Sverige idag..

Är bilden som blueridge la upp i #14966 fel menar du GuW?

Går väl via SIDA om det inte går direkt isf?

Klicka in på bilaga 7 och se tabell 2.10. De 15 organisationer som tagit emot mest svenskt kärnstöd 2022.
Där finns UNRWA med.

Fast Sverige hade väl ändå inga planer på att ge dom något bistånd?

Jag läste något på twitter om att inga pengar från Sverige skulle gå till som i år hursomhelst, och då finns det ju lixom inget att pausa
Vi har väl inte pausat "humanitärt" bistånd alls?

Vi har väl inte pausat "humanitärt" bistånd alls?

Nej, men inga av pengarna skulle gå till UNRWA som jag förstod det.
Det var någon moderat som twittrade det tror jag, jag ska se om jag hittar det.

Att vi tidigare har gett dom pengar är förstås beklagligt, men huvudsaken är att det upphör

EDIT: Jag hittar inte tweeten, givetvis ska inte svenskt bistånd gå till UNRWA och då borde man kunna gå ut och säga det

Last edited:
Nej, men inga av pengarna skulle gå till UNRWA som jag förstod det.
Det var någon moderat som twittrade det tror jag, jag ska se om jag hittar det.

Att vi tidigare har gett dom pengar är förstås beklagligt, men huvudsaken är att det upphör

EDIT: Jag hittar inte tweeten, givetvis ska inte svenskt bistånd gå till UNRWA och då borde man kunna gå ut och säga det
Jag bedömer att du har förstått det fel, jag kan undersöka det åt dig och korrigera dig formellt om så önskas.

Bifogat

• 1000042318.jpg
    1000042318.jpg
    754.9 KB · Visningar: 15
Jag bedömer att du har förstått det fel, jag kan undersöka det åt dig och korrigera dig formellt om så önskas.

Nej, det behöver du inte göra, efter lite googling ser det ut som att tweeten var fel/jag har fel.

Det var ingen fråga jag var insatt i, och detvar en källa jag kände igen (minns dock inte vilken) så jag tog det för sanning utan att granska (det borde enligt mig ha varit självklart att inte skicka mer pengar dit redan innan kriget bröt ut)

Nej, det behöver du inte göra, efter lite googling ser det ut som att tweeten var fel/jag har fel.

Det var ingen fråga jag var insatt i, och detvar en källa jag kände igen (minns dock inte vilken) så jag tog det för sanning utan att granska (det borde enligt mig ha varit självklart att inte skicka mer pengar dit redan innan kriget bröt ut)
Försvarstal: godkänt

• Gilla
Reaktioner: GuW
Nu går Finland till Presidentval. Eftersom Finnar och Finländare är skrivkunniga när dom får välja President räcker det med en gemensam valsedel.
Väljarens uppgift är att skriva in den siffra som motsvarar den kandidat hen väljer.
Undrar lite hur många år efter Sverige ligger ?
När är nått liknande med en valsedel och skriv- och läskunniga väljare är infört i Sverige ? :va
1706440612509.png

Last edited:
Är bilden som blueridge la upp i #14966 fel menar du GuW?

Går väl via SIDA om det inte går direkt isf?

Klicka in på bilaga 7 och se tabell 2.10. De 15 organisationer som tagit emot mest svenskt kärnstöd 2022.
Där finns UNRWA med.
Hittade i utgiftsområde-7-internationellt-bistand.pdf
1706442135494.png
Är det vad som ska ges 2024 eller De 15 som mottagit mest kärnstöd 2023 ?

Hittade i utgiftsområde-7-internationellt-bistand.pdf
View attachment 494686
Är det vad som ska ges 2024 eller De 15 som mottagit mest kärnstöd 2023 ?

Det är ett utfall för 2022, inte förslaget för 2024.
"De 15 organisationer som tagit emot mest svenskt kärnstöd 2022 återfinns i tabell
2.10"

Du tittar budgetproposition avseende utgiftsområde 7 för 2024.

Last edited:
Nu går Finland till Presidentval. Eftersom Finnar och Finländare är skrivkunniga när dom får välja President räcker det med en gemensam valsedel.
Väljarens uppgift är att skriva in den siffra som motsvarar den kandidat hen väljer.
Undrar lite hur många år efter Sverige ligger ?
När är nått liknande med en valsedel och skriv- och läskunniga väljare är infört i Sverige ? :va
View attachment 494681
Finland har i och för sig en skola som premierar läs- och skrivkunnighet, så jämförelsen är inte rättvis. Skulle Sverige ha en pamflett där väljaren fick välja könstillhörighet skulle vårt val bli mycket bättre än Finlands.

Det talas mycket om att Trump och (sd) är klimatförnekare men klimatförnekare finns i svenska kommuner, i alla partier. När Operan stod klar nere vid Göta Älv i Göteborg 1994 undrade jag hur det tänkts ?
1706445451017.png
Citat:

Tänka om?​

Men det är tydligt att planerad reträtt är en känslig fråga hos många kommuner.
– Det är attraktivt att bo vid vatten och marknaden spelar stor roll. Många kommuner planerar för att utveckla områden trots att de står inför risken för översvämningar, havsnivåhöjningar, mer frekventa stormar och liknande, säger Van Well.
– Men vi borde börja tänka mer långsiktigt på var vi bor och hur vi bygger våra samhällen. Kanske titta mer inåt land, på säkrare mark.
slut citat

Last edited:
Det talas mycket om att Trump och (sd) är klimatförnekare men klimatförnekare finns i svenska kommuner, i alla partier. När Operan stod klar nere vid Göta Älv i Göteborg 1994 undrade jag hur det tänkts ?
View attachment 494693
Citat:

Tänka om?​

Men det är tydligt att planerad reträtt är en känslig fråga hos många kommuner.
– Det är attraktivt att bo vid vatten och marknaden spelar stor roll. Många kommuner planerar för att utveckla områden trots att de står inför risken för översvämningar, havsnivåhöjningar, mer frekventa stormar och liknande, säger Van Well.
– Men vi borde börja tänka mer långsiktigt på var vi bor och hur vi bygger våra samhällen. Kanske titta mer inåt land, på säkrare mark.
slut citat
Jag tror att det är så enkelt att alla intressenter egentligen förstår att det kommer inte hända något alls med havsnivån förutom att den sjunker i och med landhöjningen men det är lite "vi såg det inte komma" på gång.

Jag tror att det är så enkelt att alla intressenter egentligen förstår att det kommer inte hända något alls med havsnivån förutom att den sjunker i och med landhöjningen men det är lite "vi såg det inte komma" på gång.
Jo det är bara att hoppas på landhöjningen, tyvärr verkar den dröja i Göteborg.
Men det kanske ska vara så här ?
Genomsnittsligt under året är ju inte Fiskhamnen översvämmad.
Bara ibland.

Det är okej när vi gör det!

När alla gått bananas på normkritik och syntetisk värdegrund så blir det så här.

Bara fler och fler lagar när normer löses upp och folk med annan moral och värderingar - dvs oskrivna regler - välkomnas i mängder in i landet.

Ett friskt samhälle behöver inte många lagar. Man vet via normer, uppfostran sedvänja vad som gäller. Man fostras i det, gör man fel så stöts man bort.
Olika kulturer har olika normer, därav det 'nödvändiga' i fler och fler nedskriva regler/agar.

Som vanligt ger man sig på symptomen. Varför behövs dessa lagar? Åtgärda det ist.

Last edited:

Barn ID-kapas och används för att kunna köpa ut näringstillskott på Apotek som kan skicka räkningen vidare till Regionen ! Lingonmonarkien 2024 !​

1706715569099.png

Last edited:

Barn ID-kapas och används för att kunna köpa ut näringstillskott på Apotek som kan skicka räkningen vidare till Regionen ! Lingonmonarkien 2024 !​

View attachment 494759
It's all downhill from now...

Ibland går det fort att ändra lagar, ibland är det omöjligt. Vi vet alla när vilket gäller.

Lite kul när man ser på aftonbladet att sossarna spyr galla över det fruktansvärda att statsministern renovera och fixar till lite. När man tänker på att Morgan Johansson åkte taxi för ungefär samma summa förra året

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back