Ny metod för elliminering av bös. Sätt upp affischer på busskurer med texten "provskjut här".
300 gånger starkare glas.
www.gp.se
Mina Nokia N9 (en privat och en till firman) är gjorda av polykarbonat. Mer än 10 år gamla och jag har inte sett något skäl att byta ut dom mot amrikanska spiontelefoner.
När jag läst användarvillkoren EULA från Google med rätt ladda ner och dela en hel rad grejer
avslutat med "men ej begränsat till detta" har jag tappat aptiten och de har hamnat i byrålådan, båda gångerna jag trillade dit och köpte. "En modernare mobil."
Apropå USA.
Citat:
Försvarsberedningen måste kallas in, krävde bland annat Moderaterna och Liberalerna häromveckan.
slut Citat
Jag tycker det är rätt komiskt av Moderaterna, de som svarat för den största slakten av det svenska försvaret att klaga.
Europa måste ta större ansvar för sin egen säkerhet, skriver DN:s ledarredaktion.
www.dn.se
The president’s repeatedly stated desire in private to withdraw from the alliance has raised concerns among officials who fear he may revisit the threat.
www.nytimes.com
Själv tycker jag det är rätt obegripligt att EU "inte kan försvar sig själva".
Det räcker med att jämföra BNP för EU och Ryssland.
För att det för mig ska framgå som orimligt med ett rysskt angrepp, ekonomin saknas.
Och vad det gäller Ukraina, är det ett land, fritt från korruption, en väl fungerande demokrati
eller är det en vanlig "bananrepublik" i Europa.
I så fall går det lätt förklara Biden's intresse. Bananrepubliker är ju USA's bästa vänner.
A classified US State Department email from 2016 shows a leading diplomat warning that Hunter Biden’s lucrative job with a Ukrainian energy company “undercut” American efforts to …
nypost.com
Men varför ska EU dras in i skiten ?