Sverige idag..

Är det fastställt att bussen bara gått 16000 mil ? Eller är det plockat ur luften?

16000 mil är ju nyskick för en buss oavsett årsmodell.
Så vida entusiasterna på diverse kollektivtrafikgrupper på nätet har rätt om fordonets identitet så är det så det förhåller sig enligt data vid senaste besiktning.

1751354040886.png

Varför är ändringen dålig?​

Kritiker pekar på att de som producerar innehåll på exempelvis Onlyfans hamnar i en rättslig rävsax. En anhörig som vet om att partnern ”säljer sex” via Onlyfans, skulle potentiellt sett kunna dömas för koppleri. Andra menar att lagen riskerar bli tandlös eftersom det inte finns något som hindrar en kreatör från att fråga sina ”fans” vad de vill se och nischa in sig på den typen av innehåll och därmed kringgå lagen.

View attachment 517626

Varför är ändringen dålig?​

Kritiker pekar på att de som producerar innehåll på exempelvis Onlyfans hamnar i en rättslig rävsax. En anhörig som vet om att partnern ”säljer sex” via Onlyfans, skulle potentiellt sett kunna dömas för koppleri. Andra menar att lagen riskerar bli tandlös eftersom det inte finns något som hindrar en kreatör från att fråga sina ”fans” vad de vill se och nischa in sig på den typen av innehåll och därmed kringgå lagen.

Vad tycker folkpartiet, är de liberala i frågan?

Det här drabbar ju mig på absolut inget sätt alls, då jag aldrig har betalat någon för att visa yxhugget på internet, men det visar ju hur verklighetsfrånvända beslutsfattarna är.

Var går gränserna för vad som är lagligt och inte att betala för?
Är det lagligt att betala en uppsminkad tjej för att äta en banan doppad i nutella?
Är det lagligt att betala en manlig TV-spels streamer för att göra exakt samma sak?

Hon, Delfinen som sålde sitt badvatten, är det lagligt om hon badar i vattnet med baddräkt och olagligt om hon badar utan?

Är det olagligt att donera till en Twitchstreamer som streamar minecraft om man i meddelandet skriver "Vinka till mig" då man betalar för att streamern ska utföra en handling?

Visst, jag förstår att det troligen finns en massa olämpliga beteenden på internet, men då får man reglera det på andra sätt, det här är bara moralpanik.

Det här drabbar ju mig på absolut inget sätt alls, då jag aldrig har betalat någon för att visa yxhugget på internet, men det visar ju hur verklighetsfrånvända beslutsfattarna är.

Var går gränserna för vad som är lagligt och inte att betala för?
Är det lagligt att betala en uppsminkad tjej för att äta en banan doppad i nutella?
Är det lagligt att betala en manlig TV-spels streamer för att göra exakt samma sak?

Hon, Delfinen som sålde sitt badvatten, är det lagligt om hon badar i vattnet med baddräkt och olagligt om hon badar utan?

Är det olagligt att donera till en Twitchstreamer som streamar minecraft om man i meddelandet skriver "Vinka till mig" då man betalar för att streamern ska utföra en handling?

Visst, jag förstår att det troligen finns en massa olämpliga beteenden på internet, men då får man reglera det på andra sätt, det här är bara moralpanik.
Du bör nog lägga gällande sexköpslag jämte ditt resonemang för att bringa klarhet, om inte annat för din egen skull.

Just nu gör det bara ont i ögonen att läsa eländet.

Det här är så ofattbart roligt samt symptomatiskt att ministern inte, eller ens partiet, pekas ut.
Om det varit SD så... Ja ni vet, olika måttstockar.

1000058143.jpg

Det här är så ofattbart roligt samt symptomatiskt att ministern inte, eller ens partiet, pekas ut.
Om det varit SD så... Ja ni vet, olika måttstockar.

View attachment 517634
Eftersom det är Expo så skulle jag behöva veta vilken definition de just här använder på aktiv, samt hur sammanhangen ser ut.

Är det en ledare i lokala Hitlerjugend vi pratar om, en soldat som kämpar tappert för den rena rasen på gator och torg ... eller någon som har pratat med en granne vilken som sjuåring hade en fritidsledare på sitt fritis som var med i VAM?

Gratismaterial:

Gissar utifrån den lilla kontext man får att det är barn, barnbarn eller liknande.

Med vänlig hälsning,

Eftersom det är Expo så skulle jag behöva veta vilken definition de just här använder på aktiv, samt hur sammanhangen ser ut.

Är det en ledare i lokala Hitlerjugend vi pratar om, en soldat som kämpar tappert för den rena rasen på gator och torg ... eller någon som har pratat med en granne vilken som sjuåring hade en fritidsledare på sitt fritis som var med i VAM?
Enig i att om det är Expo så är det per automatik misstänka lögner, listan över deras övertramp, extremistkopplingar och oklarheter ryms inte i denna tråd.

Men min vana trogen så är jag öppen för att ta del av all media, må det vara Schibsted, Expo, olika alternativ media eller rena extremistkanaler. Man får utvärdera det från fall till fall.

Varför behövs alternativ media?
För att bara dem skriver om sådant som etablerad media borde skriva.
De som sett detta klipp borde äcklas i flera nivåer, mainstream Tiger/stödjer.

Problemet med de som stör sig på SD och deras historia eller alternativ medias ibland vulgära ansats är att de aldrig någonsin stör sig på att vare sig etablerade partier eller media gjort, eller gör, sitt jobb.

Städa upp bland era medlöpare så kan vi sedan kritisera dagens modiga budbärare.
1000058151.jpg
1000058150.jpg

Det är absolut problematiskt att etablerade medier inte gör sitt jobb / bara jagar billiga klick / tar uppenbara partipolitiska ställningstaganden MEN det ursäktar på intet vis de sk ”alternativa mediernas” syfte, metoder, finansiering eller kopplingar till antidemokratiska grupperingar.

Det är fritt att starta medier vilket är bra, är man intresserad av att objektivt granska företeelser i samhället så går det ju bra. (Expo är ett alternativt mediebolag som granskar tex andra alternativa medier med tonvikt på vitmaktmiljön och dess förgreningar…)

Det innebär inte att jag eller någon annan tycker att SVT och SR inte bör granskas; det bör de definitivt och där finns Granskningsnämnden till att följa upp anmälda inslag.

Men tyvärr är nog alla medier generellt bättre på att finna granden i sin nästes ögon än bjälken i sitt eget. Det kokar ned till journalistens etiska och professionella förhållningssätt.

Med vänlig hälsning,

Det är absolut problematiskt att etablerade medier inte gör sitt jobb / bara jagar billiga klick / tar uppenbara partipolitiska ställningstaganden MEN det ursäktar på intet vis de sk ”alternativa mediernas” syfte, metoder, finansiering eller kopplingar till antidemokratiska grupperingar.

Det är fritt att starta medier vilket är bra, är man intresserad av att objektivt granska företeelser i samhället så går det ju bra. (Expo är ett alternativt mediebolag som granskar tex andra alternativa medier med tonvikt på vitmaktmiljön och dess förgreningar…)

Det innebär inte att jag eller någon annan tycker att SVT och SR inte bör granskas; det bör de definitivt och där finns Granskningsnämnden till att följa upp anmälda inslag.

Men tyvärr är nog alla medier generellt bättre på att finna granden i sin nästes ögon än bjälken i sitt eget. Det kokar ned till journalistens etiska och professionella förhållningssätt.

Med vänlig hälsning,
Är inte det där en svepande anklagelse med klart spekulativt innehåll?

Även om m du skulle ha rätt i vissa fall betyder det ju ingenting för om något är sant, relevant och intressant?

Expo är alternativ media, belagda terrorist-kopplingar om och om igen, betyder det att inget de skriver är av värde eller intresse? I beg to differ.

Du blandar ihop olika saker, var av det ena inte ens är nära att vara belagt eller kan påstås vara normen.

Kvartal, Expo, Riks, Samnytt, fd Nyheter idag, och flertalet bloggare/x-are har gjort massor med intressanta avslöjanden, det är däremot fakta.

Ja det är absolut så att alternativa medier har gjort ”avslöjanden” av olika slag. Men jag tycker fortfarande att det är ett sluttande plan vad gäller både trovärdighet och etiska förhållningssätt. Vissa är startade enbart i syfte att förvirra och/eller sprida desinformation.

Svepande, absolut. Det är extremt svårt att tala i andra termer än svepande när det gäller ”alternativa medier” (vadå alternativa förresten, varför är de inte bara medier liksom? Är det för att de likt Trump sprider alternativa sanningar/verkligheter? Ingen aning. )

Med vänlig hälsning,

Ja det är absolut så att alternativa medier har gjort ”avslöjanden” av olika slag. Men jag tycker fortfarande att det är ett sluttande plan vad gäller både trovärdighet och etiska förhållningssätt. Vissa är startade enbart i syfte att förvirra och/eller sprida desinformation.

Svepande, absolut. Det är extremt svårt att tala i andra termer än svepande när det gäller ”alternativa medier” (vadå alternativa förresten, varför är de inte bara medier liksom? Är det för att de likt Trump sprider alternativa sanningar/verkligheter? Ingen aning. )

Med vänlig hälsning,
Säger som jag brukar. Ta en månad utan statens tv och radiokanaler och utan skattemedelsförsörjda tidskrifter.

Ett reningsbad. Eller det är bara viss vinkling du ogillar? Med sina resurser hade PS lätt kunnat åstadkomma en representation som speglar det politiska spektrat men det gör de av någon anledning inte.

Jag blir rädd när jag sitter bredvid och ser hur ändå kloka människor inte reagerar på ensidigheten.

Med vänlig hälsning,
Vilka är startade i enbart det syftet och hur vet du det?

De kletas ihop till ett gemensamt ord, alternativa medier, för att lättledda människor och etablerade medier skall kunna distansera sig från dem lättare. Ingen vill väl vara en sådan som läser sådant? Så länge det inte är Expo, för då är det inte alternativt, (då de delar redaktion med SVT).

Ps.
Citatfunktionen var ordet du sökte, lodrät femton bokstäver.

Vilka är startade i enbart det syftet och hur vet du det?

De kletas ihop till ett gemensamt ord, alternativa medier, för att lättledda människor och etablerade medier skall kunna distansera sig från dem lättare. Ingen vill väl vara en sådan som läser sådant? Så länge det inte är Expo, för då är det inte alternativt, (då de delar redaktion med SVT).

Ps.
Citatfunktionen var ordet du sökte, lodrät femton bokstäver.

Delar inte helt din uppfattning om när citering krävs då det blir onödigt mycket textmassa och ibland är inläggen mer allmänt hållna än bara som svar på ett annat inlägg. Så viktiga är inte vare sig mina eller dina inlägg att alla måste citera dem om svaren berör samma saker. Tycker jag. :)

Etablerade medier bygger på förtroende, eller skall i vart fall göra det. ”Alternativa medier” bygger många gånger (inte alla) på konspirationer, hets och misstänkliggöranden. Det är självklart ett (av flera) problem. Nu kan man absolut anföra att man saknar förtroende för tex DN eller Public Service för att de vinklar och utelämnar viss information osv. Det köper jag, men då skall man nog ha lika höga krav på alla slags medier för att den linjen skall kännas hållbar.

Om man nu tycker att alla etablerade medier inkl Public Service är ”vänstervridna” och av den anledningen söker sig till ”alternativa medier” (implicit högervridna) för att få balans; stör det inte det minsta att så pass många av dem är väldigt ensidiga, sprider konspirationsteorier och har tydliga kopplingar till Putinregimen i Ryssland?

Mig stör det; jag läser gärna tex Dagens Industri (vänster?) och följer många internationella kanaler med gott renommé på tex Bluesky för att få en någorlunda bred bild av omvärlden.

Sedan får man självklart värdera själva informationen; den kan i sig vara lika sann oavsett var den finns, även om långt ifrån alla medier har som mål att skildra, förklara eller utveckla.

Med vänlig hälsning,

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back