Svergie ett mål för blodtörstiga muslimer?

Kommer svergie drabbas av en terrorattack ?

• Antal röstningar
    0
Alltså när man ser bilderna på nyhetssändningarna där flera tusen männsikor är i extas o dom bränner danska flaggor o far runt med vapen o har sig. Då undrar i alla fall jag, om dom är riktigt kloka i huvudet.

Bara för att några teckníngar. Hur jävla upprörd får man bli?? :va

JAG tycker i alla fall inte att det är relevant. Det känns som dom vill hålla på med såna där uppror hela tiden, att försöka visa västvärlden att vi ska hålla oss på mattan.

Äh...jag kanske är intolerant men jag menar det får faktiskt vara nån måtta på eländet.

//Mads 2 cent

Edit: Fan nu kanske jag va lite off topic men jag ville bara säga min mening i just den frågan. Sorry!! :felämne

Madhonda skrev:
Bara för att några teckníngar.

Du har missat själva grundpoängen... Om jag går in i en kyrka amerikanska södern och pissar i dopfunten när de har högmässa.. Tror du besökarna i kyrkan enbart skulle vara arga för att jag kissar på allmän plats?

korvgubbe skrev:
Du har missat själva grundpoängen... Om jag går in i en kyrka amerikanska södern och pissar i dopfunten när de har högmässa.. Tror du besökarna i kyrkan enbart skulle vara arga för att jag kissar på allmän plats?

De skulle säkert bli jättearga, om de därifrån skulle gå till att som stat hota sverige med invasion så skulle i alla fall jag bli förvånad.

Gabor skrev:
Tror inte att vi ska jämföra de två , mig vetligen hotade inte judarna med att terrorbomba tyskland på 30 talet, däremot har vi ett globalt hot från just den andra gruppen du nämner.

Ser ingen farlighet i vi å dom tänkandet, om dom tar seden när dom kommer hit,så anammar jag seden när jag kommer dit, inga problem...
Ta nu och köp boken jag tipsar om tidigare i tråden, kosta rinte många spänn, och så läser du enbart första kapitlet i den boken. "Kan" ge upphov till lite perspektiv i frågan.

korvgubbe skrev:

Nej men för att du sitter ner när du kissar. :hihi :hihi :hihi

Madhonda skrev:
Edit: Fan nu kanske jag va lite off topic

Inte alls! Det är precis det här det handlar om. Vissa här (icke namngivna) anser att det är helt legalt att en religiös grupp beter sig som små barn när en karikatyr ritas på nån gud de tillber & att västvärlden minsann kränkt ett helt folk p.g.a. detta. Så otroligt larvigt.

korvgubbe skrev:
Att många av utmedpackarna inte är läskunniga är ju inte mitt problem...
.....

Det är en komplimang på något sätt. De rivaler du har hedrar på något sätt dina åsikter....

Eller hur blir det nu..

Chrille skrev:
Det är en komplimang på något sätt. De rivaler du har hedrar på något sätt dina åsikter....

Eller hur blir det nu..

Håll nu inne med resonemang som inte är klart formulerade i partiboken....jag vill inte se dig göra bort dig ännu en gång. Vägen tillbaka blir så jobbig för dig då.

Martin skrev:
Självklart...

Det var inte allt för länge sen man förföljde judar, nu är det istället muslimer som får smaka på samma medicin.
Om 40-50 år kanske vi ser tillbaka på oss själva med samma skam som man gjort på judeutrotningen. Förhoppningsvis tänker man lite längre idag, men det kanske är för mycket begärt.

Vi och dom tänkade är livsfarligt...

Nu tänker du väl ändå lite fel. Detta "Vi och dom"-tänkande är något som alla friska människor sysslar med. Vare sig vi vill eller inte. Det ligger i vår natur.

Vi vet ju alla hur dryga stockholmare är, hur norrlänningarna sätter på sina renar osv. Grannen verkar ha köpt en ny bil, den jäveln jobbar nog svart och tar bidrag samtidigt. Fy fan vilken slampa den där bruden är, hon har säkert legat med hela stadens killar. Att applicera detta på folkgrupper är ännu lättare för oss människor.

Rädsla för annat är ett sätt att skydda oss själva och att höja nivån på vårt ego. Nej, det är när detta tänkande blandas med intolerans som det blir farligt. Vilket kollektiv som ger sken av att vara väldigt intolerant får du själv bedöma.

Gabor skrev:
....
Tror inte att vi ska jämföra de två , mig vetligen hotade inte judarna med att terrorbomba tyskland på 30 talet, däremot har vi ett globalt hot från just den andra gruppen du nämner.

Ser ingen farlighet i vi å dom tänkandet, om dom tar seden när dom kommer hit,så anammar jag seden när jag kommer dit, inga problem...

Inte jämföra?! Det är väl en perfekt jämförelse?

Tror du tyskarna hatade judar för att de snattade smågodis eller för att de hotade hela den värld de ansåg sig vilja kämpa för?

Du påstår ju att alla muslimer hotar att terrorbomba världen som du uttrycker dig.

Gustav O skrev:
Ta nu och köp boken jag tipsar om tidigare i tråden, kosta rinte många spänn, och så läser du enbart första kapitlet i den boken. "Kan" ge upphov till lite perspektiv i frågan.
Du gör mig nyfiken på boken! Kan du hinta lite till innehåll??
Svag ekonomi... :)

Gustav O skrev:

Kan du ge ett smakprov på vad du menar. ...eller är det så att du vill att vi ska köpa den för att du säljer dom .?? .

Chrille skrev:
Inte jämföra?! Det är väl en perfekt jämförelse?

Tror du tyskarna hatade judar för att de snattade smågodis eller för att de hotade hela den värld de ansåg sig vilja kämpa för?

Du påstår ju att alla muslimer hotar att terrorbomba världen som du uttrycker dig.

ahha , du menar så...

Ok jag erkänner...jag är Rasist, hatar dessa jvla gapande arabjvl som inte tål att bli motsagda utan att dom ska spränga konsulat, ambassader, skjuta de dom inte gillar osv...NÖJD ??

bonny skrev:
Ett av de utmärkande dragen för en psykopat är att han har förståelse för ordens yta men inte dess djup... :fatta!

Jaha, är det jag som framstår som sinnessjuk här? Jag trodde dina okontrollerade inlägg , ju hetare tema - desto fler felstavningar, fulla av förstärkningstecken, t.ex: "???" och "!!" tydde på någon form av mentalt tillkortakommande, men du är ju psykologen* - så du vet nog bättre. :)

Det var ingen rättstavningsdel på HSP förr i tiden heller, eller hur?

*=tror Chris. Fortfarande.

korvgubbe skrev:

Förvisso, men skulle hela den amerikanska södern komma efter dig med tjära och dun för att dig en omgång.!!!

Det är klart att dom tycker det är kränkande...men jag menar...ett helt land som bara står o skriker.

Självklar ska man respektera andras religion o.s.v. men vaffan...är dom inte lite väl känsliga.

T.ex skulle den kristna världen börja bränna flaggor om dom började göra karikatyrer på Jesus. Det är just där vi skiljer oss. Självklart skulle många bli upprörda. Men...ja...just HUR MYCKET UPPRÖRDHET är relevant.

Nåja...det är som det är. Man kan bara skaka på huvudet o hoppas att dom inte får för sig värre saker än att bränna flaggor. Fast det är väl just det dom kan. Snart sitter det ett flygplan i Kaknästornet. :rolleyes:

Chris Ash skrev:
Jaha, vad består detta "globala" hot i?

QUOTE]

Vill du inte se eller bara glömt ?Det var inte länge sedan som en viss S. Hussein och hans efterträdare sa något om det, Usama B.L och hans kompisar lovade att det skulle ske, snarare än vi anade, NU är det nästa hot, något mer ??

Du märker ord , men fortsätt. Vi får hoppas att jag å många har fel...

Men du tycker kanske att det är ok att man får hålla på att hota nationer och deras innevånare hur som helst, tyder på mognad å förståelse.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg