Sverige idag..

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Är saker skit och elände, då gör man något åt det.
Jovisst, det gör man. Det är så krig borde vara. MEN det verkar inte vara så senaste seklet, man krigar av helt andra anledningar. Grejen med det moderna samhälle vi lyckats bygga upp här i väst sedan dom stora gamla krigen är att vi inte behöver kriga längre.

Man "krigar" på andra vilkor idag; aktier, upp och nedgång, konkurser, övertaganden .. mm. Man krigar med siffror, inte via människor och om landmassa. Vem som bor var, eller vilka som har rätt till ett visst landområde, spelar ingen roll för moderna människan (dock inte för israel / palestina som verkar gilla kriga till frukost, middag, kväll ). Jag kan ha fina tillgångar i vilket land som helst och äga förmögenheter världen över utan att vara fysiskt förankrad i något land. Kineserna är bra på det, kolla deras gigantiska nybyggda hamnområde här i Nynäshamn. Och se vad dom gör i Afrika, snacka om passiv invasion. Tillhör man en folkgrupp med snäppet högre IQ tar man över världen i lugn och ro, militären använder man bara hemma för att tysta ner eventuellt obekväma åsikter. Så svenskt "försvar" styrt av mesar och dåligt myglande charmlösa politiker är inget jag ens tar i med tång.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Ganska fascinerande tycker jag
View attachment 496436
Ja, men inte speciellt förvånande! Jag brukar sätta på den typen av stämningsmusik ganska ofta när jag är hemma, och det har slagit mig hur snarlika många av låtarna är med uppbyggnad, instrumentering och stil trots att det står olika artistnamn på låtarna.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Hets mot folkgrupp ? Tydligen inte när det sprids av SVT !

1710840051357.png
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Att kasta sten mot Polisen är OK enligt Unionen.​

Inte ett skäl för arbetsgivaren att tappa förtroendet !​

1710843392828.png
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Att köra bil i jobbet utan körkort är inte heller tillräckligt skäl för att få sparken enligt facket, tvi fan !
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Att Iraks tidigare försvarsminister inte gripits förut beror på att (s)-regeringen ingrep när försäkringskassan ville gripa honom för bidragsbrott.
Ett gripande kunde störa Sveriges förbindelse med främmande makt.
1710939730587.png
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Bankernas kunder ska bli svårlurade men vad vad hjälper det när bankerna är så lättlurade ?​

1710927728219.png
Jag tror att vi alla vanliga människor undrat varför Rolf Carlander helt plötsligt vill flytta hela sin förmögenhet ?
Banken gör det inte ! Snacka om dålig kundkännedom ?
Ska inte bankerna ha Kundkännedom ?
Brottsligt ? Borde vara brottsligt tycker jag.

1710927927399.png
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Bankernas kunder ska bli svårlurade men vad vad hjälper det när bankerna är så lättlurade ?​

View attachment 496470
Jag tror att vi alla vanliga människor undrat varför Rolf Carlander helt plötsligt vill flytta hela sin förmögenhet ?
Banken gör det inte ! Snacka om dålig kundkännedom ?
Ska inte bankerna ha Kundkännedom ?
Brottsligt ? Borde vara brottsligt tycker jag.

View attachment 496472

Men jävlar vad banken har kontrollerat Rolf de senaste åren. Han har nog som oss alla fått fylla i dokument om kundkännedom, blivit starkt ifrågasatt om han försökt sätta in kontanter eller tagit ut kontanter.

Och till vilken nytta?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Men jävlar vad banken har kontrollerat Rolf de senaste åren. Han har nog som oss alla fått fylla i dokument om kundkännedom, blivit starkt ifrågasatt om han försökt sätta in kontanter eller tagit ut kontanter.

Och till vilken nytta?
Exakt. Bankerna äg inte ute efter bedragarna, de är ute efter alla ”Rolf”. Samtalen med banken blir bara obehagligare.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

Bankernas kunder ska bli svårlurade men vad vad hjälper det när bankerna är så lättlurade ?​

View attachment 496470
Jag tror att vi alla vanliga människor undrat varför Rolf Carlander helt plötsligt vill flytta hela sin förmögenhet ?
Banken gör det inte ! Snacka om dålig kundkännedom ?
Ska inte bankerna ha Kundkännedom ?
Brottsligt ? Borde vara brottsligt tycker jag.

View attachment 496472
Tror vi kommer att få se rättsväsendets ryggradsreflexer strax. Alltså, blåslampa på hackern till bedragarnas fromma. Eller ryggrad… Reflex får räcka.
Jag har svårt att se annat än att det hade gått att få vettig lagstiftning på plats, för det här förfallet har pågått länge. Viljan fattas och skälen skrämmer.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tror vi kommer att få se rättsväsendets ryggradsreflexer strax. Alltså, blåslampa på hackern till bedragarnas fromma. Eller ryggrad… Reflex får räcka.
Jag har svårt att se annat än att det hade gått att få vettig lagstiftning på plats, för det här förfallet har pågått länge. Viljan fattas och skälen skrämmer.

Enligt vad jag hörde på radion så var hackaren också anmäld men enligt den intervjuade polisen svår att hitta eftersom han dolt sig väl.

Jag hoppas och tror att den enskilde polismannen fortfarande är tillräckligt jordnära för att inte heller lägga någon energi på att söka efter denne.
Högre upp i hierarkin har jag dock mindre hopp. Det finns säkert någon åklagare där som skulle klippa av sig ett finger för att kunna hitta och straffa hackaren.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Men jävlar vad banken har kontrollerat Rolf de senaste åren. Han har nog som oss alla fått fylla i dokument om kundkännedom, blivit starkt ifrågasatt om han försökt sätta in kontanter eller tagit ut kontanter.

Och till vilken nytta?
Och så skyller de på Rolf när det är klart som korvspad att Banken inte har Kundkännedom.
För få slut på det här är det enklast att Böta banken 20 ggr det försvunna beloppet pga Bristande Kundkännedom !
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Och så skyller de på Rolf när det är klart som korvspad att Banken inte har Kundkännedom.
För få slut på det här är det enklast att Böta banken 20 ggr det försvunna beloppet pga Bristande Kundkännedom !
Har de inte handskats lite vårdslöst med Rolfs tillgångar, säg?
Låt banken plikta. Enda sättet att få ordning.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har själv fått ett SMS om min order från Bauhaus, valde att inte ringa numret om jag ville ändra något.
Numret gick inte till Bauhaus utan till ett företag som inte haft någon verksamhet på två år.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men jävlar vad banken har kontrollerat Rolf de senaste åren. Han har nog som oss alla fått fylla i dokument om kundkännedom, blivit starkt ifrågasatt om han försökt sätta in kontanter eller tagit ut kontanter.

Och till vilken nytta?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top