Sverige idag..

Många nyårsaftnar i år. Väl försvarat. Då kan vi lägga ner arbetet mot skjutvåld.
Jag tror att det rapporteras in betydligt fler "misstänkta skottlossningar" än antalet "faktiska" sådana. Något behöver definitivt göras, men att ta 19 rapporter som intäkt för att det är 19 skjutningar tror jag är fel.

Jag tror att det rapporteras in betydligt fler "misstänkta skottlossningar" än antalet "faktiska" sådana. Något behöver definitivt göras, men att ta 19 rapporter som intäkt för att det är 19 skjutningar tror jag är fel.

Nja, dom är ju rätt bra på att sortera bort falsklarmen, men okej, jag ger dig 50%.

50% av 19 är (jag ger dig en bonus) 9 skottlossningar

Är det bra då?

Ja det är anmälningsbenägenheten som ökat, förr i tiden anmäldes minsann bara verkliga skottlossningar och inte ens alla dom. :3freak

Fyvfan. En mamma med barn ikväll. ?
Morgan hade nog rast en stund...

Man kan ju undra vad som hände runt 2015 som fick det att fullständigt skena. Jaja, det kommer vi aldrig få veta.
Massinvandring från mena? Men passa dig för kausaliteten bara.
De såg att våldtäktsstatistiken skenade och tog sitt pick och pack till sverige för att rädda vårt fagra kvinnfolk. Dessa feminismens fanbärare kan vi tacka mycket för. Tänk hur det skulle sett ut om de inte kommit hit.

Är det någon som tror att det blir någon skillnad om andra blocket med sossepolitik vinner? Två nyanser av i princip samma sak.

Är det någon som tror att det blir någon skillnad om andra blocket med sossepolitik vinner? Två nyanser av i princip samma sak.

Nej nej, du har helt rätt.
Konsekvenserna av den Morganiserade brottsligheten landet har i våra socialdemokratiskt utsatta områden kommer vi tvingas leva med i minst 10-20 år framåt oavsett vilket block som tar får makten den 11 september 2022.

Vi är troligen fortfarande i samma sits, att det först kommer bli värre innan det kan börja bli bättre...

Massinvandring från mena? Men passa dig för kausaliteten bara.
De såg att våldtäktsstatistiken skenade och tog sitt pick och pack till sverige för att rädda vårt fagra kvinnfolk. Dessa feminismens fanbärare kan vi tacka mycket för. Tänk hur det skulle sett ut om de inte kommit hit.
Möjligt. Vi lär aldrig få någon officiell ofiltrerad info i vart fall.

Det kan väl absolut inte handla om gruppen som firat nyår 49 gånger i år? Eller? @L. Mäkinen ?

Det lär inte bli någon större skillnad i vart fall. Ingen av sidorna verkar ta ut svängarna utan beger sig snarare mot en sorts mitten. Uppenbart att alla åtta partier försöker göra sig populära bland alla grupper.

Alliansen gick ju i vart fall till val på, i svenska mått mätt, hyfsat stora förändringar. Nu verkar alla partier mest försöka övertyga väljarna att de har den bästa lösningen på hur man fixar de akuta problemen de själva ställt till med.

Om SD får sitta i regering och få inflytande i förhållande till deras storlek så kan nog något hända. Dock ser jag det som uteslutet kommande mandatperiod.

Dock tror jag vänsterblocket tar hem detta. S och MP i regering med C och V som stödpartier. Men spännande lär det bli. Alla opinionsundersökningar viktas ju ganska rejält och förra valet överskattades SD i undersökningarna jämfört med valresultat. Det kan lika gärna bli tvärtom. Jag tror starkt på att SD blir större än M och eventuellt komma i närheten av S.

Egentligen undrar jag om det inte är bäst att vänstern vinner detta valet. De får fyra år till på sig att göra bort sig ännu mer. Det kan ge en riktigt fin grund till en högerregering med SD/M/KD nästa val.

Alla 3 sist nämnda står för "öppen svenskhet" och globalism. De två begreppen betyder landförräderi.
Ta en titt på den här nya gripande filmen

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back