Sverige idag..

Ja varför kan inte Sverige sätta stopp vid gränsen. För fordon med dåliga däck.
Såg för några år sedan att en Svensk transport av en tyngre maskin (grävskopa?) stoppats i Norge vid gränsen i Värmland på grund av för dåliga däck.
Jag kan inte minnas när jag sist sett en kontroll vid kontrollplatsen vid motorvägen E6 i närheten av Halmstad. Så det är väl några år sedan.
För att vi inte har folk nog till det är väl den enda anledningen. Sverige har lagstöd för att göra det.

Men det inte kompetens utan antal som räknas vid val i Sverige.
En röst från en Somalisk kameltransport skötare
https://www.qwant.com/?q=kamelfarm+angered&t=web :rofl
är lika mycket värd som
En röst från en Svensk snöröjare :)
Likt medborgarskap så har "vi" inte fattat att man ska vara restriktiv med att dela ut rösträtt.
Inte skulle jag få komma hem till dig och bara rakt upp och ned ha en ha något och säga till om hur ditt hem ska skötas och vad din familj ska göra. Det bestämmer NI.

Det står ”hen”, jag är hundra säker på att det borde stå ”han”.
En sak till är jag lika säker på, det är vilken klientel det kan vara frågan om…
IMG_2920.jpeg

Vad håller vi på med? Sluta upp, genast!

Att välja sin egen könstillhörighet bör inte innebära att omgivningen tvingas uppfatta verkligheten på samma sätt.
Vad som är bisarrt i vår samtid är att man kan påstå att verkligheten är något annat än det är, och ha rätten på sin sida. Offentligheten sanktionerar kraven på könsidentiteter från aktivister. De som motsätter sig relativiseringen av verkligheten får sparken eller blir tvungna att betala ersättning. Vad som är sant, förnuftigt och det som är objektivt riktigt för alla spelar ingen roll.

Vi tycks ha kommit till en punkt där staten tvingar oss att ljuga för att inte kränka. Och straffa oss för sanningen.

Vad håller vi på med? Sluta upp, genast!

Jag identifierar mig som Kung och tänker stämma landstinget för att de inte skrivit "Hans majestät" i mina journaler.

Det står ”hen”, jag är hundra säker på att det borde stå ”han”.
En sak till är jag lika säker på, det är vilken klientel det kan vara frågan om…
View attachment 493922
Undfallenhet kostar. Mer undfallenhet, högre pris, i längden.

Lägg ner skiten och adressera felaktig och medioker vård istället. Blir du lemlästad är det stört omöjligt att få rätt.

Undfallenhet kostar. Mer undfallenhet, högre pris, i längden.

Lägg ner skiten och adressera felaktig och medioker vård istället. Blir du lemlästad är det stört omöjligt att få rätt.
I Sverige är det alltid små överträdelser som bestraffas hårt (felparkering, skattebrott, rattonykterhet) medan grov brottslighet faller mellan stolarna (välfärdsbedrägeri, hedersvåld, brott mot person).

Varför tillåter vi att det är så?

I Sverige är det alltid små överträdelser som bestraffas hårt (felparkering, skattebrott, rattonykterhet) medan grov brottslighet faller mellan stolarna (välfärdsbedrägeri, hedersvåld, brott mot person).

Varför tillåter vi att det är så?

För att inte tala om en älgjägare som har ett magasin för mycket.

Men det är ju lättare att straffa en sån än en Adidas-soldat med en hel låda handgranater.

Nu vet jag inte exakt hur det här har gått till men det finns risk att det bara kan hända i Sverige. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/en-person-skjuten-av-polis-i-jonkoping

Nja, Poliser knivhuggs nog i andra länder också, skillnaden kan vara hur polisen har approchat personen med kniven, I andra länder kanske dom hade Tazrat personen, pepparsprejat eller som i USA skjutit i förebyggande syfte.

Jag tycker det är bra om polisen är lugn och trevlig, men till en viss gräns.
"Smile, but carry a big stick"

EDIT: TomK hann före med nästan samma innebörd

Nja, Poliser knivhuggs nog i andra länder också, skillnaden kan vara hur polisen har approchat personen med kniven, I andra länder kanske dom hade Tazrat personen, pepparsprejat eller som i USA skjutit i förebyggande syfte.

Fast om du skjuter någon i förebyggande syfte så har du ju just förebyggt att bli knivhuggen.

Tips är att följa police activity på Youtube, där kommer dagligen upp nya filmer från kroppskameror från amerikansk polis, och visar på både för- och nackdelar med en offensiv polis.
Verkar finnas en 21-feet regel i USA, dvs om en knivman är närmare än sju meter så har kniven bättre odds än en pistol i hölster. Här kanske det frestas med dialog i form av saft och bulle istället?

Två Poliser ska inte behöva förlora mot en knivman

Fast om du skjuter någon i förebyggande syfte så har du ju just förebyggt att bli knivhuggen.

Fast då visar det sig sen vara fel person, eller att personen har kastat kniven eller något annat besvärande...
Verkar finnas en 21-feet regel i USA, dvs om en knivman är närmare än sju meter så har kniven bättre odds än en pistol i hölster. Här kanske det frestas med dialog i form av saft och bulle istället?

Kniv är jäkligt snabbt om dom kommer inom räckvidd, så det låter som en bra regel, bara inte killen med måttbandet som mäter upp dom 21 fötterna blir knivhuggen

Det som förvånar mig är inte hur ofta de skjuter utan att de alltid skjuter i bålen.

Sedan skjuter de helt annorlunda än i dag Sverige också, har de väl börjat så slutar de inte utan de kommer skjuta klart, oavsett om gärningsmannen börjar springa därifrån eller till och med sätter sig i en bil.

Samtidigt får man se hur till synes helt normala trafikstopp plötsligt kan sluta med att någon drar fram en pistol, så sammantaget förstår man varför det skjuts så mycket.

Fast då visar det sig sen vara fel person, eller att personen har kastat kniven eller något annat besvärande...

Det är ju mer att de skjuter någon som drar en kniv med fyra skott än att man åker runt och skjuter lite slumpmässigt utvalda personer utifall de skulle kunna bli våldsamma.

Det är ju mer att de skjuter någon som drar en kniv med fyra skott än att man åker runt och skjuter lite slumpmässigt utvalda personer utifall de skulle kunna bli våldsamma.

Ja, det vore ju onekligen fumt att skjuta en utvecklingsstörd med ett leksaksvapen 21 gånger

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back