Sverige idag..

Och svaret på den skriftliga frågan om dra in uppehållstillstånd var Citat:
Hej,

Som utgångspunkt besvarar en övergångsregering inte interpellationer eller skriftliga frågor. Vissa frågor, bl.a. frågor som rör EU-ärenden eller rena sakförhållanden, kan det dock bli aktuellt att besvara. Bedömningen är att skriftliga frågan 2021/22:1914 Flyktingar som semestrat i hemlandet inte är sådan att den bör besvaras av en övergångsregering. Frågan 2021/22:1914 kommer därför inte att besvaras.

Jenny Kvarnholt

Expeditionschef
slut citat
:rofl
Dumma dumma SD som ställer så dumma dumma frågor.

Skulle säga att indier är överreklamerade och redan för drygt 20 år sedan hette det att all IT skulle flytta dit vilket som synes inte alls blev fallet. På den tiden jag jobbade på ett stort telecom-bolag var där en del jobb som flyttades dit men de lyftes tebax sen. Att man inte står ut med att höra brytningen förbättrade inget.

Iranier har jag träffat en handfull inom it-världen och de har varit genuint trevliga människor med bra arbetsmoral men inte de absolut skarpaste knivarna i lådan men dugliga med marginal. När jag tänker på dom får jag inte ihop att landet i sig är som det är.

Skulle säga att indier är överreklamerade och redan för drygt 20 år sedan hette det att all IT skulle flytta dit vilket som synes inte alls blev fallet. På den tiden jag jobbade på ett stort telecom-bolag var där en del jobb som flyttades dit men de lyftes tebax sen. Att man inte står ut med att höra brytningen förbättrade inget.

Iranier har jag träffat en handfull inom it-världen och de har varit genuint trevliga människor med bra arbetsmoral men inte de absolut skarpaste knivarna i lådan men dugliga med marginal. När jag tänker på dom får jag inte ihop att landet i sig är som det är.
När jag jobbade på Ericsson för 20 år sen var det en produkt på sajten som bestämde sig för att de skulle lägga arbetet på att skriva dokumentation på ett team i indien, för de fick ju 2 indier för mindre än vad en svensk kostade.
Resultatet var att de behövde samma svensk som skrev dokumentationen tidigare, och hade två indier som gjorde jobbet svårare för honom.

Har en hel hög med liknande historier. Har jobbat med helt okej indier med, men de är i en påtaglig minoritet. Men visst verkar det vara lite mindre populärt att ge all utveckling till indiska konsultbolag nuförtiden, för det blir inte billgare att betala 2 gånger för samma arbete. 1 gång för att indierna ska misslyckas och 1 gång för att panikutveckla något med ett svenskt bolag.

Det är fantastiskt gott om indier inom IT.
17346f941d967879cff8aab2bc71286e-2942244803.jpg
Även inom den naturvetenskapliga forskningen. Fram till 2004 var det gott om jobb men då inträffade den indiska invasionen.
Klart man anställer två indier för samma lön som en svensk, när de dessutom aldrig tar föräldraledighet eller VAB eller sjukanmäler sej.

View attachment 500792
Även inom den naturvetenskapliga forskningen. Fram till 2004 var det gott om jobb men då inträffade den indiska invasionen.
Klart man anställer två indier för samma lön som en svensk, när de dessutom aldrig tar föräldraledighet eller VAB eller sjukanmäler sej.
SEdan, att de mest bara genererar merjobb för att städa upp efter dem är ju bara positivt... :crash

TV4 vill att jag uppdaterar till TV4+ med tre månaders bindningstid, dvs 597kr. Yle sänder gratis.

Men heja Finland 🇫🇮
SVT och tv4 har sänt varannan match och SVT är ju "gratis". Handlar väl bara om vem som slänger upp mest slantar och köper tv-rättigheterna.

Ja.
Och SVT tar dina pengar vare sig du vill eller inte, Yle likaså. Det är inte direkt så att de köper tv-rättigheterna för sina egna pengar.
Så klart, men just Yle är faktiskt gratis för mig. Jag brukar i och för sig resa i Finland så de får väl in en hel del moms av mig.

Alla fotbollstävlingar borde sändas i pay per view så man slapp se skiten när man förväntar sig att se något lite mer intellektuellt och inspirerande.
Annan kanal? Man får leta djupt för att hitta något intellektuellt och inspirerande på PS.

PS borde ta betalt av de som vill betala så att vi som inte vill betala slipper "betala" för skiten. Precis som du är inne på, de som vill betala betalar. Inte så svårt.

Last edited:
Alla fotbollstävlingar borde sändas i pay per view så man slapp se skiten när man förväntar sig att se något lite mer intellektuellt och inspirerande.
Tycker ändå det tog längre tid än vanligt tills någon eljest äldre man var tvungen att kommentera något i den linjen, däremot hade du personligen oddsen på din sida, speciellt då GuW lyser med sin frånvaro.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back