Dala-Demokraten igår: Klart att barnen (manliga) som är nyanlända ska få ta hit sina föräldrar också !
(Min fundering: Vart tog systrarna vägen ? Sålda till den som betalt bäst ?) #
Citat
Ulf Kristersson ojade sig nyligen i riksdagen över att Morgan Johansson 2015 tyckte att man ”inte var en människa” om man inte lät barn träffa sina föräldrar, och det är man väl inte heller!
KD-toppen Jakob Forssmed gjorde värnplikten och Peter Hultqvist gjorde vapenfri tjänst. Anders Borg ansåg på sin tid att försvaret var ett särintresse och Morgan Johansson tyckte att föräldrar och barn hör ihop. Men nu ska sådana som Jakob Forssmed, Peter Hultqvist, Anders Borg, Morgan Johansson, Stefan Löfven och alla de som stod tillsammans med mig på Medborgarplatsen skuldbeläggas enligt dagens politiska retorik.
Slut Citat
Krönika
www.dalademokraten.se
#
https://www.qwant.com/?q=girl+sudan+auction+facebook&t=web
När jag reste genom Sudan 1977 stod en hustru i 12 kor. Ganska rimligt för det är kvinnorna som försörjer familjen genom sitt arbete på fälten tycker jag. Och dom 12 korna som kom in behövde hennes bror i sin tur för att få sig en hustru. Det nya är att inkomsterna från systrarna nu används för att skicka bröderna till EU. Som ankare för ta hit resten av familjen till Sverige.