Sverige idag..

Nu vet jag inte exakt hur det här har gått till men det finns risk att det bara kan hända i Sverige. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/en-person-skjuten-av-polis-i-jonkoping

Nja, Poliser knivhuggs nog i andra länder också, skillnaden kan vara hur polisen har approchat personen med kniven, I andra länder kanske dom hade Tazrat personen, pepparsprejat eller som i USA skjutit i förebyggande syfte.

Jag tycker det är bra om polisen är lugn och trevlig, men till en viss gräns.
"Smile, but carry a big stick"

EDIT: TomK hann före med nästan samma innebörd

Nja, Poliser knivhuggs nog i andra länder också, skillnaden kan vara hur polisen har approchat personen med kniven, I andra länder kanske dom hade Tazrat personen, pepparsprejat eller som i USA skjutit i förebyggande syfte.

Fast om du skjuter någon i förebyggande syfte så har du ju just förebyggt att bli knivhuggen.

Tips är att följa police activity på Youtube, där kommer dagligen upp nya filmer från kroppskameror från amerikansk polis, och visar på både för- och nackdelar med en offensiv polis.
Verkar finnas en 21-feet regel i USA, dvs om en knivman är närmare än sju meter så har kniven bättre odds än en pistol i hölster. Här kanske det frestas med dialog i form av saft och bulle istället?

Två Poliser ska inte behöva förlora mot en knivman

Fast om du skjuter någon i förebyggande syfte så har du ju just förebyggt att bli knivhuggen.

Fast då visar det sig sen vara fel person, eller att personen har kastat kniven eller något annat besvärande...
Verkar finnas en 21-feet regel i USA, dvs om en knivman är närmare än sju meter så har kniven bättre odds än en pistol i hölster. Här kanske det frestas med dialog i form av saft och bulle istället?

Kniv är jäkligt snabbt om dom kommer inom räckvidd, så det låter som en bra regel, bara inte killen med måttbandet som mäter upp dom 21 fötterna blir knivhuggen

Det som förvånar mig är inte hur ofta de skjuter utan att de alltid skjuter i bålen.

Sedan skjuter de helt annorlunda än i dag Sverige också, har de väl börjat så slutar de inte utan de kommer skjuta klart, oavsett om gärningsmannen börjar springa därifrån eller till och med sätter sig i en bil.

Samtidigt får man se hur till synes helt normala trafikstopp plötsligt kan sluta med att någon drar fram en pistol, så sammantaget förstår man varför det skjuts så mycket.

Fast då visar det sig sen vara fel person, eller att personen har kastat kniven eller något annat besvärande...

Det är ju mer att de skjuter någon som drar en kniv med fyra skott än att man åker runt och skjuter lite slumpmässigt utvalda personer utifall de skulle kunna bli våldsamma.

Det är ju mer att de skjuter någon som drar en kniv med fyra skott än att man åker runt och skjuter lite slumpmässigt utvalda personer utifall de skulle kunna bli våldsamma.

Ja, det vore ju onekligen fumt att skjuta en utvecklingsstörd med ett leksaksvapen 21 gånger

Ja, det vore ju onekligen fumt att skjuta en utvecklingsstörd med ett leksaksvapen 21 gånger
Jag tror att just den händelsen är svår att värdera för mig men att det alltid är de svagaste som råkar sämst ut av svensk polis är beklämmande. #osmovallo

Jag tror att just den händelsen är svår att värdera för mig men att det alltid är de svagaste som råkar sämst ut av svensk polis är beklämmande. #osmovallo
Osmo var knappast en svag figur. En skitstövel som gjorde livet sämre för många andra.

Sverige idag, sporthoj förra året.

Vi diskuterade ju försvarsvilja bland invandrare tidigare, bra att diskussionen är i kapp forumet nu.

”Syftet inte att skrämmas – det är allvar på riktigt”

Jag skulle nog kategorisera honom som en socialt svag person, riskfri för polisen att avliva.
Hade en allmänt störig och besvärlig granne i ett hus som soc hyrde. Bodde i en "stuga på granntomten" 50m därifrån. När han inte ofredade folk i området drog han på turnéer jag inte vet något om. Ganska ruggig typ med en trasig boxer som sällskap eller nåt.

Efter en av sina turer, då hunden sprang vind för våg, kom det plötsligt en massa poliser. De väntade ut honom en natt, sen gick de in. Han stod där med en trasig gammal musköt. Polismannen säger sig ha blivit överraskad och drog iväg ett eller par skott, som släckte honom.

Några närboende kvinnor uttryckte stor glädje.

Gaphals var mer min uppfattning, men jag kände honom inte speciellt bra.
Säkert gapig, säkert inte tillräckligt gapig för att förtjäna att kvävas.

Det var ju en fin repris på Rådmansgatan i somras, jobbig typ som förtjänar ett kok väktarstryk blir istället mördad.

Det drabbar bara en samhällsgrupp.

Svår fråga ja, speciellt för de som ville ha så här stor invandring, eller kanske ännu värre - de som trodde på lögnen att det var oundvikligt.

Detta diskuterades också för flera år sedan på sporthoj, intressant att ett perifert mc forum ligger före i de flesta samhällsvetenskapliga diskussionerna. ?⭐????

1000041199.jpg

Gissar att det rör sig om en till "svensk gängkriminell"​

som ser Svenska Medborgarskapet som en Resehandling.​

1705064551597.png
Citat:
Mannen är folkbokförd i Sydsverige och är sedan flera år tillbaka en del av den grovt kriminella miljön i Sydsverige. ...............

Han befinner sig nu enligt uppgift till DN i Libanon.

Last edited:
Back