Sverige idag..

Ja, det vore ju onekligen fumt att skjuta en utvecklingsstörd med ett leksaksvapen 21 gånger
Jag tror att just den händelsen är svår att värdera för mig men att det alltid är de svagaste som råkar sämst ut av svensk polis är beklämmande. #osmovallo

Jag tror att just den händelsen är svår att värdera för mig men att det alltid är de svagaste som råkar sämst ut av svensk polis är beklämmande. #osmovallo
Osmo var knappast en svag figur. En skitstövel som gjorde livet sämre för många andra.

Jag skulle nog kategorisera honom som en socialt svag person, riskfri för polisen att avliva.
Hade en allmänt störig och besvärlig granne i ett hus som soc hyrde. Bodde i en "stuga på granntomten" 50m därifrån. När han inte ofredade folk i området drog han på turnéer jag inte vet något om. Ganska ruggig typ med en trasig boxer som sällskap eller nåt.

Efter en av sina turer, då hunden sprang vind för våg, kom det plötsligt en massa poliser. De väntade ut honom en natt, sen gick de in. Han stod där med en trasig gammal musköt. Polismannen säger sig ha blivit överraskad och drog iväg ett eller par skott, som släckte honom.

Några närboende kvinnor uttryckte stor glädje.

Gaphals var mer min uppfattning, men jag kände honom inte speciellt bra.
Säkert gapig, säkert inte tillräckligt gapig för att förtjäna att kvävas.

Det var ju en fin repris på Rådmansgatan i somras, jobbig typ som förtjänar ett kok väktarstryk blir istället mördad.

Det drabbar bara en samhällsgrupp.

Svår fråga ja, speciellt för de som ville ha så här stor invandring, eller kanske ännu värre - de som trodde på lögnen att det var oundvikligt.

Detta diskuterades också för flera år sedan på sporthoj, intressant att ett perifert mc forum ligger före i de flesta samhällsvetenskapliga diskussionerna. ?⭐????

1000041199.jpg

Gissar att det rör sig om en till "svensk gängkriminell"​

som ser Svenska Medborgarskapet som en Resehandling.​

1705064551597.png
Citat:
Mannen är folkbokförd i Sydsverige och är sedan flera år tillbaka en del av den grovt kriminella miljön i Sydsverige. ...............

Han befinner sig nu enligt uppgift till DN i Libanon.

Last edited:
Varför i hela friden skulle vi svälta? Vi har redan nu en överproduktion av mat, och även om vi blir av med halva befolkningen så skulle vi inte behöva halvera produktionen av maten, på grund av att det mesta görs av maskiner. Jävla trams, måtte hon får en enorm fistel i röven.
Säger ganska mycket om kompetensen i det offentliga i allmänhet och i socialdemokratin i synnerhet

Vilka känslor uppstår när ni hör detta?
Hat? Förakt?

Sanningen är... säger hon. Sanningen.
Jag kommer att tänka på Adolf Hitler. Efter läst ca halva "Min Kamp mot vansinnet i fängelset" #
gav jag upp. Och drog slutsatsen: Om författaren av den här smörjan lyckades bli en framgångsrik politiker i Europas största land, vad fodras då i ett litet land i Europas utkant ?
Utmärkt illustrerat av tex Carl 500 % Bildt och nu av Ylva Johansson på Europa nivå.

# titeln förkortad på uppmaning av förläggaren

Lånade Adolf Hitler Min Kamp (med kommentarer) på biblioteket och det går nog fortfarande.

Det har kommit ca 15 cm snö i Majorna i kombination med vind i området 10 - 20 m/s.
Resultat: Omväxlande renblåst från snö och drivor. Gissar mer snö längre från kusten.
1705490487859.png

Det har kommit ca 15 cm snö i Majorna i kombination med vind i området 10 - 20 m/s.
Resultat: Omväxlande renblåst från snö och drivor. Gissar mer snö längre från kusten.

Ja, det där följer vi med spänning!
På den här bilden ser vi hur fruktansvärt det är, Polisen spärrar av vägen för att snön når nästan upp på fälgkanten på polisbilen (som har lågprofildäck) och även nästan upp till ovanlädret på polismannens rejäla kängor.
Bandvagnar är inkallade!

snowstorm.png

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back