Sverige idag..

03c84f658fa05846c42b3c911b95754f.jpg
Allt är väl sant utom det sista. ;)

Hade facket på besök idag o jag e jhu inte med iomed den röda nyansen.

Men ifrågasätta vad i helvete dom sponsrar sossarna med 50 millar för när dom ärke nötterna inte fattar ett jota om vad som e viktigt för ett land..

Kort o gott ett land skall skötas som ett aktie bolag där en viss budget finns och den skall följas, det finns en plan och en uppföljning av planen, man anställer kompetent personal till viktiga saker o poster.

Svea rikes riktad är så långt från ett aktie bolag det någonsin går att komma.

Då får man en tom blick av den skallade representanten och ett svar, det vill inte jag diskutera med dej, nä men fuck facket då. Så åt jag 5 korv med bröd för att hämnas. ?

Hade facket på besök idag o jag e jhu inte med iomed den röda nyansen.

Men ifrågasätta vad i helvete dom sponsrar sossarna med 50 millar för när dom ärke nötterna inte fattar ett jota om vad som e viktigt för ett land..

Kort o gott ett land skall skötas som ett aktie bolag där en viss budget finns och den skall följas, det finns en plan och en uppföljning av planen, man anställer kompetent personal till viktiga saker o poster.

Svea rikes riktad är så långt från ett aktie bolag det någonsin går att komma.

Då får man en tom blick av den skallade representanten och ett svar, det vill inte jag diskutera med dej, nä men fuck facket då. Så åt jag 5 korv med bröd för att hämnas.
Vad var det för korv?

Ja då tar Polen och testar NATO vad NATO står för.

Vägrar USA / NATO så är saken klar för mig. USA vill 2022 lika lite som vid 1:a och 2:a Världskrigen bli indraget i Europeiska konflikter.
Där idag en av deltagarna är en Kärnvapenmakt.

Och lika bra att Europeerna får det här klart för för sig.
Dags att se över det egna försvaret.

Den andra möjligheten är givetvis att det som händer i Ukraina inte är ett folkmord av den storleken som det var risk för i Jugoslavien när Kosovo ville bryta sig ut.
Och alltså inget skäl för NATO att ingripa. Enbart mediaöverdrifter från Ukraina.

Bara välj själv vilket alternativ du tror på.

Last edited:
Ja då tar Polen och testar NATO vad NATO står för.

Vägrar USA / NATO så är saken klar för mig. USA vill 2022 lika lite som vid 1:a och 2:a Världskrigen bli indraget i Europeiska konflikter.
Där idag en av deltagarna är en Kärnvapenmakt.

Och lika bra att Europeerna får det här klart för för sig.
Dags att se över det egna försvaret.

Den andra möjligheten är givetvis att det som händer i Ukraina inte är ett folkmord av den storleken som det var risk för i Jugoslavien när Kosovo vill bryta sig ut.
Och alltså inget skäl för NATO att ingripa. Enbart mediaöverdrifter från Ukraina.

Bara välj själv vilket alternativ du tror på.
Konsekvenserna av att NATO startar krig mot Ryssland är lång värre än vad som händer nu.
Det är den krassa verkligheten.

Konsekvenserna av att NATO startar krig mot Ryssland är lång värre än vad som händer nu.

Fast Ryssland krigar ju inte mot Ukraina, det är ju bara en specialoperation för att rensa bort nazister. Följaktligen kan väl NATO hjälpa till med specialoperationen och skydda civila utan nazistiska sympatier. :va

...som någon nylig analys kom fram till, Sverige skulle isf få kunna smaka på FEM kärnvapenladdningar.
Dom FEM skjuter vi väl ner med Patriot ! ?

Dom FEM skjuter vi väl ner med Patriot ! ?
Tja, man kan ju hoppas, men vi har ju inte köpt dom bästa robotarna till Patriotsystemet.

Det beror ju också på hur Putler väljer att leverera kärnvapnen.

Tja, man kan ju hoppas, men vi har ju inte köpt dom bästa robotarna till Patriotsystemet.

Det beror ju också på hur Putler väljer att leverera kärnvapnen.
Det viktigaste är väl han väljer mål vid Halmstad ?
För jag läste om att i Halmstad undrade LVn hur det skulle gå ta sig till Stockholm när behov uppstod.
För tydligen är Patrioterna avsedda för "Stockholm".

Vilket betyder att med de starka NATO sympatierna som skymtar i Media så får de de som vill hjälpa Ukraina åka dit själva. De kommer inte får stöd från NATO.

Det viktigaste är väl han väljer mål vid Halmstad ?
För jag läste om att i Halmstad undrade LVn hur det skulle gå ta sig till Stockholm när behov uppstod.
För tydligen är Patrioterna avsedda för "Stockholm".

Var dom är placerad och tänkta att placeras tänker jag inte kommentera.

Däremot är det ju synd att vi inte köper det bästa på marknaden när vi ändå köper.

Men det är ju ett klart snäpp upp från att behöva hämta det som står på museum.

Marinen har börjat slå sina lovar runt Vasa museumet har jag hört...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back