad har tvekat att lämna klagomål till kommunen på grund av risken att det kan påverka dem negativt. Malmö har den näst högsta arbetslösheten i landet av alla kommuner och tappar dessutom till 175:e plats när det gäller företagsklimatet.

Även Sydsvenska Handelskammaren delar Svenskt Näringslivs syn och Ellen Dahl som är regionchef för Policy menar att kommunen är mer intresserad av bilden av Malmö än av verkligheten.

Kommunstyrelsens ordförande håller inte med

Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), kommunstyrelsens ordförande i Malmö, menar att rapporten ger en dyster bild som hon inte delar.

– Men jag läser den förstås med intresse och vet att det finns mycket vi kan göra bättre, inte minst kring service och bemötande. Det är något som vi arbetat systematiskt med i flera år, säger hon till Dagens Industri.

Har motsatt bild

På konstaterandet att mycket av företagens kritik handlar om en utbredd brottslighet i staden och att den inte tas på allvar av kommunen svarar hon:

– Vi hade en förfärlig situation runt 2017 med stort medialt fokus på Malmö. Då tog vi tag i problemen, till exempel var vi först med att arbeta strukturerat med gemensamma tillslag mot företag där det förekom svarta pengar. Min bild är att företagen bekymrar sig mindre för kriminaliteten i dag. Men för ett enskilt företag som drabbas av brottslighet är det naturligtvis ett hårt slag.

Hon ställer sig ”väldigt frågande” inför att kommunen driver på den svarta ekonomin genom att upphandla tjänster från bolag med koppling till organiserad brottslighet.
Kanske dags för ett SIDA-projekt i Malmö !?
Ett kombinerat pumpvatten kraftverk med lite vindmöllor i Limhamn tex.

1758700247119.png
Egentligen inget konstigt. Att anmäla missförhålladen kan vara brott mot sekretessen. En tandläkare på Gotland som anmälde att nyanlända var mycket äldre än det stod i papperna dömdes för brott mot sekretessen om jag minns rätt.
Och sedan finns ju alltid risken med brott mot lagen om Hets mot folkgrupp.
Och sedan finns ju alltid risken att den som informeras inte har rätt få informationen.
Statsminister Stefan Löfven fick väl reda på sekretessbrotten i Transportstyrelsen när han såg på Rapport.
På ett utmärkt sätt illustrerat av Socialstyrelsen ! Idag
1758700773270.png

Med (m)s Öppna våra Hjärtan
och
(s)s Mitt Europa bygger inga murar
så ökar intresset för det enda partiet i Riksdagen som idag tror på Ulla Lindström

View attachment 521368

Rätt stort övertag för röd-gröna om det där står sig...
51 - 40,9 (om nu L och KD åker ut).

Tydligt att SD tagit flest väljare från V... 😅 ;)

Det sämsta uttrycket för svensk förmyndarpolitik jag sett på länge var i Karlskrona.
Ett arrangemang nekas alkoholtillstånd för att två av de arrangerande har "bristande vandel". De har dömts för att det uppstått "spontandans" på en av deras krogar för ett par år sen.

Rätt stort övertag för röd-gröna om det där står sig...
51 - 40,9 (om nu L och KD åker ut).

Tydligt att SD tagit flest väljare från V... 😅 ;)

Om S skulle inse hur nära SD dom i praktiken är så skulle de två partierna ha en väldigt stark egen majoritet.

Man får tacka gudarna för att S saknar insikt.

Man vet aldrig, du vet hur det brukar låta när väl valet är över.

- Nu har väljarna sagt sitt och nu måste vi ta ansvar.

Fast egentligen handlar det om att de vill ha makten.
Sant igen! 👍
Men jag tror varken Magda eller Jimmie personligen ser ett samarbete som möjligt.
Mer pga av respektives väljare snarare än närheten i politik.

Sant igen! 👍
Men jag tror varken Magda eller Jimmie personligen ser ett samarbete som möjligt.
Mer pga av respektives väljare snarare än närheten i politik.
Skulle säga att Jimmies väljarbas är till väldigt stor del är Magdas tidigare väljare, så den förstår jag inte riktigt. Men det kanske är de tidigare Centerpartisterna som ställer till det.

Skulle säga att Jimmies väljarbas är till väldigt stor del är Magdas tidigare väljare, så den förstår jag inte riktigt. Men det kanske är de tidigare Centerpartisterna som ställer till det.
Jag tror inte nuvarande S väljare vill blandas ihop med SD och tvärtom.
I SD's fall lite också för att man just lämnat ett S man inte ville vara i.

Jag kan ju ha fel...🤷‍♀️

Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...