Sverige idag..

Jag fortsatte att skriva om hur bussar kan tänkas bytas ut i "förtid", om nu 14 år är att betrakta som förtid

Det var enbart du som tyckte att det var en absurditet att byta ut en 14 år gammal buss, alla andra i tråden verkar se det som ganska normalt
Fram till nu har jag trott att du sannolikt spelar korkad men jag skall motvilligt erkänna att jag vacklar i min övertygelse.

Är det fastställt att bussen bara gått 16000 mil ? Eller är det plockat ur luften?

16000 mil är ju nyskick för en buss oavsett årsmodell.
Oavsett miltalet kan det finnas åldersgränser i upphandlingen. 16000 mil med chaufförer utan utvecklade mekaniska sympatier i Stockholms innerstad kan slita bra det också.

1142 mil/år låter orimligt lite.
När snurrar mätaren runt, dvs hur många siffror finns det på displayen?

Jag tänkte att den kanske varit krockskadad och stått lång tid på verkstad, kanske väntat på utredning för försäkring.

Men varvad räknare är nog ett troligare alternativ.

116000 mil är ju en rimlig körsträcka för en 14 år gammal buss. Och då är motorn slut och bussen inte lämplig för någon professionell verksamhet i ett västland.

Är det fastställt att bussen bara gått 16000 mil ? Eller är det plockat ur luften?

Med tanke på att en linjebuss is Sverige snittar straxt över 5000 mil om året så låter det tveksam om en buss bara skulle gå drygt 1000 mil om året, fast den ser ju oförskämt fräsch ut på bilderna så det kanske har varit nån reservbuss som mest fått stå i garage?

Stockholmsbussarna i synnerhet brukar ju ha kört in i saker och vara lite skrapade och buckliga och sakna nån panel nånstans.

Så vida entusiasterna på diverse kollektivtrafikgrupper på nätet har rätt om fordonets identitet så är det så det förhåller sig enligt data vid senaste besiktning.

1751354040886.png

Varför är ändringen dålig?​

Kritiker pekar på att de som producerar innehåll på exempelvis Onlyfans hamnar i en rättslig rävsax. En anhörig som vet om att partnern ”säljer sex” via Onlyfans, skulle potentiellt sett kunna dömas för koppleri. Andra menar att lagen riskerar bli tandlös eftersom det inte finns något som hindrar en kreatör från att fråga sina ”fans” vad de vill se och nischa in sig på den typen av innehåll och därmed kringgå lagen.

View attachment 517626

Varför är ändringen dålig?​

Kritiker pekar på att de som producerar innehåll på exempelvis Onlyfans hamnar i en rättslig rävsax. En anhörig som vet om att partnern ”säljer sex” via Onlyfans, skulle potentiellt sett kunna dömas för koppleri. Andra menar att lagen riskerar bli tandlös eftersom det inte finns något som hindrar en kreatör från att fråga sina ”fans” vad de vill se och nischa in sig på den typen av innehåll och därmed kringgå lagen.

Vad tycker folkpartiet, är de liberala i frågan?

Det här drabbar ju mig på absolut inget sätt alls, då jag aldrig har betalat någon för att visa yxhugget på internet, men det visar ju hur verklighetsfrånvända beslutsfattarna är.

Var går gränserna för vad som är lagligt och inte att betala för?
Är det lagligt att betala en uppsminkad tjej för att äta en banan doppad i nutella?
Är det lagligt att betala en manlig TV-spels streamer för att göra exakt samma sak?

Hon, Delfinen som sålde sitt badvatten, är det lagligt om hon badar i vattnet med baddräkt och olagligt om hon badar utan?

Är det olagligt att donera till en Twitchstreamer som streamar minecraft om man i meddelandet skriver "Vinka till mig" då man betalar för att streamern ska utföra en handling?

Visst, jag förstår att det troligen finns en massa olämpliga beteenden på internet, men då får man reglera det på andra sätt, det här är bara moralpanik.

Det här drabbar ju mig på absolut inget sätt alls, då jag aldrig har betalat någon för att visa yxhugget på internet, men det visar ju hur verklighetsfrånvända beslutsfattarna är.

Var går gränserna för vad som är lagligt och inte att betala för?
Är det lagligt att betala en uppsminkad tjej för att äta en banan doppad i nutella?
Är det lagligt att betala en manlig TV-spels streamer för att göra exakt samma sak?

Hon, Delfinen som sålde sitt badvatten, är det lagligt om hon badar i vattnet med baddräkt och olagligt om hon badar utan?

Är det olagligt att donera till en Twitchstreamer som streamar minecraft om man i meddelandet skriver "Vinka till mig" då man betalar för att streamern ska utföra en handling?

Visst, jag förstår att det troligen finns en massa olämpliga beteenden på internet, men då får man reglera det på andra sätt, det här är bara moralpanik.
Du bör nog lägga gällande sexköpslag jämte ditt resonemang för att bringa klarhet, om inte annat för din egen skull.

Just nu gör det bara ont i ögonen att läsa eländet.

Det här är så ofattbart roligt samt symptomatiskt att ministern inte, eller ens partiet, pekas ut.
Om det varit SD så... Ja ni vet, olika måttstockar.

1000058143.jpg

Det här är så ofattbart roligt samt symptomatiskt att ministern inte, eller ens partiet, pekas ut.
Om det varit SD så... Ja ni vet, olika måttstockar.

View attachment 517634
Eftersom det är Expo så skulle jag behöva veta vilken definition de just här använder på aktiv, samt hur sammanhangen ser ut.

Är det en ledare i lokala Hitlerjugend vi pratar om, en soldat som kämpar tappert för den rena rasen på gator och torg ... eller någon som har pratat med en granne vilken som sjuåring hade en fritidsledare på sitt fritis som var med i VAM?

Gratismaterial:

Gissar utifrån den lilla kontext man får att det är barn, barnbarn eller liknande.

Med vänlig hälsning,

Back