Sverige idag..

Last edited:

Bankernas kunder ska bli svårlurade men vad vad hjälper det när bankerna är så lättlurade ?​

1710927728219.png
Jag tror att vi alla vanliga människor undrat varför Rolf Carlander helt plötsligt vill flytta hela sin förmögenhet ?
Banken gör det inte ! Snacka om dålig kundkännedom ?
Ska inte bankerna ha Kundkännedom ?
Brottsligt ? Borde vara brottsligt tycker jag.

1710927927399.png

Bankernas kunder ska bli svårlurade men vad vad hjälper det när bankerna är så lättlurade ?​

View attachment 496470
Jag tror att vi alla vanliga människor undrat varför Rolf Carlander helt plötsligt vill flytta hela sin förmögenhet ?

View attachment 496472

Men jävlar vad banken har kontrollerat Rolf de senaste åren. Han har nog som oss alla fått fylla i dokument om kundkännedom, blivit starkt ifrågasatt om han försökt sätta in kontanter eller tagit ut kontanter.

Och till vilken nytta?

Men jävlar vad banken har kontrollerat Rolf de senaste åren. Han har nog som oss alla fått fylla i dokument om kundkännedom, blivit starkt ifrågasatt om han försökt sätta in kontanter eller tagit ut kontanter.

Och till vilken nytta?
Exakt. Bankerna äg inte ute efter bedragarna, de är ute efter alla ”Rolf”. Samtalen med banken blir bara obehagligare.

View attachment 496470

View attachment 496472
Tror vi kommer att få se rättsväsendets ryggradsreflexer strax. Alltså, blåslampa på hackern till bedragarnas fromma. Eller ryggrad… Reflex får räcka.
Jag har svårt att se annat än att det hade gått att få vettig lagstiftning på plats, för det här förfallet har pågått länge. Viljan fattas och skälen skrämmer.

Tror vi kommer att få se rättsväsendets ryggradsreflexer strax. Alltså, blåslampa på hackern till bedragarnas fromma. Eller ryggrad… Reflex får räcka.
Jag har svårt att se annat än att det hade gått att få vettig lagstiftning på plats, för det här förfallet har pågått länge. Viljan fattas och skälen skrämmer.

Enligt vad jag hörde på radion så var hackaren också anmäld men enligt den intervjuade polisen svår att hitta eftersom han dolt sig väl.

Jag hoppas och tror att den enskilde polismannen fortfarande är tillräckligt jordnära för att inte heller lägga någon energi på att söka efter denne.
Högre upp i hierarkin har jag dock mindre hopp. Det finns säkert någon åklagare där som skulle klippa av sig ett finger för att kunna hitta och straffa hackaren.

Och till vilken nytta?
Och så skyller de på Rolf när det är klart som korvspad att Banken inte har Kundkännedom.
För få slut på det här är det enklast att Böta banken 20 ggr det försvunna beloppet pga Bristande Kundkännedom !

Och så skyller de på Rolf när det är klart som korvspad att Banken inte har Kundkännedom.
För få slut på det här är det enklast att Böta banken 20 ggr det försvunna beloppet pga Bristande Kundkännedom !
Har de inte handskats lite vårdslöst med Rolfs tillgångar, säg?
Låt banken plikta. Enda sättet att få ordning.

Har själv fått ett SMS om min order från Bauhaus, valde att inte ringa numret om jag ville ändra något.
Numret gick inte till Bauhaus utan till ett företag som inte haft någon verksamhet på två år.

Last edited:
Tyckte det här var riktigt bra från SVT !

Varför vill de skapa sådana områden i sitt eget land?
Lättaste sättet få en statsministerlön var att stödja (mp)'s ideer ?
Och i (mp) är väl många som gärna åkt till Gambia på semester.
Det är ju lätt gissa hur många "normala relationer" som skapas mellan "svenska kvinnor" och "ensamkommande barn" när man ser på "fiaskona" med Arbogakvinnans hitman som tog livet av hennes föräldrar och pensionären i Kil som dödades av "sin" Afghan.
Nånstans mellan 10000 och 100000 gånger så många gissar jag.

Varför vill de skapa sådana områden i sitt eget land?
Det blir en statusmarkör att kunna leva skild från det man skapat…åt less fortunate.

Därtill är det säkert många som tänker lika dumt som Jens Orback. Dvs väljer tro att islam är som kulturkristendom. Det blir ett bistert uppvaknande och de kommer ändå att tro de kan flytta ifrån och lämpa över problemen på andra, vilket jag hoppas de inte hinner. Har någon posh släkting som är högst representativ för den sortens individer.

Last edited:
Är väl bara (kd) som tänker rösta nej i Sverige tiil möjligheten byta juridiskt kön
1711472415893.png

Är väl bara (kd) som tänker rösta nej i Sverige tiil möjligheten byta juridiskt kön
View attachment 496632
SD också skulle jag tro och förvånansvärt också Strandell

1711476141592.png

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back