Och det efter att jag har ringt ett 50-tal ggr och skrivit ett 10-tal brev till den polisen som har hand om utredningen och dennes chefer.
Det känns nästan som att jag har gjort hela utredningen åt polisen då de inte frågade tjuvarna var de hade köpt den, av vem, för hur mycket, årsmodell, märke, modell och hur långt den gått förens jag fårgade polisen om tjuvarna kunde uppge detta.
De ände de kunde uppge var att det är en Aprilia (det står på tanken) och att de betalat 15k för den (väldigt billigt för en mille 99:a med ny lack, nya däck, bromsbelägg/skivor, koppling/broms grepp, drivpaket, hjul lager, slip-on och en i princip ny Arai Chaser hjälm och handskar), de kunde inte häller säga var det fått 15k från då den ända officiela inkomst de har är socialbidrag, vilket den av dem som skulle stått som ägare vid ett ärligt köp skulle blivit av med.
Tjuvarna hade hojen i 2 dygn och på denna tid så han de förstöra mitt nya titan slip-on, det ser ut som en mosad öl burk, bak däcket är helt slut, cirka 10 cm i mitten av däcket är platt, vänstra sidan är TOTALT SÖNDER REPAD från där backspegeln skall sitta (båda backspeglarna är bort slitna/knäckta vilket även resulterat i 2 stora hål i kåpan) till cutsen, tanken är bucklig, höger air duct är borta, främre halvan av höger sido kåpa är borta, ena skivan och oket fram är kass, broms/kopplings grepp är av, alla blinkers knäckta, kopplingen funkar inte och någon har ristat in en penis på tanken

HUR LYCKAS NÅGON MED DETTA PÅ 2 DYGN?
Som tur var så är det ju ett par månader kvar tills hoj säsongen börjar, bara att hoppas att det inte tar allt för långt tid att få fram delar för den värkstad där försäkringsbolaget lämmnar in den.
Efter en liten "privat utredning" så har jag fått reda på att detta inte är den första hojen dessa killar har stulit då de är straffade för att tillsammans ha stulit ett par hojar tidigare.