Svenska Polisen = Idioter!!!

En tanke som slog mig hur glad hade "Julius" blivit om han köpt en hoj
och förra ägaren skiter i att skicka in om ägarbytet och anmäler hojen stulen
och polisen sen bara kommer och hämtar "hans" hoj
utan att utreda ägarfrågan
och lämnar den till säljaren som säljer den igen

Läste tråden nu för första gången...

Vet inte om jag ska skratta eller gråta!! Huuur sjukt som helst om att polisen måste ens lägga ner energi och resurser på att utreda en sånt sjukt idiotiskt påstående från tjuvarnas sida om att de köpt din hoj!!!!!
Vad är näst? Att ge de skadestånd för att "deras" hoj stått hos polisen i x antal månader??!???

Nä lägg av!!!

Hoppas du får tillbaka din hoj iaf...

//Dio

På det goda sjuttitalet var det en kamrat som blev av med sin moped

PÅ det mindre glada nittiotalet stal min vän en bil, som han med egna skyltar nyttjade under flera månader. Till slut gick det som det oftast gör och han åkte fast. Bilen hamnade på polisens uppställningsplats i Farsta, polisen ställer som brukligt frågan om han ( tjuven ) gör anspråk på något i bilen, han svarar då

Fälgarna
Stereon
Kamasa Tool satsen i bakluckan

Varpå han & hans bror får lov att hos polisen slakta kärran och lämna den uppallad, med stereokablar hängande ur varje öppning..

Och detta är SANT, de möter ägaren utanför där de spatserar med sina hjul & grejer....kvar står ett ommålat, hatthylleuppborrat lik, som var oförsäkrad vid stölden, och givetvis i mint condition...INNAN!

På denna tid fanns ju inte ens möjligheten att få tillbaka sina EGNA grejer som stulits, bara tjyven sa det var hans..

Ännu roligar
Jag hade en kamrats kamrat som hade en asfin MG som blev stulen
Tjuven måste ju ha varit bilintresserad för han gjorde service och tvättade bilen . och stoppade i en stereo "naturligtvis stulen" och när tjuven till slut blev gripen . . så fick ägaren ett elände att förklara att stereon inte var hans att han inte monterat in den utan tjuven
och det trodde polisen på :-)
tills tjuven erkände att det var han som gjort det
och det rättade till sig

En tanke som slog mig hur glad hade "Julius" blivit om han köpt en hoj
och förra ägaren skiter i att skicka in om ägarbytet och anmäler hojen stulen
och polisen sen bara kommer och hämtar "hans" hoj
utan att utreda ägarfrågan
och lämnar den till säljaren som säljer den igen

Och om du hade läst LITE mera i tråden hade du kanske insett att det finns vissa skillnader.
Har man faktiskt köpt en hoj, brukar man ju kunna berätta lite om köpet, typ när och var man köpt den, man brukar oftast ha vittnen, och själv brukar jag ALLTID skriva ett köpebrev vid affär, så att alla parter har någon form av säkerhet.

Köpebrev, är det något som ingen bryr sig om nuförtiden?

(Visst, liknande situation kan ju faktiskt uppstå då också, men då har man ju lite mera kött på benen iaf. Som beskrevs i den här tråden så hade ju tjuvarna ingenting överhuvudtaget att stå på, bortsett från att de visste ungefär var killen bodde.)

...tälta utanför polishuset i protest..en vecka eller så..så ska du se att deger med sig :P

Och om du hade läst LITE mera i tråden hade du kanske insett att det finns vissa skillnader.
Har man faktiskt köpt en hoj, brukar man ju kunna berätta lite om köpet, typ när och var man köpt den, man brukar oftast ha vittnen, och själv brukar jag ALLTID skriva ett köpebrev vid affär, så att alla parter har någon form av säkerhet.

Köpebrev, är det något som ingen bryr sig om nuförtiden?

(Visst, liknande situation kan ju faktiskt uppstå då också, men då har man ju lite mera kött på benen iaf. Som beskrevs i den här tråden så hade ju tjuvarna ingenting överhuvudtaget att stå på, bortsett från att de visste ungefär var killen bodde.)

Köpebrev, eller ett kvitto helt enkelt. Klart som korvspad att man skriver ett sånt.

Vad jag vill veta av trådskaparen är har något nytt hänt sedan trådens start?

Har du fått tillbaka hojen?

Och nä jag orka inte läsa alla sidor i tråden...so fill me in om man missat något nyttt

Det låter ju helt overkligt. Kan inte förstå hur man kan förstöra nått på det viset! De måste verkligen haft uppförsbacke till sandlådan när de var små. Det värsta är att sådana människor aldrig ordnar upp sig, lika bra att låsa in dem på obestämd tid!

Och det efter att jag har ringt ett 50-tal ggr och skrivit ett 10-tal brev till den polisen som har hand om utredningen och dennes chefer.

Det känns nästan som att jag har gjort hela utredningen åt polisen då de inte frågade tjuvarna var de hade köpt den, av vem, för hur mycket, årsmodell, märke, modell och hur långt den gått förens jag fårgade polisen om tjuvarna kunde uppge detta.

De ände de kunde uppge var att det är en Aprilia (det står på tanken) och att de betalat 15k för den (väldigt billigt för en mille 99:a med ny lack, nya däck, bromsbelägg/skivor, koppling/broms grepp, drivpaket, hjul lager, slip-on och en i princip ny Arai Chaser hjälm och handskar), de kunde inte häller säga var det fått 15k från då den ända officiela inkomst de har är socialbidrag, vilket den av dem som skulle stått som ägare vid ett ärligt köp skulle blivit av med.

Tjuvarna hade hojen i 2 dygn och på denna tid så han de förstöra mitt nya titan slip-on, det ser ut som en mosad öl burk, bak däcket är helt slut, cirka 10 cm i mitten av däcket är platt, vänstra sidan är TOTALT SÖNDER REPAD från där backspegeln skall sitta (båda backspeglarna är bort slitna/knäckta vilket även resulterat i 2 stora hål i kåpan) till cutsen, tanken är bucklig, höger air duct är borta, främre halvan av höger sido kåpa är borta, ena skivan och oket fram är kass, broms/kopplings grepp är av, alla blinkers knäckta, kopplingen funkar inte och någon har ristat in en penis på tanken:mad: HUR LYCKAS NÅGON MED DETTA PÅ 2 DYGN?

Som tur var så är det ju ett par månader kvar tills hoj säsongen börjar, bara att hoppas att det inte tar allt för långt tid att få fram delar för den värkstad där försäkringsbolaget lämmnar in den.

Efter en liten "privat utredning" så har jag fått reda på att detta inte är den första hojen dessa killar har stulit då de är straffade för att tillsammans ha stulit ett par hojar tidigare.

Häng ut idioterna då! :mad:

Själv har jag väntat i tre månader på min cykel som polisen har konstaterat att den är min och att den är stulen från mig.

Får jag den? Troligtvis inte.

hade du varit jag (dock inget jag manar dig till att göra) så hade jag sökt upp dessa idioter och gått lös på dom/deras egendom efter att de avtjänat sitt straff på 20 dagars samhällstjänst eller vad de nu får.

fy fan säger jag bara...

Ha Ha, ska man skratta eller gråta? Vilket j'kla helvete du har fått.
Men det är ju solklart att det står till din fördel, du har ju ägarpapper och allt!

Lycka till.

Den situation är ju inte helt omöjlig att hammna i, om man som säljare skiter i att skicka in ägarbytes pappren vid en försäljning, och sedan anmäler sin mc stulen... så kan det ju faktiskt hända. nu säger jag inte att det är så i ditt fall, men möjligheten finns, då kan en sådan situation uppstå:gnissla

Last edited:
Den situation är ju inte helt omöjlig att hammna i, om man som säljare skiter i att skicka in ägarbytes pappren vid en försäljning, och sedan anmäler sin mc stulen... så kan det ju faktiskt hända. nu säger jag inte att det är så i ditt fall, men möjligheten finns, då kan en sådan situation kan uppstå:gnissla

Som sagt, vid varje privat affär jag gör, så fixar jag ett kvitto med båda parters underteckning, och kopior åt båda.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT