Svenska Polisen = Idioter!!!

fan vilket skit, jag blir förbannad när jag läser det här. Vet du vilka dom är? dom måste ju böta för de här (off the record) satt säga..

med min erfarenhet av Aprilia så låter det som om fsb kommer dömma ut den ,, en ny tank kostar ca 16-18 tusen o kåpor är inte heller direkt billiga ,,
har du flax så kan du hitta beg kåpor ,, ge mig pm så kanske jag kan ge dig lite mera tips om vart du kan vända dig.

mvh jocke

Jag tror att det skulle innebära ännu mer tråkigheter för mig om jag hängde ut dessa killar med namn mm. på sporthoj då de umgås i kretsar där man måste ha en sådan där smattrande Harley Davidson för att få vara med i klubben och få ha skin väst med logga på ryggen.

Nej, jag tror inte att de finns på SH, men den ena killen är väldigt aktiv i Flashback´s drog och doping forum.

Polisen har lagt ner utredningen ang. stölden då de inte kan bevisa att det är dessa killar som har begått själva stölden men jag har, med hjäöp av en vän som är advokat, anmält killarna för bedrägeri alt. försök till bedrägeri då de påstod sig ha köpt hojen av mig (utan att kunna berätta för polisen hur jag ser ut, ålder, längd, etnisk härkomst) så jag får hoppas att jag i alla fall slipper betala självrisken ur egen ficka.

Jag har läst om personer som har fått pengar av föräkringsbolag för att själva fixa skador eller lämna in hojen på valfri verkstad, är det någon som vet hur detta funkar? eller är det bara rövar historier jag har läst?

Tråkigt att det ska bli så mycket problem för en så enkel sak. Hoppas du får någon form av ersättning från FB, inte troligt men man kan ju alltid hoppas.

Tyvärr är det är bara att inse att allt som ska göras av statliga instanser tar grymt lång tid och kostar multum.
För ett par år sedan hade vi en båt som låg förtöjd nedanför fassans sommarhus i blekinge. Vi kollade runt i byn och hörde med en massa folk om någon visste vems båt det var. Det var inte en kotte som visste något så vi ringde till polisen i Karlshamn( det var sommarstängt i Sölvesborg:dummer)
Där sitter det någon slö jävel och ställer fråor i stil med "har ni frågat runt i byn?" 20 sekunder efter vi förklarat allt vi gjort. Han säger att "vi brukar komma ut och sätta ett klistermärke." ett KLISTERMÄRKE?!! Va fan ska det hjälpa, vi har fortfarande en båt som ligger ivägen.

Hela sommaren går och inte ens ett klistermärke dyker upp. Det bli sommar igen och fortfarande inget. Då har vi tagit upp båten och vinterförvarat den för att den inte skulle gå sönder.
En dag i mitten på juli 2007 ringer det en man och frågar om vi har hans båt. Vi svarar såklart att; ja det har vi och har haft i över ett år nu. Han kommer dit och berättar att han dagen innan blivit kontaktad av polisen i Sölvesborg så då hade fått papperna från Karlshamn. Över ett år senare.
Gubbe va överlycklig och vi fick ett par flaskor vin för besväret.

Sissta gången jag förväntar mig att polisen ska göra något snabbt, ordentligt och proffesionellt.

scenariot att nån bryter sig in, fyller i ägarbytet och skickar in känns inte så otroligt och att det skulle leda till urkundsförfalskning känns mindre troligt i det här landet!
En kompis var ute för en "bilförmedlare" för ett gäng år sen o skickade med ägarpappret fast det inte var ifyllt, det skötte han så bra själv sen men det hände inte ett skit.

Jag satt o tänkte samma sak som gixxertina.. kan man anmäla polisen för stöld?? för vem är egentligen värst? den som snott hojen i två dagar eller polisen som kan ha den flera år??
Tänk om man köpt en bil i miljonklassen o polisen har den mellan 2 o 5 år, hur mycket har den inte förlorat i värde? o man kan inte sälja skiten ifall man hamnar i ekonomisk knipa..
I såna här fall tycker jag faktiskt inte man kan klandra politiker som har stiftat lagarna om det är idioter som tolkar dom!!

Kom det inte en ny lag för ett par år sen som raderade hela idén med "god tro" där man var tvungen att bevisa att man rättmäktigt ägde en sak för att kunna sälja den? typ orginalkvitto?
Även om busarna skulle ha köpt hojen på riktigt så förtjänar dom att bli av med den ifall man är så dum att man inte tar ett kvitto på köpet.

För var dag som går så blir man mer o mer besviken på det här landet.:huvet

Haha jävla nollor, hur befolkat är sölvesborg på vintern? Det dubblas säkert på sommaren

Det bor typ 6k pers i kommunen:D

Ja, räknar man in alla tyskar, stockholmare och andra badjävlar så kan det nog bli en dubbling.

Jag har läst om personer som har fått pengar av föräkringsbolag för att själva fixa skador eller lämna in hojen på valfri verkstad, är det någon som vet hur detta funkar? eller är det bara rövar historier jag har läst?

Jag blev påkörd av en BMW i våras och det hela blev till ett försäkringsärende då polisen tillkallades eftersom bilföraren smet från platsen... Tur för mig hade jag en bil bakom mig vars förare var ett perfekt vittne... Bilföraren åkte på hela kostnaden via sitt försäkringsbolag...

Hojen var försäkrad hos IF och jag fick ut pengar av de för att fixa hojen själv istället för att lämna in den osv. (de pengarna krävde ju IF ut från bilens försäkringsbolag.)

För mig räckte det med att meddela de att jag ville fixa hojen själv och visade upp hojen på en verkstad som meddelade IF vad det skulle kosta att laga hojen...
Den summan fick jag ut i konanter av IF..

OT

Polaren har 2-3 kompisar hos sig och dom lanar (datanördar) någon gång i mitten av nittiotalet, dom höll väl på en vecka åt gången typ utan att flytta datorer etc, mitt i allt så löper det in 5 poliser och viftar med ett papper som säger att dom ska få ta med alla data tillbehör, cd-skivor etc som finns i lägenheten samt griper alla närvarande (3st) för misstanke om piratkopiering.

Min kompis har nu 2 datorer (på den tiden ca40 000kr st) i polisens förråd, utredningen pågår i 3år(!!!) före dom lägger ner den och friar min kompis som då har 2st helt värdelösa datorer och ca100 orginal cd-skivor på en pall i polisens garage.

Han ansöker om ersättning för värdeminskning och får inom 3 dar svaret "Det kan du glömma".

Lustigt att dom på 2dagar kan avgöra en sådan fråga men det tar 3 år för dom att komma fram till att det är hårdrock på alla dom orginalskivor som dom har tagit i beslag.

hahaha jag skrattar så mycket när jag läser denna tråd...

säger bara sverige sverige fosterland... hahaha

men fucked up att det ska drabbad dig på detta vis.. /:

OT Han ansöker om ersättning för värdeminskning och får inom 3 dar svaret "Det kan du glömma"..

Jag har bestämt för mig att det inte är snuten som bestämer det utan JK
Det klart som fan att dom inte vill pröjsa när dom klantar sig
= = mindre kaffe och syltmunkar
Jag tror att dom skall kontakta "sopan" Jk för det och kolla
Det låter solklart som ett ersättnings case

Om dom inte har gjort nåt annat bus då såklart

Jag har bestämt för mig att det inte är snuten som bestämer det utan JK
Det klart som fan att dom inte vill pröjsa när dom klantar sig
= = mindre kaffe och syltmunkar
Jag tror att dom skall kontakta "sopan" Jk för det och kolla
Det låter solklart som ett ersättnings case

Om dom inte har gjort nåt annat bus då såklart

Detta var ju ett par år sedan men han kontaktade alla berörda instanser och han fick ut 0kr för skiten.

Förrförra året blev jag lurad på en jacka för 105 kr + frakt på Tradera. Anmälde det i februari, tio månader senare ringde polisen och då hade jag glömt bort det.

Det slutade med att jag fick tillbaka pengarna plus en hundring från förövaren. Visst var jag tacksam men ibland undrar man hur dom prioriterar.

Hmm !
bli inte förbannad på mig men ditt fall varken borde eller har största prio ,,
visst är det förjävligt det som motparten gjorde dig,, bra att det gick bra till slut.

Förrförra året blev jag lurad på en jacka för 105 kr + frakt på Tradera. Anmälde det i februari, tio månader senare ringde polisen och då hade jag glömt bort det.

Det slutade med att jag fick tillbaka pengarna plus en hundring från förövaren. Visst var jag tacksam men ibland undrar man hur dom prioriterar.

Hade det varit samma konstapel som krockat tre dagar i rad, fine - men att "polisen" krockar tre gånger på tre dagar är väl ingen ögonbrynshöjare?

Till skillnad från ambulansen och kalenderpojkarna i rött är ju the boys in blue alltid ute och åker... det blir ju ett par mil varje dygn, och sett med den bakgrunden så - näe, precis - det är väl ingen ögonbrynshöjare?

Hmm !
visst är det förjävligt det som motparten gjorde dig,, bra att det gick bra till slut.

Jag uppfattade det som att han tyckte att det var konstigt att hans ärende ens utreddes. Vilket jag åxå gör. Precis som du.

Så alla är nog överens :)

Hmm !

Ja det är det jag menar. Skitbrottet som jag blev utsatt för borde ha lagts ner, särskilt efter tio månader, för att använda resurserna till annat. I somras blev jag däremot bestulen på 20000 kr, troligtvis genom skimming, utredningen lades ner efter ett par veckor... :näsblod

Frustrerande

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...