Sverige idag..

Vad är detta? Påminner om en gif kommunikation med min son, som just fått sin första telefon.
Det kan eventuellt vara en bild på mig när jag började känna igen min egen spegelbild i personen som Ditta pratade med.

Last edited:
Det kan eventuellt vara en bild på mig när jag började känna igen min egen spegelbild i personen som Ditta pratade med.
Ja jag kände mig så i morse.

😅

Vad är det för dialekt denna Ditta drabbats av? Noterar att hon snackar som min tandläkare, tandläkaren har någon typ av sommarställe i Norrland men måste vara någon vikingaby?

Apropå vikingaby? Är det någon som besökt den i Svanberga? 😅 Herregud vilken Cirkus.

Ja jag kände mig så i morse.

😅

Vad är det för dialekt denna Ditta drabbats av? Noterar att hon snackar som min tandläkare, tandläkaren har någon typ av sommarställe i Norrland men måste vara någon vikingaby?

Apropå vikingaby? Är det någon som besökt den i Svanberga? 😅 Herregud vilken Cirkus.
Jag blev också helt mindfucked över den där dialekten. Är det ens en svensk dialekt eller är det någon blandning av någon oklar mellansvensk dialekt med åländska och någon svag brytning på oklart annat språk?

Jag blev också helt mindfucked över den där dialekten. Är det ens en svensk dialekt eller är det någon blandning av någon oklar mellansvensk dialekt med åländska och någon svag brytning på oklart annat språk?
Jag tror typ någonstans mellan Söderhamn och Härnösand och sedan tjugo mil in i mörkret, dvs väster från E4.

Jag tror typ någonstans mellan Söderhamn och Härnösand och sedan tjugo mil in i mörkret, dvs väster från E4.
Just det, tänkte också på Söderhamn först. Minns att morsan hade någon gammal kompis därifrån som snackade på ett liknande sätt.

Sverige är så sjukt tappat:
  1. Vi tar emot folk utan asylskäl och ger dem allt. ALLT.
  2. De åker tillbaka till sina hemländer på vår bekostnad och begår grova brott.
  3. Sverige blir upprört. Men inte på de som aldrig borde varit här utan på Irak. 😅

3. Sverige blir upprört. Men inte på de som aldrig borde varit här utan på Irak. 😅
Vi gör inte nog.
Du tex får se till att vara lite mer inkluderande och välkomnande så att de känner sig trygga i din närhet, din elaking. Du ska ändra på dig.

Har också reagerat på att så många före detta flyktingar som åker hem på semester. (Det är helt naturligt att besöka familjen om man bor utomlands) men inte om man påstår att var tvungen att komma hit pga förföljelse.
Hur många "svenskar" var i Gaza när Israel svarade på deras terrorism?

Har också reagerat på att så många före detta flyktingar som åker hem på semester. (Det är helt naturligt att besöka familjen om man bor utomlands) men inte om man påstår att var tvungen att komma hit pga förföljelse.
Hur många "svenskar" var i Gaza när Israel svarade på deras terrorism?
Det var väl många hundra i det de sedan kallar fängelse.

Det har alltid varit så här, chilenare var också hemma på semester, dessförinnan någon annan.

Åk ut till Arlanda, det kryllar av folk som varit flyktingar eller anhöriga/ömmande skäl. Vart ska de? Hur betalar de? När kommer de tillbaka? Har de semester? Har de skyddsskäl? Har de någonsin haft?

Det finns människor här från Mellanöstern som inte kommit hit som flyktingar. Nu vet jag inte hur det är med haschtomten i Irak, men har man inte flytt ser jag inget hinder mot att resa hem. I det här fallet skedde det förstås under en period där UD avrådde från resor till Irak. Då får man skylla sig själv.

Det finns människor här från Mellanöstern som inte kommit hit som flyktingar. Nu vet jag inte hur det är med haschtomten i Irak, men har man inte flytt ser jag inget hinder mot att resa hem. I det här fallet skedde det förstås under en period där UD avrådde från resor till Irak. Då får man skylla sig själv.
Är det bara jag som undrar ifall de 4 dödsdömda i Irak är helt rena från domar i Sverige eller redan har flera fängelse domar i Sverige ?

Är det bara jag som undrar ifall de 4 dödsdömda i Irak är helt rena från domar i Sverige eller redan har flera fängelse domar i Sverige ?
Jag har försökt hitta information om det, men det är alldeles för många Svärjevänner som fyller alla diskussioner med sina tramsiga inlägg utan substans. "Ingen riktig svensk..."

Nej, det finns det inte. De som har kommit har kommit som flyktingar eller med anhörighanknytning, dvs också flyktingrelterad. Läs på, gör om, gör rätt.

Nej, det finns det inte. De som har kommit har kommit som flyktingar eller med anhörighanknytning, dvs också flyktingrelterad. Läs på, gör om, gör rätt.
Det är då jäkligt konstigt att jag har arbetat med individer som kommit som studenter från Iran och Irakier som tagits hit av företag för att deras kunskaper ansetts behövas här.
Du kan ta dina fördomar och stoppa upp dem.

Det är då jäkligt konstigt att jag har arbetat med individer som kommit som studenter från Iran och Irakier som tagits hit av företag för att deras kunskaper ansetts behövas här.
Du kan ta dina fördomar och stoppa upp dem.
Iran? Har med vad att göra? 😅

Du kan ta dina fantasier om vilka du tror åker till Irak och utför beställningsmord och smugglar knark och göra något med dem du också. 😘

Ps. Är det något detta forum är fullt av så är det alla anekdoter om dina kollegor, släpp det, världen är större än dig och ditt jobb.

Iran? Har med vad att göra? 😅

Du kan ta dina fantasier om vilka du tror åker till Irak och utför beställningsmord och smugglar knark och göra något med dem du också. 😘
Den senaste är dömd till döden för att ha befunnit sig i en bostad tillsammans med två andra personer där det även fanns 3 hg hasch. Med tanke på hur korkat du resonerar tror jag att du ganska ofta är i liknande situationer som han.

Att jag använder mina kollegor som exempel är helt enkelt för att det är i arbetet jag mött flest individer från andra kulturer. Därför påstår jag inte saker som jag vet är fel.
Den korta tid som jag bott i utsatta områden räckte inte för att jag skulle lära känna någon speciellt bra.

Den senaste är dömd till döden för att ha befunnit sig i en bostad tillsammans med två andra personer där det även fanns 3 hg hasch. Med tanke på hur korkat du resonerar tror jag att du ganska ofta är i liknande situationer som han.

Att jag använder mina kollegor som exempel är helt enkelt för att det är i arbetet jag mött flest individer från andra kulturer. Därför påstår jag inte saker som jag vet är fel.
Den korta tid som jag bott i utsatta områden räckte inte för att jag skulle lära känna någon speciellt bra.

Att det skulle förekomma kompetensbaserad invandring från Irak är bara trams. Att det skulle vara läget i dessa aktuella fall är ännu mer trams.

Sätt dig inte i en SOM-liknande situation nu, låt det vara bara

Jag är jättesällan i haschfyllda hus i Irak så det är lugnt. 👍🏻

Visst är det väl så att en stor del av de som kommit till Sverige inte varit egentliga flyktingar enligt FN-konventionen, utan antingen alternativt skyddsbehövande (enligt EU-direktiv - krävs inte att man är direkt förföljd utan utan mer att man kommer från ett konfliktfyllt hemland) eller övriga skyddsbehövande (svenskt påhitt som gav rätt till asyl pga. div andra skäl som naturkatastrofer osv.).

Framför allt den sistnämnda gruppen har väl i princip avskaffats som asylskäl efter 2015.

Därutöver förstås anhöriginvandring osv.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back