Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Vill ni att försvaret skall få mer resurser? Isf är det dags att öka konsumtionen av tobak och alkohol.
Konstigt incitament detta signalerar men vafan, en karatefylla i veckan har väl ingen dött av.
Vågar man anta att när den "planerade förstärkningen av försvaret" är färdig så sänks skatterna igen?
En tidplan vore trevligt.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Så har det då presenterats en ny S-budget.
Det som känns lite utanför Sossarnas vanliga "comfort zone" är väl skattesänkningen på 7 miljarder.
Annars verka det mesta vara till för att blidka både C och V.
Något, som iaf i budget sammanhang, borde vara fullständigt omöjligt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så har det då presenterats en ny S-budget.
Det som känns lite utanför Sossarnas vanliga "comfort zone" är väl skattesänkningen på 7 miljarder.
Annars verka det mesta vara till för att blidka både C och V.
Något, som iaf i budget sammanhang, borde vara fullständigt omöjligt.
Så går det med välfärden när skatterna sänks enligt Veronica Palm (S).
Får jag gissa hon är utesluten ur (s) idag ?



Mer aktuell
 
Last edited:

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Så går det med välfärden när skatterna sänks enligt Veronica Palm (S).
Får jag gissa hon är utesluten ur (s) idag ?



Mer aktuell

Om jag minns rätt startade hon bolag, la pengarna från arvoden för föreläsningar mm (skattepengar från oss andra inte lika viktiga) i bolaget utan att ta ut lön. Då kunde hon fortsätta ta ut inkomstgaranti från riksdagen och ta ut bolagspengarna senare.
Kan ha missat i detaljerna, men ett snillrikt upplägg för att leva som det anstår en om man är sosse-adel.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Om jag minns rätt startade hon bolag, la pengarna från arvoden för föreläsningar mm (skattepengar från oss andra inte lika viktiga) i bolaget utan att ta ut lön. Då kunde hon fortsätta ta ut inkomstgaranti från riksdagen och ta ut bolagspengarna senare.
Kan ha missat i detaljerna, men ett snillrikt upplägg för att leva som det anstår en om man är sosse-adel.

Göran Persson bildade väl skolexemplet som även det mest obegåvade politikbroilers också följer numera.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Om jag minns rätt startade hon bolag, la pengarna från arvoden för föreläsningar mm (skattepengar från oss andra inte lika viktiga) i bolaget utan att ta ut lön. Då kunde hon fortsätta ta ut inkomstgaranti från riksdagen och ta ut bolagspengarna senare.
Kan ha missat i detaljerna, men ett snillrikt upplägg för att leva som det anstår en om man är sosse-adel.
Reinfeldt gjorde likadant. Jag hade nog mjölkat på samma sätt om jag var politiker. Ruttet, ja men människan är rutten. Ger man folk ett system som är lagligt att utnyttja så görs det. Dags att strama åt ytterligare.
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Reinfeldt gjorde likadant. Jag hade nog mjölkat på samma sätt om jag var politiker. Ruttet, ja men människan är rutten. Ger man folk ett system som är lagligt att utnyttja så görs det. Dags att strama åt ytterligare.

Det är kanske ett lite mer tveksamt beteende om man som i Palms fall högljutt proklamerat att vi måste betala mer skatt. Särskilt om man tjänar mer än genomsnittet.
Hon profilerade sig inte direkt som en mitten-sosse, mer radikal-feminist, vitamänskallfanbetalaochhålla käft och tokvänsterutaneftertanke-sosse.
Men tydligen kan man fullständigt bortse från allt man sagt, lovat och bedyrat när det handlar om egen ficka. Det är ok när vi gör det sosse-style,
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Det är kanske ett lite mer tveksamt beteende om man som i Palms fall högljutt proklamerat att vi måste betala mer skatt. Särskilt om man tjänar mer än genomsnittet.
Hon profilerade sig inte direkt som en mitten-sosse, mer radikal-feminist, vitamänskallfanbetalaochhålla käft och tokvänsterutaneftertanke-sosse.
Men tydligen kan man fullständigt bortse från allt man sagt, lovat och bedyrat när det handlar om egen ficka. Det är ok när vi gör det sosse-style,
Håller med. I klass med Romsons bottenmålning.

Sossar är sossar. Man cashar in, någon annan betalar. Repeat.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Myndigheter lovar anonymitet och skickar uppgifter till Google ! :arsele
https://sverigesradio.se/artikel/myndigheter-lovar-anonymitet-men-skickar-ip-adresser-till-google
Karolinska måste omorganisera operation för att klara skottskadorna (och det är inte för Sverige är i krig) eller ?
https://sverigesradio.se/artikel/karolinska-tvingas-gora-om-for-att-hinna-med-alla-skottskador
https://sverigesradio.se/artikel/varningen-se-upp-for-falska-poliser-ute-pa-patrull
Rekommenderad läsning: Lasse Wierup : Gangsterparadiset
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Myndigheter lovar anonymitet och skickar uppgifter till Google ! :arsele
https://sverigesradio.se/artikel/myndigheter-lovar-anonymitet-men-skickar-ip-adresser-till-google
Karolinska måste omorganisera operation för att klara skottskadorna (och det är inte för Sverige är i krig) eller ?
https://sverigesradio.se/artikel/karolinska-tvingas-gora-om-for-att-hinna-med-alla-skottskador
Rekommenderad läsning: Lasse Wierup : Gangsterparadiset

Allt där är givetvis oacceptabelt. Utredningar kommer att tillsättas!
Dessbättre kommer vinsten lite längre fram.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu ska gängkriminella kunna vräkas från hyresrätter. Om de stör grannarna ! #
Om de stör grannarna !
Undrar hur många det är frågan om ? Gängkriminella. Som har en hyresrätt ? Och stör grannarna ?
De flesta bor väl hos morsan eller med en kompis hos kompisens morsa ?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ardare-rattspolitik-har-funnits-en-angslighet

# Men detta är väl inte riktat mot gängkriminella ?
Det gäller väl allmänt att stör man grannarna så riskerar man vräkning ?
Citat:
Det andra är att göra det lättare att vräka gängkriminella från hyresrätter. Det är ingen mänsklig rättighet att få terrorisera sina grannar. Samhällets möjligheter att vräka kriminella måste bli större, säger Damberg.
slut citat

Har själv fått ett hotelsebrev om vräkning från Poseidon (kommunalt bostadsföretag i Göteborg).
För jag störde grannarna. Visste vem det var som var missnöjd. Han under mig. Hörde ljud från mig.

Jag gick runt till alla de andra : Bredvid två sidor. Han över. Bredvid över. Bredvid under.
Och frågade om jag störde dem ?
Om jag inte störde om de kunde skriva ett par rader om inga störningar från Nisse Nilssons lägenhet.
Alla utom en nyinflyttad skrev på.
Och fick dessutom tips av bredvid under om att han under hade blivit störd av dom bredvid också.
Så jag skrev till Poseidon att dom måste åtgärda ljuden i lägenheten under mig.
För han under mig hade hört ljud från lägenheten bredvid också.
Inte bara från mig, Över.
Så ljuden måste uppstå i hans egen lägenhet.
Och bifogade 4 st "intyg" om att jag inte störde.
Hörde aldrig av Poseidon mer.

Så inget nytt ! Vräka folk som stör har man kunnat länge.
Det nya är alltså att även kriminella (= (s)'s eget folk ? ) ska kunna vräkas ?!?!
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Många har funderat över våldtäktsmannen, ursäkta våldtäktsbarnet, som fick 840000 kr i skadestånd för ha suttit för länge i fängelse.
Så gjorde även Ole Settergren, analyschef vid Pensionsmyndigheten som begärde ut underlaget för skadeståndsbeslutet. Men underlaget för beslutet hade slängts....av JK.
https://kvartal.se/artiklar/jk-slangde-underlaget-for-skadestand-till-valdtaktsman/

Den blev väl makulerad samma dag som förfrågan kom in kan jag tänka.

Och så finns det folk som fortfarande tycker att vi inte behöver återinföra tjänstemannaansvaret.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Många har funderat över våldtäktsmannen, ursäkta våldtäktsbarnet, som fick 840000 kr i skadestånd för ha suttit för länge i fängelse.
Så gjorde även Ole Settergren, analyschef vid Pensionsmyndigheten som begärde ut underlaget för skadeståndsbeslutet. Men underlaget för beslutet hade slängts....av JK.
https://kvartal.se/artiklar/jk-slangde-underlaget-for-skadestand-till-valdtaktsman/

Den blev väl makulerad samma dag som förfrågan kom in kan jag tänka.

Och så finns det folk som fortfarande tycker att vi inte behöver återinföra tjänstemannaansvaret.
Handlingarna tycks inte vara offentliga och reglerna för gallringen tycks ha följts. Där ligger problemet. Underlag till grund för rättsfall borde bara i undantagsfall vara hemligstämplade.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Handlingarna tycks inte vara offentliga och reglerna för gallringen tycks ha följts. Där ligger problemet. Underlag till grund för rättsfall borde bara i undantagsfall vara hemligstämplade.

Jag har svårt se motiveringen till att det ska vara hemligstämplat i det här fallet.

Enda motivet är väl att beslutet kan kritiseras ifall det inte hemligstämplas, dvs som i vilken bananrepublik som helst.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jag ser inget i artikeln om att det skulle vara hemligstämplat/sekretess.
De verkar ha gallrats bort iom att det var "minnesanteckningar".
”Vid myndighetsutövning ska det som varit av betydelse för ärendets utgång sparas. Det ska vara möjligt att se vilka överväganden en myndighet gjort”
Kan ju tycka att underlag för hur man kom fram till beloppet ska arkiveras/diarieföras.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag ser inget i artikeln om att det skulle vara hemligstämplat/sekretess.
De verkar ha gallrats bort iom att det var "minnesanteckningar".

Kan ju tycka att underlag för hur man kom fram till beloppet ska arkiveras/diarieföras.
Hemligstämplas är kanske fel ord. Inte offentlig handling som de vägrar lämna ut är en mer korrekt beskrivning. Resultatet är densamma, ingen offentlig granskning kan göras av myndigheten som ska granska andra myndigheter. Helt fel enligt mig.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har svårt se motiveringen till att det ska vara hemligstämplat i det här fallet.

Enda motivet är väl att beslutet kan kritiseras ifall det inte hemligstämplas, dvs som i vilken bananrepublik som helst.
Vi lever i en lingonmonarki. Den svenska varianten av bananrepublik.
Det är bara att se på besluten / brist på beslut / sopa under mattan hos AV när det gällde munskydd.
Och det är väl ganska klart att så ses vi i omvärden.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top