Sverige idag..

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Hörde på nyheterna igår att Annie Lööf och Centerpartiet nu har svängt 180 grader i frågan om omskärelse utan medicinsk orsak, allt för att säkra några röster till valet 2022.
När ska det fruntimret beläggas med munkavle ?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Hörde på nyheterna igår att Annie Lööf och Centerpartiet nu har svängt 180 grader i frågan om omskärelse utan medicinsk orsak, allt för att säkra några röster till valet 2022.
När ska det fruntimret beläggas med munkavle ?
Annie Lööf och partiledningen har hela tiden varit mot förbudet. Partimedlemmarna har svängt.

Snart val och de behöver varenda islamsk röst. Synd om barnen bara.
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Annie Lööf och partiledningen har hela tiden varit mot förbudet. Partimedlemmarna har svängt.

Snart val och de behöver varenda islamsk röst. Synd om barnen bara.
Att det där öht ska vara en politisk fråga är rent sjukt.
"Jag tror på saker i en bok därför måste vi skära i mitt barns penis" Är det ett argument att ens diskutera i en modern demokrati?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Att det där öht ska vara en politisk fråga är rent sjukt.
"Jag tror på saker i en bok därför måste vi skära i mitt barns penis" Är det ett argument att ens diskutera i en modern demokrati?
Exakt. Och vill man vara konsekvent så vad säger man då om någon religion har som guds ord att man kapar ett öra, ett öga, elller varför båda armar och båda benen på nyfödda?

Är det ena ok men inte det andra? Var går gränsen? Är gränsen godtycklig eller logiskt konsekvent?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hörde på nyheterna igår att Annie Lööf och Centerpartiet nu har svängt 180 grader i frågan om omskärelse utan medicinsk orsak, allt för att säkra några röster till valet 2022.
När ska det fruntimret beläggas med munkavle ?
Och i jämställdhetens namn bör givetvis kvinnlig omskärelse också tillåtas.
Hur länge dröjer det ? 10 år eller 20 år ?
Innan mamma slipper fixa det under semester i Somalia med döttrarna.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hört talas om att barn som födda i Sverige inte talar svenska när de börjar skolan.
Trott det varit ovanligt men det verkar inte så.
Kanske ställa lite krav på föräldrarna / mammorna ?
Jobbar dom inte (enklast beskrivet genom hur mycket de betalat i inkomstskatt de senaste åren) så blir dom inte svenska medborgare. Och får inget PUT.
Och barnen får moderns medborgarskap.
Och ska gå i skola i hemlandet. Vars språk dom talar när det är dags för skola.

Citat från en kommentar
En f.d. kollega till mig skulle sätta sitt tredje barn, ett sladdbarn, i en förskola i samma område där hennes äldsta barn hade gått i förskolan och skolan. Hon upptäckte då att inget av de andra barnen i samma förskola hade svenska som modersmål, och en del kunde knappt förstå svenska alls. Min kollega flyttade inte bara sitt barn från den förskolan, utan hon flyttade hela sin familj till en annan del av staden.
slut citat

Jag känner två familjer som gjort som ovan.
Den ena (invandrare från Finland, arbetade som Tågbefälhavare/Konduktör hos SJ) flyttade från Angered till en annan stadsdel i Göteborg, Kaverås. Inte för språket utan på grund av att hennes pojke mobbades av de andra barnen i skolan från Mellan Östern och Afrika.
Den andra (också invandrare från Finland, städerska) tog av samma skäl (mobbning i Angered) och flyttade sin son till en privatskola i Göteborgs centrum.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kalifaten börjar bli för stora och homogena.

Min dotter förstod bara engelska när hon började på dagis men svenskan kom snabbt på dagis och även med sin farmor. Och på semestrarna lärde hon sig visaya så redan när hon var runt 5 år talade hon tre språk flytande.
Men om det inte pratades svenska på dagis så skulle ju aldrig det ha fungerat.

Jag fick en del kritik för att jag inte lärde henne svenska från början men med facit i hand så kunde det nog inte ha blivit bättre utfall än som det blev.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kalifaten börjar bli för stora och homogena.

Min dotter förstod bara engelska när hon började på dagis men svenskan kom snabbt på dagis och även med sin farmor. Och på semestrarna lärde hon sig visaya så redan när hon var runt 5 år talade hon tre språk flytande.
Men om det inte pratades svenska på dagis så skulle ju aldrig det ha fungerat.

Jag fick en del kritik för att jag inte lärde henne svenska från början men med facit i hand så kunde det nog inte ha blivit bättre utfall än som det blev.
Fördelen med engelska är stor chans att personalen på dagis talar engelska. Och det gör det lätt lära henne svenska. Och så behövde hon inte lägga så mycket tid på engelskan i skolan sedan.
Men det är värre om du bara talar din mors folks språk när du börjar på dagis.
Och det är ingen i personalen heller som talar svenska......
Då är du ju hopplöst körd i dagens skola där gå om en klass väl inte existerar.
Jag har själv gått om 1:a klass.
Det är faktiskt rätt bra kunna läsa och skriva innan 2:an....
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Fördelen med engelska är stor chans att personalen på dagis talar engelska. Och det gör det lätt lära henne svenska. Och så behövde hon inte lägga så mycket tid på engelskan i skolan sedan.
Men det är värre om du bara talar din mors folks språk när du börjar på dagis.
Och det är ingen i personalen heller som talar svenska......
Då är du ju hopplöst körd i dagens skola där gå om en klass väl inte existerar.
Jag har själv gått om 1:a klass.
Det är faktiskt rätt bra kunna läsa och skriva innan 2:an....

Ja, det var ju lite min poäng också, det fungerade för att alla pratade svenska på dagis.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
I takt med att folket inte känner att de har statens stöd så kommer vi nog få se allt mer sånt här.

Och några såg det inte komma.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
I takt med att folket inte känner att de har statens stöd så kommer vi nog få se allt mer sånt här.

Och några såg det inte komma.
Lugn, snart kommer väl de tiotusen nya poliserna som utlovats? Känns typ lika sannolikt som de trettiotusen tyska bögarna som skulle komma när vi gick med i EU.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
I takt med att folket inte känner att de har statens stöd så kommer vi nog få se allt mer sånt här.

Och några såg det inte komma.
:klappar
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jäklar vad tragiskt att detta ska behöva hända.
"Slängd" står det i rubriken i mittenlänken. Kan den helt enkelt ha lämnats vind för våg liggandes mlm tvärs över cykelbanan?



 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Citat:
Skolan har drivits i form av en ideell förening, vilket gjort att de inte behövt lämna in årsredovisning till Bolagsverket, säger han och fortsätter:

– Hade det varit ett aktiebolag hade det funnits någon typ av transparens. Här är det först när man börjar misstänka ekonomisk brottslighet som den här härvan kunnat nystas upp.
slut Citat.

Bara att konstatera att många som kommit hit som asylsökande är smartare än våra politiker.......
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top